Kodėl geriausi išmanieji kasmet brangsta? | Diena.lt

KODĖL GERIAUSI IŠMANIEJI KASMET BRANGSTA?

  • 0

Pigiausias šių metų pagrindinių išmaniųjų telefonų gamintojų flagmanas „Huawei P10“ kainuoja 600 eurų. Kodėl aukščiausios klasės naujausi įrenginiai kiekvienais metais brangsta ir ar tai tikrai bloga tendencija?

Nauji flagmanai – specifinė mobiliųjų įrenginių rūšis, ypač tokioje šalyje kaip Lietuva. Ko gero visi technologijų mylėtojai mėgsta apie juos skaityti, praktiškai kiekvienas nori turėti naujausią flagmaną, tačiau daugumos klientų kišenėse vis dėlto atsiduria mažiau skausmingi piniginei variantai arba flagmanai, bet ne naujausi.

Pasak Varle.lt mobiliųjų telefonų specialistų, panašu, kad ši situacija dar greitai nepasikeis, nes „Premium“ klasės išmanieji telefonai, t.y. tie, kurie pasižymi didžiausiu galingumu, yra inovatyviausi ir daugiausiai kainuoja, kiekvienais metais dar labiau brangsta. Šią tendenciją galima pastebėti lyginant tų pačių serijų išmaniųjų telefonų naujų kartų kainas jų pasirodymo metu. Pavyzdžiui, pasirodymo metu „Huawei P9“ kainavo 600 eurų, o „Huawei P10“ – 650 eurų. Nustatyta „Samsung Galaxy S7“ kaina pasirodymo metu buvo 719 eurų, o „Samsung Galaxy S8“ – 809 eurų. Žinoma, jei pažvelgtume į dar ankstesnius metus, skirtumai būtų dar ryškesni. Ką mums reiškia augančios naujų flagmanų kainos?

Privalomas patrauklus dizainas

Išmanieji telefonai, ypač tie, kurie yra priskiriami aukščiausiai klasei, yra naudotojams kažkas daugiau nei tiesiog eilinis elektroninis įrenginys. Galbūt galima nesutikti su šiuo teiginiu, tačiau daugeliui žmonių telefonas yra neatsiejamas prestižo determinantas, svarbiausias langas į skaitmeninį pasaulį. Kitais žodžiais tariant, jau seniai į telefoną nebežiūrime tik kaip į ryšio priemonės įrenginį. Dėl šios priežasties iš gamintojų norima patrauklių ir stilingų išmaniųjų.

Požiūrio į išmaniuosius telefonus pasikeitimą ir jų dizaino reikšmės išaugimą puikiai iliustruoja atsakingo už „Samsung“ telefonų projektavimą Kim Gae-Young žodžiai: „Iki 2013 m. rinka sparčiai plėtėsi, o į išmaniuosius telefonus žmonės visų pirma žiūrėjo kaip į funkcinius produktus. Vėliau jie tapo įrenginiais, kurie lydi žmones kiekviename žingsnyje. Būtent tokie požiūrio į išmaniuosius telefonus pokyčiai lėmė, kad „Samsung“ nustojo savo flagmanų gamyboje naudoti plastiką ir pakeitė jį kokybišku stiklo ir aliuminio deriniu“.

Pasak Varle.lt mobiliųjų telefonų specialistų, šiandien gamintojams, norint pavergti milijonų naudotojų širdis, neužtenka pasiūlyti telefoną, kuris būtų apibūdinamas kaip „juoda plyta su ekranu“. Aukščiausios kainos segmento telefonas turi pasižymėti savitu charakteriu ir nuo pirmo žvilgsnio komunikuoti aukštą kokybę. Ir nesvarbu, kad tokie norai lemia, jog gamintojai didina investicijas į įrangos gamybos procesus. Taip pat nederėtų pamiršti ir reklamos veiksmų. Be žymių ambasadorių, viliojančių klipų net ir inovatyviausias įrenginys komerciškai nepasiektų didesnės auditorijos nei technologijomis besidominčios grupės. Pripažinkime, kad retas kuris pasiryžtų išleisti daugiau nei 600 eurų telefonui, apie kurį niekas nežino ir niekas nekalba, net jei tai būtų tikrai galingas ir techniškai patrauklus įrenginys.

Naujos idėjos brangesnės

Remiantis „Deloitte“ tyrimo ataskaitos duomenimis, 76 proc. naudotojų pabudę ryte dar pusvalandį žiūri į telefono ekraną, o 68 proc. naudojasi išmaniuoju pusvalandį prieš miegą. „Infotrends“ praneša, kad šiais metais telefonais  bus užfiksuota apie bilijoną nuotraukų. Skaičiai kalba patys už save: išmanieji telefonai yra vieni labiausiai naudojamų ir mums reikalingų elektronikos prietaisų. Išmaniųjų telefonų dėka šiandien klausome muziką, perkame įvairias prekes internetu, pradedame mokėti jais fizinėse parduotuvėse, fotografuojame, skaitome knygas ir naujienas ir t.t. Dėl to šiuose įrenginiuose jau neturėtų būti jokių kompromisų kalbant apie patikimumą ir funkcionalumą.

Žinoma, nauji flagmanai brangsta, tačiau ne kiekvienam žmogui reikia naujausio flagmano.

Augantys žmonių reikalavimai ir lūkesčiai išmaniųjų telefonų atžvilgiu lemia tai, kad auga gamintojų investicijos ir išlaidos, skirtos tyrimų, produkto vystymo ir gamybos procesams. Dvigubos pažangios kameros, akies rainelės skaitytuvas, saugi greitojo įkrovimo technologija, HDR palaikantis ekranas, programinė įranga išnaudojanti sudėtingus algoritmus – tokių technologijų ir sprendimų idėja ir įgyvendinimas nemažai kainuoja. Tiesa, dauguma tokių funkcijų anksčiau ar vėliau atsiranda vidutinės kainos segmento įrenginiuose, tačiau iš tikrųjų moka už juos asmenys, kurie perka naujausius flagmanus. Žinoma, visada brangiausi ir naujausi modeliai siūlė daugiausiai, tačiau šiandien naujų patobulinimų originalumas iškeltas į visiškai kitą lygmenį.

Tai lėmė faktas, kad naujų kartų flagmanų modeliai pasirodo prekyboje kiekvienais metais, o jų našumas jau neauga tokiu tempu kaip anksčiau. Pavyzdžiui, lyginant su „Galaxy S7“ šių metų „Galaxy S8“ CPU našumas išaugo 10 proc., o GPU – 21 proc., taigi ne taip jau ir daug. Dviejų metų senumo „Galaxy S6“ vis dar puikiai susitvarko su visomis jam iškeltomis užduotimis. Pasak Varle.lt mobiliųjų telefonų specialistų, inovacijų išmaniuosiuose telefonuose gamintojams jau reikia ieškoti už procesoriaus ribų, o tokios paieškos turi savo kainą ir visai nesvarbu, ar dvigubas kameras telefonuose traktuosime kaip įdomią funkciją, ar kaip bergždžius gamintojo bandymus pasiūlyti mums naują įrenginį.

Kadangi vidinės konstrukcijos elementai tobulėja ir tampa sudėtingesni, jų kaina taip pat auga. Pavyzdžiui, analitinė kompanija „TrendForce“ prognozuoja, kad mobiliesiems įrenginiams skirtos RAM atmintys šiais metais pabrangs vidutiniškai 10 proc. Tai taip pat prisideda prie didesnės galutinės naujų flagmanų kainos.

Formuoja įvaizdį

Flagmanų kaina tam tikra prasme yra nulemta gamintojo suformuoto įvaizdžio ir komunikuojamos prestižo vertės. Kartais galima pastebėti, kad abu išmanieji telefonai pasižymi praktiškai identiškais techniniais parametrais, tačiau jų kaina skiriasi net 300 eurų. Kodėl? Nes toks išmanusis telefonas dažniausiai būna pozicionuojamas kaip aukštesnės klasės įrenginys, skirtas reikliems naudotojams. Tokio telefono kamerą puošia, pavyzdžiui, „Leica“ logotipas arba remia stipri reklamos kampanija.

Kalbant apie prestižą, brangius telefonus stengiasi siūlyti ir „HTC“ kompanija, kuri pastaraisiais metais kažkaip neteko savo prestižinių flagmanų gamintojų statuso. Štai pavyzdžiui, naujasis „HTC U Ultra“ kainuoja daugiau nei 700 eurų. Žinoma, jei ant jo korpuso puikuotųsi „Apple“ prekės ženklas, šis telefonas turėtų didesnę potencialią auditoriją. Aukštos klasės įrenginių pasiūlos strategija kiekvienam gamintojui yra specifinis ir kartais slidus reikalas, kurį formuoja nuolatinė prekės ženklo vertės komunikacija.

Nėra bloga tendencija?

„Žinoma, nauji flagmanai brangsta, tačiau ne kiekvienam žmogui reikia naujausio flagmano. Išmaniųjų telefonų rinkos evoliucija lėmė, kad atsirado įrenginių tipas, kurį mes Varle.lt viduje įpratome vadinti „super vidutiniokais“. Be abejo, tokie išmanieji kai kurių parametrų požiūriu atsilieka nuo brangiausių naujų flagmanų, tačiau pasižymi tikrai puikia pagaminimo kokybe, geromis kameromis ir siūlo sklandų veikimą. Galima pastebėti, kad išmaniųjų telefonų eros pradžioje naudojimasis ne flagmanu buvo tikra kančia, o šiandien įrenginys už 300 eurų sugeba praktiškai viską ir yra beveik toks pat galingas kaip ir 600 eurų kainuojantis modelis. Naudojimasis telefonu, nepriklausančiu aukščiausiai klasei, nesukelia tokio didelio diskomforto, kaip tai būdavo, pavyzdžiui, prieš 5-erius metus.“, – teigia Varle.lt komercijos direktorius Marius Butauskas.

Stipri išmaniųjų telefonų gamintojų konkurencija lemia, kad vis daugiau funkcijų, siejamų su flagmanais, randa savo vietą pigesniuose modeliuose kur kas greičiau nei dar prieš porą metų. Vidutinės klasės išmaniajame „Samsungu Galaxy A5 (2017)“ galima rasti atsparumą vandeniui ir dulkėms bei visada įjungto ekrano „Always-on-display“ režimą. Pirštų atspaudų skaitytuvas jau tapo standartinė išmaniųjų telefonų funkcija. Taigi, galbūt brangstantys flagmanai nėra bloga tendencija? Juk niekas neliepia jų pirkti, tačiau nauji flagmanai nusako teigiamas technologijų ir stiliaus tendencijas, kurios lemia bendrą mobiliųjų įrenginių rinkos pažangą.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS