Kviečia pasižvalgyti, kaip atrodo vienas įdomiausių NASA centrų | Diena.lt

KVIEČIA PASIŽVALGYTI, KAIP ATRODO VIENAS ĮDOMIAUSIŲ NASA CENTRŲ

Los Andželo (Kalifornija, JAV) pakraštyje, kalnų papėdėje, įrengtas vienas įdomiausių Nacionalinės aeronautikos ir kosmoso administracijos (NASA) centrų – „Jet propulsion laboratory“ (JPL).

Nors JPL priklauso NASA, centro veiklą vykdo Kalifornijos technologijų institutas (California institute of technology, Caltech). Šiame centre dirba nemažai lietuvių, o vienam padaliniui ilgą laiką vadovavo garsusis lietuvių fizikas Jonas Žmuidzinas.

JPL centras – tarsi didelė robotikos laboratorija. Čia dirba misijų „Curiosity“, „Juno“, „Cassini“, „Voyager“ mokslininkai, todėl centre visur eksponuojami misijų robotų prototipai bei didžiausi jų pasiekimai. JPL projektų ir misijų mokslo bei technologijų vystymui vadovauja kanadietė Janis Chodas. Jos teigimu, nors misijų daug, kiekvienas dirbantis mokslininkas vis vien turi savo mėgstamiausias.

„Viena mano mėgstamiausių yra rugsėjo viduryje pasibaigusi „Cassini“ misija į Saturną. Pati dalyvavau kuriant tiek programinę įrangą, tiek aparatą. Ši misija peržengė net mūsų pačių vaizduotę. Tai – tarsi svajonių misija. Nors atsisveikinti su „Cassini“ buvo gana liūdna, vis vien džiaugiuosi visais atradimais, susijusiais su Saturnu“, – LRT pasakoja J. Chodas.

JPL vykdomasis misijų direktorius Richardas Cookas priduria, kad „Cassini“ misija buvo ypatingai svarbi ir dėl atradimų, susijusių su Saturno palydovu Enceladu. „Jame po ledynais slepiasi vandenynai. [...] Enceladas masina mokslininkų vaizduotę, norime ten kuo greičiau sugrįžti ir sužinoti daugiau“, – LRT tvirtina R. Cookas.

Interviu su šiais ir kitais mokslininkais jau greitai rasite portale LRT.lt, girdėsite LRT RADIJUJE ir išvysite per LRT TELEVIZIJĄ. O kol kas – pasidairykite, kaip JPL atrodo iš vidaus.

Gairės: NASA, JPL, mokslas, robotika