Į namus – pėsčiomis per autostradą ir žaidžiant su mirtimi | Diena.lt

Į NAMUS – PĖSČIOMIS PER AUTOSTRADĄ IR ŽAIDŽIANT SU MIRTIMI

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Šalia Ramučių esanti sodų bendrija "Tiekėjas" beveik prisišliejusi prie miesto ribą ženklinančios autostrados. Tačiau viešuoju transportu patekti į Kauną sodų gyventojams labai sudėtinga. Populiariausias būdas – pažeidžiant eismo taisykles: pėsčiomis per autostradą.

Kerta draudžiamu būdu

Greitkeliu Vilnius–Kaunas važiuojant sostinės link, pavažiavus puskilometrį nuo viaduko ties bendrove "Lytagra", jungiančio Ateities plentą Petrašiūnuose su S.Žukausko gatve Ramučiuose, dažnai galima pastebėti autostradą neleistinai kertančius pėsčiuosius.

Šioje vietoje praleidę dvidešimt minučių, su fotografu užfiksavome keturis tokius eismo taisyklių pažeidėjus. "Dažnai čia einu per kelią. Keturis kartus mokėjau policininkams baudą – kiekvienąkart po vienuolika euriukų – bet ir toliau čia vaikštau. O ką daryti? Kitaip reikėtų daryti dviejų kilometrų lankstą", – prisipažino kertantis kelią užtiktas sodų bendrijos "Tiekėjas" gyventojas Alvydas Stonys.

Kito Martinavos kaime įsikūrusių sodų gyventojo Bronislovo Baranausko teigimu, šioje vietoje per mėnesį policija nubaudžia apie 20 nelegaliai pėsčiomis autostradą kertančių vietos gyventojų. "Buvau nuėjęs į policiją pasikalbėti. Man ten pasakė taip: mūsų reikalas – bausti, o savivaldybės – padaryti taip, kad jums per šitą kelią nereikėtų eiti", – prisiminė B.Baranauskas.

Pagunda Martinavos kaimo gyventojams bandyti pereiti greitkelį nemaža – lyg tyčia šioje vietoje palikti tarpai priešingos krypties eismo juostas skiriančiuose atitvaruose.

Daugelis dirba Kaune

"Daug sodų gyventojų dirba Kaune. Anksčiau, prieš ketverius metus, pro Martinavą iki "Kauno tiekimo" Palemono gatve važiavo 15-ojo maršruto autobusas ir 13-asis mikroautobusas, kursuodavęs iki Neveronių. Tada problemų susisiekti su miestu nebuvo. Dabar nei miesto, nei rajono viešasis transportas iki mūsų nevažiuoja. Netoli Martinavos kaimo autostradoje esančioje stotelėje stoja tik priemiestiniai autobusai, važiuojantys į Kauną iš Pravieniškių, Kruonio, Kaišiadorių ir Jiezno. O kai žmonės parvažiuoja iš miesto, kitaip nei pėsčiomis per autostradą jiems, galima sakyti, nėra kito būdo pasiekti namus", – problemą dėstė B.Baranauskas.

Pasak jo, sodų bendrijoje "Tiekėjas" nuolatos gyvena apie 170 šeimų, kurioms aktualu greitai ir saugiai pasiekti kitapus autostrados esantį Kauną. Surinkęs vietos gyventojų parašus, B.Baranauskas kreipėsi į Kauno rajono savivaldybę su prašymu išspręsti susisiekimo problemą – pro Martinavą nukreipti 39-ojo miesto autobuso arba 56-ojo mikroautobuso maršrutus.

"Nuvažiavau į savivaldybę, sakau: kaip mums į kitą greitkelio pusę pereiti? Man sako: eikite per viaduką ties "Lytagra". Tai – pasityčiojimas. Kaip per jį eiti, jei jis pėstiesiems vaikščioti nepritaikytas, ten nėra laiptų – nėra, kaip ant jo užlipti? Kitas dalykas, kaip mums tą viaduką pasiekti? Turim eiti greitkelio pakraščiu, o tai – taip pat eismo taisyklių pažeidimas", – piktinosi pašnekovas.

Planuoja naują kelią

"Kadangi ši problema susijusi su miestu – rajono vežėjai keleivius per miestą veža tik išimtiniais atvejais – prašymą ją spręsti persiuntėme Kauno miesto savivaldybei", – paaiškino Kauno rajono savivaldybės administracijos direktorius Ričardas Pudževelis.

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras tvirtino, kad nei 39-ojo autobuso maršrutas, nei 56-ojo mikroautobuso maršrutas keičiamas nebus. "Mes Kauno rajone turime dvi problemas. Viena – ši sodų bendrija, antra – Ramučiuose šalia Laisvosios ekonominės zonos susikūręs logistikos centrų masyvas su Lietuvos pašto terminalu, įmonių "Limedika" ir "Lidl" logistikos bazėmis. Esame aptarę su Kauno rajono savivaldybe, kad turi atsirasti kelias, jungiantis Ramučių S.Žukausko gatvę su naujai besiformuojančiu logistikos parku. Čia esame suplanavę koreguoti 16-ojo autobuso maršrutą, kuris dabar baigiasi ties įmone "Kitron" arba ties "Kauno pienu", – pasak P.Kero, pratęsus 16-ojo autobuso maršrutą jo tvarkaraštis būtų derinamas su darbuotojų atvežimu ir išvežimu iš logistikos centrų zonos, taip pat su sodų gyventojų poreikiais. "Tačiau tai galėtų atsirasti tik tada, kai bus įrengtas jungiamasis kelias nuo S.Žukausko gatvės iki logistikos centrų masyvo. Buvo planuojama, kad tai atsiras šių metų pabaigoje", – P.Kero žodžiais, kada bus nutiestas kelias, priklauso nuo rajono savivaldybės, kurios teritorija naujasis kelias eitų.

Pasirašė ir neveroniškiai

Kauno rajono savivaldybės Kelių ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotojas Tautvydas Tamošiūnas informavo, kad šiuo metu vyksta kelio projektavimo darbai. "Problema ta, kad dalis planuojamo kelio eina per privatų sklypą. Sklypo savininkas sutinka, kad per jo nuosavybę būtų tiesiamas kelias, tačiau savivaldybė negali į privačią nuosavybę investuoti lėšų", – sakė pašnekovas. Savivaldybės atstovo teigimu, prie kelio tiesimo darbų finansiškai turėtų prisidėti logistikos parke įsikūrusios įmonės, kurių darbuotojai ir būtų vežami naujuoju keliu.

Tačiau, pasak T.Tamošiūno, Kauno miesto savivaldybė ir šiuo metu turi galimybę pratęsti 16-ojo autobuso maršrutą iki Martinavos kaimo: "Ten anksčiau miesto viešasis transportas važiavo – keliai tam pritaikyti. Tuo labiau kad dalis žmonių, "Tiekėjo" soduose gyvenančių tik vasarą, iš tiesų yra miesto gyventojai."

Tuo metu Martinavos gyventojai planais pratęsti 16-ojo autobuso maršrutą nesidžiaugia. "Daugelis mūsų gyventojų dirba "Lytagroj", "Kauno tiltuose", Neveronyse, Palemone. Mums būtų kur kas patogiau, jei miestas pro mus nukreiptų 39-ojo autobuso arba 56-ojo mikroautobuso maršrutą. Aš dėl to ne tik "Tiekėjo" gyventojų parašus – ir apie šimtą Neveronių gyventojų parašų surinkau ir praėjusią savaitę nunešiau į Kauno rajono savivaldybę", – užsiminė B.Baranauskas.

GALERIJA

  • B. Baranauskas
  • Į namus – pėsčiomis per autostradą ir žaidžiant su mirtimi
  • Į namus – pėsčiomis per autostradą ir žaidžiant su mirtimi
  • Į namus – pėsčiomis per autostradą ir žaidžiant su mirtimi
  • Į namus – pėsčiomis per autostradą ir žaidžiant su mirtimi
  • Į namus – pėsčiomis per autostradą ir žaidžiant su mirtimi
Tomo Raginos nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (6)

pastebėjimas

o tai kam tie praėjimai tada?

-TAIGI ASILUI

privačios firmos pačios nestato greičio matuoklių. Tiek juos, tiek ir visą magistralės infrastruktūrą tvarko kelių direkcija

Taigi

Greicio matuokliai yra privacios firmos.Nei policijos,nei transporto ministerijos.Ji neprivalo statyti jum viadukus,apsvietimus,ir aptvarus.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS