Savivaldybė lupikauja iš Žaliakalnio gyventojų? | Diena.lt

SAVIVALDYBĖ LUPIKAUJA IŠ ŽALIAKALNIO GYVENTOJŲ?

Žaliakalnio gyventojai pateko į keistą situaciją. Kauno miesto savivaldybė jiems primygtinai siūlė susimokėti už gatvės asfaltavimo darbus, o vėliau ėmė ir apmokestino čia automobilių stovėjimą.

Padidėjo srautai

"Kauno dienai"  Leliūnų gatvės gyventojai guodėsi, su kokiomis problemomis susiduria, kai judrioje vietoje buvo pakeista eismo tvarka. Siekiant padidinti automobilių pralaidumą, važiuojant K.Petrausko gatve buvo uždrausta sankryžoje su Savanorių prospektu sukti į kairę. Dabar vairuotojai, jei nori patekti į Savanorių prospektą, kirtę minėtą sankryžą pavažiuoja kiek toliau ir suka į kairę bei patenka į Kalniečių gatvę. Toliau reikia dar kartą pasukti į Leliūnų gatvę, iš kurios galima įsukti į Savanorių prospektą.

Mažąsias Žaliakalnio gatveles atradę vairuotojai gerokai apkartino vietos gyventojų kasdienybę. Dabar rytinio ir vakarinio piko metu siauroje Leliūnų gatvelėje vyksta itin intensyvus eismas. Šioje gatvelėje yra vos dvylika namų, tačiau gyventojai skaičiuoja, kad čia važiuoja tūkstančiai automobilių.

Negana to, kai visame Savanorių prospekte buvo apmokestintas automobilių stovėjimas, vairuotojai savo transporto priemonėmis pradėjo užgrūsti netoli esančias Žaliakalnio gatveles, tarp jų ir Leliūnų gatvę. Gyventojai piktinasi, kad tokie dideli automobilių srautai kelia saugumo problemų.

"Gatvelėje nėra šaligatvių, tad pėstieji dėl sustatytų automobilių priversti eiti gatvės viduriu, tačiau į nugarą nuolat baksnoja iš Kalniečių gatvės atvažiuojantys automobiliai. Juk šia gatve eina ir vaikai, ir senoliai. Jiems sudėtingiau pasitraukti iš atskriejančių automobilių kelio. Be to, per sustatytus automobilius negali gyventojai normaliai išvažiuoti iš kiemo", – pasakojo Leliūnų gatvės gyventojas.

Paprašė susimokėti

Leliūnų gatvės gyventojai kreipėsi į seniūniją, kad bent vienoje gatvės pusėje būtų sudėti stovėti draudžiantys kelio ženklai. Tačiau viskas atsimušė į sieną, niekas gyventojų prašymų neišgirdo.

Kauniečiai pasakojo, kad dėl padidėjusio srauto gatvelės danga visiškai sugadinta, atsivėrė didelės duobės. Ne tik laužomi automobiliai. Po lietaus purvais automobiliai aptaško namus ir kiemus. Gyventojai vėl bandė prisibelsti į savivaldybę, kad gatvė būtų sutvarkyta, įrengti šaligatviai. Šį kartą savivaldybė pasiūlė gyventojams prisidėti prie gatvės tvarkymo, padengti pusę asfaltavimo darbų sumos.

"Buvo susirinkimas, atėjo seniūnijos, savivaldybės ir gatvę tvarkysiančios įmonės atstovai  bei pateikė darbų sąmatą  – daugiau kaip 47,5 tūkst. eurų. Kadangi gatvė nėra miesto prioritetinė, todėl mums pasiūlė padengti pusę sumos. Tačiau Leliūnų gatvėje gyvena daug pensininkų, tad surinkti iš gyventojų po kelis tūkstančius gatvės remontui yra tiesiog nerealu", – teigė vietos gyventojas.

Vadinasi, miestas nori, kad jie ne tik patys sumokėtų už gatvės remontą, bet po to dar ir už automobilių stovėjimą mokėtų.

Jam antrino ir kaimynas, pastebėjęs, kad ne gyventojai, o savivaldybė nusprendė iš K.Petrausko gatvės į Savanorių prospektą panaikinti kairįjį posūkį, todėl jų gatvelėje padidėjo automobilių srautai.

"Čia gyvenantys žmonės iš viso automobilių srauto sudaro gal apie 0,1 proc. kelio naudotojų. Niekas neskaičiavo, kiek piko metu čia važiuoja automobilių, bet jų tikrai yra daug, nenutrūkstamas srautas. Tai kodėl gyventojai turi prisidėti prie gatvės tvarkymo? Juk tiems, kurie gyvena Savanorių prospekte, nereikėjo savo lėšomis prisidėti prie šios gatvės sutvarkymo darbų", – ironizavo kitas mažos Žaliakalnio gatvelės gyventojas.

Į redakciją atvykę vyrai stebėjosi ir darbų kaina. Leliūnų gatvė yra maždaug apie 160 m ilgio, todėl jiems atrodo, kad 47,5 tūkst. eurų yra per didelė suma. Jie kreipėsi į kitas kompanijas ir jiems buvo patikinta, kad tokią gatvelę būtų galima sutvarkyti už maždaug 27 tūkst. eurų.

Apmokestino parkavimą

Negana to, kad gyventojų prašoma padengti pusę gatvės tvarkymo darbų sumos, savivaldybė liepos mėnesio tarybos posėdyje nusprendė, kad Leliūnų gatvėje apmokestinamas automobilių statymas. Gatvė priskirta žaliajai zonai, kur valandai palikti automobilį kainuoja 0,3 euro. Vietos gyventojams tokia valdininkų logika pasirodė dar labiau prasilenkianti su realybe. Jie svarstė, kad toks sprendimas gal ir sumažintų automobilių kiekį nedidelėje gatvelėje, tačiau dėl to nukentės ir dalis vietos gyventojų.

"Pas mane yra kiemas, tad turiu kur palikti savo automobilį, tačiau ką daryti tiems kaimynams, kurie nuosavo kiemo neturi? Vadinasi, miestas nori, kad jie ne tik patys sumokėtų už gatvės remontą, bet po to dar ir už automobilių stovėjimą mokėtų. Tokios nesąmonės nesu girdėjęs", – stebėjosi Leliūnų gatvėje gyvenantis kaunietis.

Mokėti nereikės?

"Kauno diena" savivaldybės atstovų paprašė pakomentuoti situaciją. Klausimai buvo užduoti dar tada, kai Leliūnų gatvė nebuvo apmokestinta, tačiau atsakymų teko laukti maždaug mėnesį.

Kai valdininkai atrado laiko pakomentuoti Leliūnų gyventojams rūpimus klausimus, savivaldybės pozicija pasikeitė. Dabar teigiama, kad gyventojams nereikės padengti pusę gatvės remonto darbų kainos. Viskas bus sutvarkyta miesto lėšomis, o gatvė apmokestinta, esą siekiant pagerinti pačių gatvelės gyventojų gyvenimo kokybę.

"Gatvė gana siaura, tad vairuotojams buvo nesaugu važiuoti abiejomis kryptimis", – apie tai, kodėl Leliūnų gatvėje liko vienkryptis eismas, aiškino Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.

"Sulaukėme daugybės skundų iš gyventojų, kad automobiliais užstatytos gatvės vietiniams trukdo įvažiuoti į kiemus, nuolat kyla avarinių situacijų, todėl ir buvo pasiūlyta į Savanorių prospektą vedančias kelias gatves ar jų atkarpas priskirti žaliajai zonai. Artimiausiu metu Leliūnų gatvėje bus užtaisytos avarinės duobės (jei tokių yra), o kitąmet planuojama iš esmės atnaujinti važiuojamąją gatvės dalį", – žadėjo specialistas.

Apmokestintos ir kitos Žaliakalnio gatvės

Savivaldybė skelbė, kad Savanorių prospekte, panaikinus nelegalias automobilių statymo vietas, kai transporto priemonės buvo statomos tiesiog ant šaligatvių, vairuotojai automobilius įsigudrino statyti greta esančiose Žaliakalnio gatvelėse.

Vietos gyventojai, neturintys galimybės automobilius pastatyti namo kieme ar garaže, gali įsigyti specialius lengvatinius leidimus, kurie metams kainuoja 35 eurus. Vietinės rinkliavos už automobilių statymą mokestis jau renkamas Leliūnų ir Giedraičių gatvėse bei Širvintų ir Molėtų gatvių atkarpose tarp Savanorių prospekto ir Kapsų gatvės.

GALERIJA

  • Savivaldybė lupikauja iš Žaliakalnio gyventojų?
  • Savivaldybė lupikauja iš Žaliakalnio gyventojų?
Rašyti komentarą
Komentarai (40)

Kas gali atsakyti?

kur keliauja surinktos lėšos už parkavimą? Kiek girdėjau, kad jos nepasiekia miesto biudžeto. Už ką mokame? Kieno "lesiklėlei" renkamos lėšos ?

nuo kada

Kokie čia vėjai prirašinėti?Niekada iš K.Petrausko g sankryžos ties savanoriais NEBUVO GALIMA SUKTI Į KAIRĘ. Kokie čia kaimiečiai reikalauja posūkio į kairę?

Romualdas

Savanoriu prispekto firmos PAJUNTA NUOSTUOLUS.Kodel neissiperka AUTO STOVEJMO VIETU ?!
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS