Žalias signalas pėsčiųjų saugumo negarantuoja | Diena.lt

ŽALIAS SIGNALAS PĖSČIŲJŲ SAUGUMO NEGARANTUOJA

2016 m. Kaune jau žuvo keturi eismo dalyviai. Visi – vyrai, visi – tamsiuoju paros metu, visi – be atšvaitų. Žuvusiųjų perėjose, kurias reguliuoja šviesoforas, nėra, tačiau signalai verčia suklusti.

Pralėkė nestabdęs

Vytauto prospekte įrengtos septynios perėjos. Visos jos reguliuojamos šviesoforų. Trys iš perėjų yra prie švietimo įstaigų. "Kauno dienos" skaitytojai pastebi, kad kai kurios šios gatvės perėjos yra ypač rizikingos. Perėją Vytauto prospekte ties Bažnyčios gatve pagal nusiskundimus būtų galima vadinti siaubo rekordininke.

"Buvo gal 19 val. vakaro. Stovėjau antrojoje eismo juostoje. Raudonas šviesoforo signalas jau degė. Mačiau, kaip nuo Centro link Geležinkelio stoties atvažiuoja automobilis, pastebėjęs mano mašiną persirikiuoja į pirmąją juostą ir nė nepristabdęs nuvažiuoja", – įspūdžiai dalijosi Giedrius M. Tuo metu žalio šviesoforo signalo laukę pėstieji dar nebuvo žengę  ant važiuojamosios gatvės dalies.

Giedrius M., užsidegus žaliam šviesoforo signalui, ėmė vytis prasižengėlį, tačiau prie Vytauto prospekto sankryžos su M.K.Čiurlionio gatve užsidegimas išblėso. Vaizdo registratoriaus, kuriuo naudojasi kai kurie vairuotojai gatvėse, jis neturėjo, todėl net ir užspaudęs pažeidėją vargiai būtų ką nors pasiekęs.

Tikėtina, kad pėstieji liudininkai būtų jau nukulniavę. Kaunietis nuleido rankas. Tačiau vyras tikino, kad būtent šioje perėjoje yra matęs ne vieną ir ne du kartus vairuotojus, važiuojančius degant raudonam šviesoforo signalui.

Lėtai prariedėjo

Su ta pačia perėja susijusią istoriją prisiminė ir kita pašnekovė. "Artėjau prie perėjos. Degė žalia šviesa, todėl paspartinau žingsnį, tačiau netrukus teko stabtelėti. Link perėjos labai nedideliu greičiu riedėjo autobusas – taip ir prariedėjo. Pradžioje maniau, kad gal šviesoforas sugedęs, tačiau vėliau įsitikinau, kad veikia gerai. Nematė raudono šviesoforo signalo?" – stebėjosi Monika M. ir tikino šioje vietoje mačiusi ir daugiau Kelių eismo taisykles pažeidžiančių vairuotojų.

"Ta perėja nėra kažkuo išskirtinė. Pastaruoju metu joje nėra buvę jokių įvykių", – apie vieno kauniečio apdainuotą nuolatinių pažeidimų vietą pasakojo Kauno kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas.

Pasak jo, šviesoforas patikrintas, veikia gerai, matomumas taip pat geras – nėra jokios priežasties nepaisyti jo signalų. Tačiau D.Česnauskas sutiko, kad mieste vis dar pasitaiko, kad vairuotojai būna neatidūs ir važiuoja per perėją degant raudonam šviesoforo signalui. Esą dažniausiai jie važiuoja ne tada, kai raudonas signalas jau ilgai dega, o tik jam užsidegus, vildamiesi, kad spės perlėkti per geltoną šviesą.

Žinutė vairuotojams

Prie minėto perėjos yra vaizdo stebėjimo kamera.  D.Česnauskas atskleidė, kad ji vargiai ar gelbėtų aiškinantis pažeidėjus. Vaizdo stebėjimo kamera yra ne miesto, o prekybos centro, be to, kampas, kuriuo ji fiksuotų vaizdą, nedėkingas – nesimatytų, koks šviesoforo signalas dega vairuotojams.

 

"Vytauto prospekte tarp perėjų ties turgaviete ir ties Bažnyčios gatve anksčiau rengdavome akcijas. Didelė bėda toje vietoje buvo pėstieji. Nors yra įrengta požeminė perėja, jie eidavo per Vytauto prospektą. Kai Autobusų stotis laikinai buvo iškelta, praktiškai neliko pėsčiųjų pažeidėjų. Tos perėjos nėra tokios intensyvios, kokios buvo prieš metus ar dvejus", – sakė D.Česnauskas.

Tačiau jis pažadėjo didesnį dėmesį skirti minėtai perėjai. "Viena pavojingiausių gatvių Kaune – Jonavos gatvė. Ties bendrabučiu šioje gatvėje pėstiesiems reikia pereiti šešias eismo juostas. Rytais į tą vietą siunčiame patrulį, kad vairuotojai būtų atidesni. Taip nebus, kad pašnekėjome, ir viskas tuo baigsis", – žadėjo D.Česnauskas.

Vaizdas su liudininku

D.Česnauskas net šiek tiek užstojo miesto vairuotojus. "Nėra mieste tendencijos, kad važiuotų nepaisydami draudžiamo šviesoforo signalo ir įvyktų skaudus įvykis", – statistika rėmėsi pašnekovas.

Pasak viršininko, vaizdu užfiksuotas pažeidimas daugeliu atvejų galėtų būti puiki įrodomoji medžiaga, tačiau vis dar pritrūksta mūsų pačių pilietiškumo.

"Vaizdo registratorių filmuota medžiaga padeda tais atvejais, kai ją pateikęs asmuo sutinka liudyti ir teisme. Kai videoįrašas  policijai atsiunčiamas anonomiškai, tenka tik pasikalbėti su vairuotoju, sudrausminti jį. Vairuotojai retai kada sutinka, kad padarė pažeidimą, todėl anoniminė vaizdo medžiaga naudojama tik kaip įspėjamoji", – aiškino D.Česnauskas.

Pasitaikė ir pėsčiųjų atsiųstų vaizdų. "Asmuo tikėjosi, kad jo nepraleis automobiliai. Prie pėsčiųjų perėjos jis įsijungė telefone esančią kamerą ir filmavo automobilius eidamas per perėją. Pirmąja juosta važiavęs vairuotojas jį praleido, o antrąja juosta važiavo ir nuvažiavo. Žmogus viską nufilmavo – ir valstybinius numerius, ir automobilio markę. Nebuvo jokios galimybės užginčyti", – retą istoriją prisiminė D.Česnauskas.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Sakmė

Reikia pačiam žiūrėti kur statai koją. Tik pėstysis gali savęs apsaugoti. Ropoja patys per gatvę ir nori, kad vairuotojas sustotų.

Dėl viso pikto

Netikėkite šviesoforais ir perėjomis, tikėkite mašinomis. Perėja ar šviesoforas dar nieko nepervažiavo, o mašimos - ne vieną.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS