Burlaivių era vėl sugrįžta | Diena.lt

BURLAIVIŲ ERA VĖL SUGRĮŽTA

Būtų kažkas neįtikėtino, jei vėl sugrįžtume į burlaivių laikus, į bet kokius XIX amžiaus metus.

Prikeltas po 113 metų

Šiomis dienomis pasirodė pranešimų, kad 1909 m. Švedijoje restauruota tristiebė škuna "Vega Gamleby". Šio laivo istorija įdomi, kiek panaši į Stokholmo muziejinio laivo "Vaza". 1967 m. škuna "Vega Gamleby" buvo nuskendusi Stokholmo archipelage.

Iškeltas laivas buvo restauruotas ir naudotas kaip mokomasis. Kartu su įgula galėjo plaukioti iki 48 žmonių.

"Vega Gamleby" nuolat dalyvaudavo "TheTall Ships Races" regatose. Kai kurias iš jų savo klasėje netgi yra laimėjęs.

Nėra duomenų, kad jis kaip šios prestižinės regatos dalyvis būtų lankęsis Klaipėdos uoste.

Dabar daugiau kaip 100 metų turintis laivas pritaikomas kroviniams gabenti. Nuo 1909 m., kai buvo pastatytas, laivas yra gerokai pasikeitęs – modernizuotas.

Tai vyko tiek tada, kai jis buvo iškeltas iš Stokholmo archipelago, tiek per pastaruosius metus, kai jis buvo ruošiamas kroviniams gabenti.

Viduje: burlaivio "Vega Gamleby" kajutkompanijoje. "Marineinsight.com" nuotr.

Yra panašumo į sunkvežimius

Dar šiemet škuna "Vega Gamleby" pradės plaukioti tarp Kolumbijos, JAV, Kanados. 82 tonų arba 148 kub. metrų krovinio talpos laivas planuoja gabenti žalias kavos pupeles ir kitas sausas prekes.

Galima palyginti, kad įprasto krovininio automobilio puspriekabės talpa yra apie 40 kub. metrų, o krovinio svoris – apie 26 tonos. Įprastoje puspriekabėje telpa 34 europaletės, o į "Vega Gamleby" tipo škunos triumą jų galima būtų sukrauti 170.

Laivo "Vega Gamleby" įgulą sudaro 14 žmonių.

Įprasta, kad tokie laivai priima ne masinius, o išskirtinius krovinius palyginti nedideliais kiekiais, po keliasdešimt tonų.

Laivas priklauso "Sailcargo" kompanijai, kuri šiuo metu Kosta Rikoje statosi dar vieną krovininį burinį laivą "Ceiba". Jį planuojama paleisti gabenti prekes 2023 m.

Tai jau ne pirmas kartas, kai buriniai laivai tampa krovinių gabenimo darbiniais arkliukais. Įprasta, kad tokie laivai priima ne masinius, o išskirtinius krovinius palyginti nedideliais kiekiais, po keliasdešimt tonų.

Prieš kurį laiką buvo pasirodęs ir toks pranešimas, kad Prancūzijoje pastatytas burinis laivas, skirtas išskirtiniam vynui iš Lotynų Amerikos gabenti į Europą.

Argi ne smagu kokio nors Europos vyno restorano savininkui pasipuikuoti prieš savo klientus pranešus, kad tas vynas senoviniu burlaiviu specialiai atgabentas iš už Atlanto.

Erdvės: tarp vandens ir dangaus. "Marineinsight.com" nuotr.

Pagarbus požiūris į laivus

Šiuo metu Danijoje prikeliamas ir kitas senas laivas, šimtametis "Mjolner". Jis buvo statytas 1922 m. Danijos Svenborgo "Ring Andersen" laivų statykloje.

Daug metų laivas buvo naudojamas įvairioms prekėms – anglims, kiaulėms, grūdams, sėkloms gabenti. Vėliau jis buvo perdarytas į keleivinį. Kurį laiką naudotas kaip nardymo laivas.

Kai gerokai apleistą 100-metį laivą įsigijo Danijos Langelando muziejus, kuris yra tame pačiame Svendborgo regione, nuspręsta jį restauruoti. Laivo "Mjolner" istorija minima šiemet gegužės 20 d. išleistoje krašto laivų istorinėje knygoje.

Danija yra didi jūrinė valstybė, todėl į kiekvieną laivą, o ypač šimtametį ji žvelgia su didžiule pagarba.

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

į Lietuvą g r į ž t a ne tik BURLAIVIŲ era , bet

ir BALANOS gadynė --visų šių " gėrybių" KŪRĖJAI yra konservatliberalų CHUNTA valdoma OŽIO k g e b i s t ų .

To panašu

Esi asilas su klumpėmis. :)

Panasu,

kad ir kuinu,klumpiu ir balanos,ne tik burlaiviu...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS