Motociklus vys iš Klaipėdos centro? | Diena.lt

MOTOCIKLUS VYS IŠ KLAIPĖDOS CENTRO?

Uostamiesčio centrinių gatvių gyventojai jau pasigailėjo, jog prieš keletą metų motociklininkams buvo leista važiuoti Herkaus Manto gatve. Karščių alinami žmonės tikino, kad naktimis senamiestyje aidi griausmas kaip per karą.

Naktimis – beprotiškas šou

"Nebežinome, kaip ištverti tokį karštį. Naktimis atveriame langus, kad vėsa nors kiek patektų į butus. Tačiau, vos tik sutemsta, prasideda naktinis motociklininkų "ralis" po centrą. Jie nevažinėja ten, kur mažiau gyventojų, jiems būtinai reikia lėkti centru. Per valandą suskaičiavau 30 sprogimą primenančių garsų. Jaunimas taip patobulina savo motociklus, beje, ir automobilius, kad jie griaudėja kaip tankai", – pasakojo Herkaus Manto 4-ojo namo gyventoja.

Centrą pasiekę Herkaus Manto gatve iš šiaurinės miesto dalies, greičio ir garso mėgėjai suka į Naujojo Sodo gatvę, tada birbina Naująja Uosto ir Pilies gatvėmis.

"Nuo S.Daukanto gatvės girdėti, kaip jie nuburzgia senamiesčiu. Baisiausia, kai sustoja prie šviesoforo Liepų ir Naujojo Sodo gatvių sankryžoje. Būtinai reikia sukti greičio rankeną ir burzginti taip, jog aplinkinių namų stiklai dreba. Mano katė net į viršų pašoka. Juk tai – beprotybė. Nebeįmanoma gyventi. Bent naktimis motociklininkams uždraustų įvažiuoti į centrą, jau lengviau būtų", – savo pasiūlymą pateikė gyventoja.

Katė net į viršų pašoka. Juk tai – beprotybė. Nebeįmanoma gyventi.

Išsikovojo laisves

Toks siūlymas kadaise jau buvo įteisintas, kurį laiką šia gatve buvo uždrausta važiuoti motociklais.

"Prieš penketą ar šešetą metų buvo toks draudimas. Buvo skundų ir dėl motociklų skleidžiamo triukšmo J.Janonio ir Sportininkų gatvėse. Tačiau motociklininkai argumentavo, kad jie važiuoja tokiomis pat transporto priemonėmis, kaip ir visų markių automobiliai, tik jie turi du ratus. Jie piktinosi, jog neturėtų būti motociklai išskiriami iš kitų. Jie užima mažiau vietos, jie net mažiau teršia, esą užsienyje į senamiesčius motociklai yra įleidžiami. Saugaus eismo komisija svarstė šį klausimą ir leido į senamiestį įvažiuoti motociklais", – pasakojo Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė.

Paklaustas, kas turėtų kontroliuoti kelių chuliganus, kurių transporto priemonių skleidžiamas triukšmas išverčia klaipėdiečius iš lovų, V.Paukštė dūrė pirštu policijos link.

"Savivaldybės Viešosios tvarkos skyrius eismo nekontroliuoja, jie baudžia už stovėjimą. Tik policija, nes Transporto skyrius išvis neturi, kaip kontroliuoti. Neturi policija priemonių triukšmui išmatuoti? Man regis, norėtų – atrastų", – mano V.Paukštė.

Jis priminė baikerių švenčių metu matytą garso matuoklį, kuriuo patys baikeriai decibelus matuodavo, varžydamiesi, kurio dviratis monstras skleidžia didesnį garsą.

Eismą riboti nuo 23 val.

"Reikia imtis prevencijos. Visais laikais buvo chuliganų. Ne visi motociklininkai yra blogi, bet šiuo atveju tai yra chuliganiškas elgesys. Visai uždrausti motociklų eismą nuo 23 valandos? Tada reikėtų visoms transporto priemonėms uždrausti. Nežinau, bet gyventojai tikrai gali pateikti siūlymus, pradėti diskusiją, ir Saugaus eismo komisija tikrai svarstys. Bet, kaip žmogus, aš labai gerai suprantu šiuos gyventojus. Ir aš girdžiu, kai būrys motociklų važiuoja, langai dreba. Jie visur kenkia, ne tik Herkaus Manto gatvėje, visame mieste triukšmauja", – patikino V.Paukštė.

V.Paukštė svarstė, kad daugiau bėdų pridaro ne organizuoti baikerių klubų nariai, o pavieniai motociklininkai, apsižergę kelių šimtų eurų vertės kledarus.

"Gal vertėtų surengti daugiau reidų kartu su techninės apžiūros centrų darbuotojais. Ar sunku atimti techninės apžiūros taloną, va, tokiems triukšmadariams?" – replikavo specialistas.

Policija prietaisų neturi

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio viršininkas Gediminas Kalasūnas pritarė, jog reikia diskusijos apie motociklininkų skleidžiamą triukšmą, tačiau policija triukšmadarių, pasirodo, negali kontroliuoti.

"Policija neturi tokių įrankių. Tegul V.Paukštė randa, jei taip sako, o mes neturime tokio prietaiso, kuris matuotų garsą", – į repliką atsakė G.Kalasūnas.

Policijos atstovas tikino, jog visos suinteresuotos institucijos turėtų svarstyti gyventojų nusiskundimus, tačiau pirmiausia savivaldybė turėtų gauti raštu išdėstytas gyventojų pretenzijas.

"Gaudyk negaudęs, šiaip sau nepagausi. Apie kiekvieną reidą jie vienas kitam praneša socialiniuose tinkluose. Prevenciškai reidas veikia tik tą dieną. Bet svarstyti reikia, nors nežinau, ar realius draudimus pasiektume. Bet ir motociklininkai turi išgirsti, jog jų kaimynyste žmonės nėra patenkinti", – pritarė G.Kalasūnas.

Išmatuos, jei iškvies

Aiškėja, jog triukšmo matavimo įrankius turi vienintelė institucija – Nacionalinio visuomenės sveikatos centro specialistai.

Tačiau jie naktimis nesiruošia slampinėti po senamiesčio gatves ieškodami triukšmadarių, įranga bus ištraukta tik tuomet, jei kas nors iš gyventojų pakvies juos į savus namus.

Šio centro Klaipėdos departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Šlepetienė tikino, kad ieškotų triukšmadarių, jei tik gautų skundą.

"Mes galime išmatuoti, o tai būtų įrodymas ir savotiškas pretekstas kreiptis į Saugaus eismo komisiją prašant spręsti klausimą. Kiek pamenu, ir anksčiau būta nusiskundimų. Bet daugiau dėl to, kad motociklininkai "patobulina" savo techniką, kad ji skleistų kuo didesnį garsą. Policija galėtų dažniau rengti reidus kartu su įmonėmis, kurios vykdo techninę transporto priemonių priežiūrą", – svarstė A.Šlepetienė.

Ar techninių apžiūrų centrų, kurie yra privačios įmonės, darbuotojai sutiktų naktimis patruliuoti uostamiesčio gatvėmis drauge su policija?

"Buvo diskusija net ministerijų lygiu, jog tokios prevencinės akcijos, kurių metu būtų galima patikrinti techninę transporto priemonių būklę, būtų veiksmingos. Techninio paso galiojimą galima būtų sustabdyti ir už tai, kad vienas ar kitas vairuotojas savaip "patobulino" savo automobilį ar motociklą", – patikino A.Šlepetienė.

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro darbuotojai sutiktų naktį išmatuoti motociklininkų skleidžiamą triukšmą, bet su sąlyga.

"Jei žmonės kreipsis, mes užsakysime laboratoriją, kuri turi tokių matavimų metodiką. Jei žmonės sudarys sąlygas matavimams atlikti, mes tikrai nestovėsime lauke. Matuosime garso lygį patalpose. Jei žmonės įsileis, laboratorijos darbuotojai atliks matavimus. Toks matavimas būtų pradžia ir atspirtis, kuri padėtų gyventojams tolesnėse diskusijose", – patikino A.Šlepetienė.

Dėl triukšmo – galvosūkis

Senamiestyje esančios Muzikos centro seniūnaitijos seniūnaitis Renaldas Kulikauskas tikino, jog senamiesčio gyventojai nėra tiek pikti dėl motociklų, motorolerių ar sportinių automobilių skleidžiamo triukšmo, kiek dėl nuolat variklius burzginančių taksi vairuotojų.

"Kam malonu, kai dieną ir naktį po langais nuolat veikia automobilių varikliai? Tiesa, aš gyvenu Tiltų gatvėje, bet motociklų čia negirdžiu. Tačiau aš puikiai suprantu Herkaus Manto ar Danės gatvės gyventojus. Vienas siūlymų – Herkaus Manto gatvėje ir gal net prie Senojo turgaus įrengti išmaniuosius greičio matuoklius, kurie registruos net transporto priemonių techninę apžiūrą, draudimą ir kitus dalykus", – teigė seniūnaitis.

Gyventojas tikino, jog gal ne draudimų vertėtų griebtis, o  techninių priemonių, kurios tramdytų pažeidėjus.

"Pavyzdys – mes taip pat galvojome apie eismo ribojimą senamiestyje, tačiau pasivaikščiojus ir pasidairius į eismo ženklus, kurie yra senamiestyje, to visiškai užtektų, jei tik vairuotojai laikytųsi jų", – pastebėjo seniūnaitis R.Kulikauskas.

Beje, Tiltų gatvėje leidžiamas vos 30 kilometrų per valandą greitis.

Gal situaciją išgelbėtų, jei centrinėse Klaipėdos gatvėse ir senamiestyje atsirastų įspėjamieji ženklai, "Prašome laikytis tylos"?

"Tai taip pat vienas būdų. Tačiau, mano galva, daugiau dėmesio uostamiesčio centrui ir senamiesčiui turėtų skirti policija, kuri turi prižiūrėti, kaip laikomasi KET reikalavimų? Nuo to reikėtų pradėti. Policija galėtų bent keletą kartų per savaitę pastovėti Herkaus Manto gatvėje ir realiai pasižiūrėti, kas ten vyksta. Labai didelis procentas problemų dingtų, jei automobiliai važiuotų nurodytu greičiu. Motociklai ar "patobulinti" automobiliai, kurie skleidžia didesnį triukšmą, dažniausiai skrieja tikrai ne 50 kilometrų per valandą greičiu. Spaudžiant akceleratorių ne tik stiprėja garsas, kuris vargina gyventojus, bet ir keliama grėsmė pėstiesiems", – pastebėjo R.Kulikauskas.

Kvailius bausti būtina

Baikerių klubo "Legacy Vets MC" narys Aurimas Mockus, paklaustas apie siūlymą uždrausti motociklų ir motorolerių eismą Herkaus Manto gatve nuo 23 val., ėmė kvatoti.

"Ar čia rimtai? Ar du, ar keturi ratai, visos transporto priemonės turi tas pačias teises. Bet čia, aš įtariu, bus vietos chuliganų elgesys, kuris visiems mums pridaro problemų. Jei laikytumėmis draudimų logikos, į senamiestį ir centrą reikėtų uždrausti įvažiuoti ir sportiniams automobiliams, ar mašinoms su galingesniais varikliais, o leisti tik elektromobilių eismą. Po to drausime riedžius, nes jie kelia triukšmą ir vibraciją. Gal kam nors net riedučiai užklius, nes jie kelia pavojų žmonėms? Tai yra absurdas", – gresiančiais draudimais piktinosi A.Mockus.

Visuomet buvo kvailių ir jų bus, bet dėl to neturi kentėti visi.

Jo manymu, baikerių klubams priklausantys klaipėdiečiai dažniausiai suvokia, jog jie yra bendruomenės nariai, o chuliganiškas triukšmadarys dažniausiai yra iš paauglystės laikotarpio išaugęs jaunuolis, už tėvo pinigus įsigijęs pirmąjį motorolerį.

"Visuomet buvo kvailių ir jų bus, bet dėl to neturi kentėti visi. Va, reikia pagauti tokius kvailius ir nubausti. Ar sunku tokį nufilmuoti telefonu? Bus matyti numeriai, bus aišku, kas naktimis duodasi po senamiestį. Gerai, tada tegul reidus daro. Kažin ar nenutiks tokia gėda, kai per tą naktį daugiau bus mašinų su kiaurais išmetimo vamzdžiais, nei motociklų? Prie mano motociklo galo gali ausį kišti, bet jis jokio garso neskleidžia. Policija sugebėjo įsigyti aparatus, matuojančius stiklų skaidrumą, o kodėl negali garso matuoklių įsigyti?" – retoriškai klausė A.Mockus.

GALERIJA

  • Požiūris: sekmadienio naktį, kai Jūros šventės renginių metu senamiestis buvo skirtas tik pėstiesiems, per jų minią sugalvojo nerti motociklininkas.
Rašyti komentarą
Komentarai (50)

zigmas

Taip, esu senas vairuotojas, nuo sovitmečio laikų o paskaičius straipsnį ima tiesiog kvailas juokas ,kad negalima sudrausminti chuliganų ar kitaip pavadinti auto piratų.Rašoma ir išvardinta kiek yra institucijų kas dirba eismo ir kontroliavim ir garssistemoje ,o išvada ,negalima tramdyti chuliganų.Taip visiškas valstbinių įmonių supuvimas įstatymų yra pakankamai tik va nėra įstatymo,kad tuos įstatmus kas vykdytų be atskiro įpareigojimo,tai pašaliečių pareiškimo.Na tarkime kam imtis darbo ir rizikos kad būsi apkaltintas įstymų pažeidimu drausminant chuliganus nes Lietuvoje įstatymai gina pažeidėjus iki smulkiausios smulkmenos o įstatymus vykdanti darbuotojas turi būti tiek išpruses,kad nepažeistum chuligano teises.Dar daugiau visi matome,kad valstybė su savo teisine perdėtai teisiga sitema pūna tikra to žodžio prasme iki begalybės,todėl chuliganai išstudijavę sistemą ir nebijo nieko,nes policijos darbuotojei toje sistemoje yra bejėgiai su esama teisine sistema

gazas atkazas :D

Čiulpkit baikeriu bybius nusmurgę valstiečiai

faktai sako....

siūlau visiems paskaityti apie triukšmo žalą. Ne veltui jis vadinamas tyliuoju žudiku. Be reikalo Klaipėdoje ir Lietuvoje ši žala nutylima. Tuo tarpu Austrijos medikai jau kreipėsi į Vyriausybę, kad didelį triukšmą prilygintų fiziniams nusikaltimams. Kaip sako vienas iš pačių autoritetingiausių mokslininkų tyrėjų - Miuncheno uni profesorius:"Negimė dar žmogus, kuriam triukšmas nekenktų..." Taigi.....
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS