Renkasi ekologiškų autobusų pardavėją | Diena.lt

RENKASI EKOLOGIŠKŲ AUTOBUSŲ PARDAVĖJĄ

Klaipėda užsitikrino finansavimą naujiems ekologiškiems autobusams įsigyti. Viešajam transportui atnaujinti iš ES fondų bus skirta per keturis milijonus eurų.

Uostamiesčio savivaldybė ir Transporto investicijų direkcija vasario pradžioje pasirašė projekto "Klaipėdos miesto viešojo transporto atnaujinimas", finansuojamo iš ES struktūrinių fondų lėšų, sutartį.

Siekiama pagerinti viešuoju transportu teikiamų paslaugų kokybę mieste ir taip paskatinti gyventojus juo labiau naudotis.

Bus įsigyta 17 naujų, suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų miesto tipo autobusų. Planuojama pirkti dešimt ilgų ir septynias trumpas transporto priemones.

Autobusai bus žemagrindžiai, sėdimos vietos pritaikytos neįgaliesiems ir specialiųjų poreikių turintiems žmonėms.

Autobusuose bus įrengta vaizdo stebėjimo sistema, kuri užtikrins keleivių ir vairuotojų saugumą, sumontuotos vaizdinės bei garsinės informavimo priemonės.

Transporto priemonėse bus įrengtas išorinis durų apšvietimas. Jis švies transporto priemonei sustojus ir atidarius duris.

Siekiant užtikrinti saugumą, veiks antialkoholinis variklio užraktas. Pabrėžiama, kad naujų suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų eksploatavimas leis sumažinti oro užterštumą mieste.

Bendra šio projekto vertė siekia 5,017 mln. eurų. Iš jų ES lėšos – apie 4,264 mln., o savivaldybės biudžeto pinigai – beveik 753 tūkst. eurų.

Projektą savivaldybė įgyvendina kartu su partneriu Klaipėdos autobusų parku. Šis paskelbė konkursą, kurio metu bus išrinkta, kas aprūpins naujais autobusais. Dabar vertinami gauti pasiūlymai.

"Pasiūlymų nesulaukėme daug. Užtenka vienos rankos pirštų. Tikimės gegužę pasirašyti sutartį su nugalėtoju", – teigė Klaipėdos autobusų parko generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.

Šis projektas turi būti įgyvendintas iki 2020 m. sausio 31 d.

Svarstoma galimybė įsigyti ir elektroautobusų. Derinamos sąlygos, kaip tai galėtų būti padaryta.

Rašyti komentarą
Komentarai (5)

Kęstas

ES ruošiasi bausti Vokietiją už pernelyg didelį oro užterštumą dyzelio dūmais. Kai kurie Vokietijos miestai, gelbėdami vietinių gyventojų sveikatą, jau uždraudžia įvažiavimą automobiliams su dyzeliniais varikliais. Problema darosi vis aštresnė. "Problema ta, kad vairuotojai neatsižvelgia į jų indėlį į oro taršą ir į grūstis tam tikrose vietose ir tam tikru laiku."

Kęstas

Vairuotojai nemoka rentabilių kainų už kelių naudojimą. "Tai ne tik neveiksminga, bet ir nesąžininga". Šiuolaikinės technologijos gali padėti. Tiksliais matavimais galima nustatyti efektyvią kainą, kuri atspindi kiekvieno automobilio indėlį į oro užterštumą bet kuriuo metu ir bet kurioje vietoje. Tokiu būdu kelių perkrovos ir oro tarša galėtų būti sustabdytos su minimaliomis išlaidomis. Vokietijos moksliniai tyrimai ir pramonė dirba, kuriant tokius novatoriškus kainodaros modelius, kurie "padeda užtikrinti eismo našumą ir drausmina neigiamus išorinius padarinius".

Kęstas

Išverčiu į paprastą ūkišką kalbą: atvarysite į Vilnių su jūsų senu pigiu dyzeliu, dūmijančiu, kad net baisu žiūrėti. Ten prietaisai pamatuos, paskaičiuos ir nuims nuo jūsų sąskaitos banke kompensaciją už visą žalą, kurią jūs su tuo dyzeliu Vilniaus gyventojams padarėte. Kitą kartą pagalvosite, ar jums verta su tuo dyzeliu veržtis važinėti po Vilnių. Skųskitės Laisvosios rinkos institutui ir Eligijui Masiuliui. Laisvoje rinkoje turi būti laisvė imti kyšius ir nuodyti žmones. Nuorodas ir platesnį aptarimą galima rasti, guglinant žodžius apie mokslą-studijas-ekonomiką.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS