Taivano milžinės „skola“ kelia aistrų | Diena.lt

TAIVANO MILŽINĖS „SKOLA“ KELIA AISTRŲ

Per bankroto procedūras kartais išaiškėja intriguojančių faktų, kai didelės laivybos kompanijos lieka skolingos mažiems rinkos dalyviams.

Siekė išpirkti skolą

Teigiama, kad Taivano milžinė laivybos kompanija „Yang Ming Marine Transport Corporation“ liko skolinga laivų agentavimo ir užsienio linijų atstovavimo bendrovei „Overseas Baltic“.

Nors ši bendrovė jau bankrutavo 2020 m., o šiemet įregistruota ir kaip likviduota, jos skolos vis dar tąsomos po teismus.

Beviltiška pripažįstama kompanijos „Yang Ming Marine Transport Corporation“ 36 292,27 eurų skola bendrovei „Overseas Baltic“. Ją uostų versle dalyvaujanti klaipėdietė norėjo išpirkti už vieną tūkstantį eurų. Ji teigė tą daranti todėl, kad tiki, jog „Yang Ming Marine Transport Corporation“ skola buvusi ir ją galima iš Taivano kompanijos išsiieškoti.

Tam, kad iš bankrutuojančios bendrovės galėtum išpirkti skolą, reikia teismo sprendimo. Šių metų spalio 5 d. Lietuvos apeliacinis teismas priėmė nutartį neleisti minėtai klaipėdietei išpirkti minėtos skolos.

Viena iš priežasčių buvo ir tai, kad dėl žinomos Taivano laivybos kompanijos skolos pardavimo už vieną tūkstantį eurų nebuvo priimtas „Overseas Baltic“ kreditorių susirinkimo sprendimas. Jau seniau šią skolą kreditoriai buvo pripažinę beviltiška. Teisiškai tik kreditoriai gali spręsti, ką daryti su viena ar kita bankrutuojančios bendrovės skola.

Lietuvos teismai neleido beviltišką, daugiau nei 36 tūkstančių eurų skolą išpirkti už vieną tūkstantį eurų.

Trūko įrodymų

Situacija dėl Taivano laivybos kompanijos „Yang Ming Marine Transport Corporation“ skolos bendrovei „Overseas Baltic“ yra keistoka.

Dėl jos Lietuvos teismuose vyko daugybė procesų, nusiritusių netgi iki Lietuvos aukščiausiojo teismo. Pastarasis dar 2017 m. balandžio 18 d. buvo konstatavęs, kad „Yang Ming Marine Transport Corporation“ ir „Overseas Baltic“ nesiejo tiesioginiai komercinio atstovavimo teisiniai santykiai. Iš to sekė teismo išvada, kad „Overseas Baltic“ objektyviai negalėjusi turėti reikalavimų kompanijai „Yang Ming Marine Transport Corporation“.

Į šią skolą nebepretendavo arba ją kaip beviltišką nurašė ir „Overseas Baltic“ bankroto administratorius. Buvo apsispręsta, kad skola nėra didelė, dokumentai netvarkingi, todėl skolos išieškojimo išlaidos gali būti didesnės nei pats galimas įsiskolinimas.

Dėl „Yang Ming Marine Transport Corporation“ kompanijai atliktos paslaugos dar 2014 m. buvo išrašyta „Overseas Baltic“ PVM sąskaita faktūra. Ji taip ir nebuvo pasirašyta, taip pat nepagrįsta nei sutartimis, nei užsakymo dokumentais, derinimais, tvirtinimais, susirašinėjimais ar panašiai.

Pačios Taivano kompanijos „Yang Ming Marine Transport Corporation“ pozicija dėl skolos Lietuvos teismuose nebuvusi išklausyta, bent jau tokių duomenų teismų bylose esą nėra.

Abejonės dėl skolos

Gali būti, kad tokių, neva, skolų „Overseas Baltic“ buvo ir daugiau. Teismuose buvo nurodyti ir kiti „Overseas Baltic“ reikalavimai, kurių bendra suma siekusi per 1,5 mln. eurų. Jie taip pat buvo atmesti kaip nepagrįsti arba beviltiški.

Todėl bylose kaip beviltiški skolininkai minėta ne tik „Yang Ming Marine Transport Corporation“ kompanija, bet ir kitos kompanijos, bendrovės, netgi vienas iš Klaipėdos konteinerių terminalų.

Buvo įtarimų, kad „Overseas Baltic“ vadovybė sąmoningai galėjo apskaičiuoti kai kuriuos pačių įsiskolinimus kaip kitų skolas. Nurašę skolas kaip beviltiškas, kreditoriai nebuvę tikri, ar realiai skolos egzistavusios. Gal jos tiesiog buvusios išgalvotos?

Iškelta ir tokia versija, kad skolą išpirkti norinti kreditorė – buvusi „Overseas Baltic“ darbuotoja – tarsi siekianti pateisinti buvusios vadovybės išlaidavimą, neva užtušuojant svetimomis skolomis, kartu siekiant įnešti kiek įmanoma daugiau abejonių, gal netgi vilkinti teisinį procesą.

Iškeltas toks klausimas – kodėl anksčiau nebuvę pateikti duomenys, kad „Yang Ming Marine Transport Corporation“ kompanijos skola realiai egzistavo, kodėl apie tai nebuvo užsimenama tada, kai kreditorių susirinkime ta skola buvo svarstoma ir traktuojama kaip beviltiška?

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

Logistas

Straipsnio autoriui reiketu pirma pasinagrinet atvirai prieinamus duomenis apie bylas ir kodel jos iskeltos. Straisnis visiskai priestarauja realybei.

komentatorius

Milijona kartu parase "skola" ir tik i gala paminejo, kad bylinejamasi jau keleta matu, ir anksciau tos skolos nebuvo rade, tai gal kazkas ten ne taip. Lietuvos zurnalistikos lygis nenustoja stebinti.

Das ist fantastisch

Ka jus cia pezate?? Broileris sake, kad su Taiwan pas mus viskas sokoladowe... Zurnaliugis visai suizukejo, tetuko politikos nevykdo...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS