Tilžės gatvės dar neatvers | Diena.lt

TILŽĖS GATVĖS DAR NEATVERS

Dar nežinia, kiek laiko klaipėdiečiams reikės verstis be vieno kelio į miestą – Tilžės gatvės, kurios dalis uždaryta dėl rekonstrukcijos. Planas iki rugsėjo 15-osios šioje arterijoje atlikti tiek darbų, kad būtų galima atverti eismą, nepasitvirtino.

Draus, kol įrengs dangą

Rekonstruojama Tilžės gatvės dalis nuo Jakų žiedinės sankryžos iki geležinkelio pervažos yra valstybinės reikšmės rajoninis kelias. Už šį ruožą atsakinga Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Remontui minėta arterijos dalis uždaryta birželio viduryje. Eismą planuota drausti, kol bus atnaujinta danga. Darbus atliekančios įmonės „Lemminkainen Lietuva“ atstovai žadėjo, kad juos pavyks atlikti ir eismas Tilžės gatvės dalimi bus atvertas iki rugsėjo 15 d.

Teigta, kad likusiems darbams įgyvendinti užteks nedidelių, laikinų apribojimų.

Tuo džiaugėsi miesto valdžios atstovai. Jie pabrėžė, kad ši arterija yra ypač svarbi, kai prasideda mokslo metai, – tėvai pradeda vežti vaikus į mokyklas, darželius, o tai padidina transporto srautus. Ja naudojasi iš Klaipėdos rajono į miestą važiuojantys gyventojai.

Tačiau jau dabar aišku, kad eismas Tilžės gatvės dalimi nuo Jakų žiedinės sankryžos iki geležinkelio pervažos nebus atnaujintas iki minėtos datos.

Darbų – dviem mėnesiams

Įmonės „Lemminkainen Lietuva“ statybos direktorius Vilius Vandzinskas tvirtino, kad viena priežasčių, kodėl taip nutiko, – atsiradę papildomi darbai.

„Užtruko jų derinimas su užsakovu. Jis tebesitęsia ir dabar. Viską vilkina ir kitos biurokratinės kliūtys. Problemų kyla tikrai ne dėl pačių darbų“, – pabrėžė vadovas.

V.Vandzinskas negalėjo pasakyti, kiek dar klaipėdiečiams reikės laukti, kol bus atidarytas eismas Tilžės gatvės dalimi.

„Sunku pasakyti. Viskas priklauso nuo užsakovo. Laukiame iš jo nurodymų. Mes, rangovai, esame įpareigoti daryti tai, ko prašo užsakovas. Gauname nurodymą ir jį vykdome. Kol laukiame, žiūrime į kelią“, – komentavo vadovas.

Pasak V.Vandzinsko, darbai Tilžės gatvės dalyje vyksta, bet labai vangiai ir lėtai.

Mums tokie tempai yra nepriimtini.

„Mums tokie tempai yra nepriimtini, sąnaudos didėja, bet nieko negalime padaryti. Viskas priklauso nuo užsakovo, kada priims sprendimą. Jei viskas būtų suderinta dabar, darbus, kurie būtini, kad būtų atnaujintas eismas, atliktume per du mėnesius“, – patikino direktorius.

Įtakos turėjo ir oras

Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai tvirtino, kad Tilžės gatvės dalies atnaujinimo darbai nėra užstrigę, bet vyksta lėčiau nei suplanuota oficialiame darbų grafike.

Nurodomos kelios atsilikimo priežastys: atsiradę nenumatyti papildomi darbai, dažnai šią vasarą pasitaikę lietingi orai. Teigiama, kad šiuo metu atlikta apie ketvirtadalis sutartyje suplanuotų darbų.

Taip pat pabrėžta, kad papildomų darbų galimybė ir įforminimo tvarka bei procedūra numatyta pasirašytoje rangos sutartyje.

Pagal pastarąją rangovas yra įsipareigojęs ir turi teisę vykdyti darbus iki kitų metų liepos 19 d.

Dokumente taip pat numatyta, kad nuo gruodžio 15 iki kovo 15 d. darbai gali būti sustabdyti dėl nepalankių oro sąlygų.

„Ar darbai vyks iki sutartyje nurodyto termino, ar bus baigti anksčiau – tai yra rangovo sutarties valdymas ir planavimas“, – nurodė atstovai.

Jie pabrėžė, kad rangovas, perėmęs statybvietę sutarties vykdymo metu, dirba pagal su atsakingomis institucijomis suderintas eismo organizavimo schemas ir eismą organizuoja atsižvelgiant į atliekamus darbus bei jų technologiją.

„Suprantamas visuomenės nepasitenkinimas dėl apriboto eismo. Tačiau tai yra statybvietė, kurioje atliekami darbai, o nepatogumai – laikini. Bendras tikslas yra orientuotas pagerinti transporto priemonių saugų eismą, patogesnį bei greitesnį susisiekimą, gyventojų saugumą“, – pabrėžė atstovai.

Svarstė keturis variantus

Įmonė „Lemminkainen Lietuva“ buvo išanalizavusi visus variantus, kaip organizuoti eismą, kol vyks Tilžės gatvės rekonstrukcija. Miesto saugaus eismo komisijai jų pristatyti keturi.

Pagal pirmąjį variantą svarstyta, kol vyks darbai, leisti eismą abiem kelio eismo juostomis. Tačiau, įvertinus kelio plotį, paaiškėjo, kad tokios galimybės nėra.

Antrajame variante minėta Tilžės gatvės dalimi numatyta palikti dviejų krypčių eismą, reguliuojant šviesoforui. Tačiau atkreiptas dėmesys, kad tada reikėtų derintis prie geležinkelio pervažos. Susidarytų didelės automobilių spūstys Jakų ir Tilžės gatvės žiedinėse sankryžose.

Pagal trečiąjį svarstyta, kol vyks darbai, Tilžės gatvės dalyje nuo Jakų žiedinės sankryžos iki geležinkelio pervažos leisti transporto eismą viena kryptimi į miestą ar iš jo.

Tokiu atveju darbus būtų reikėję skirstyti į du etapus – visiškai įrengti vieną, o tada kitą kelio pusę. Tuomet jie truktų visą sutarties terminą – iki kitų metų liepos 19 d.

Ketvirtajame variante eismą buvo numatyta uždaryti visame remontuojamame ruože. Šis variantas pasirinktas, nes pagrindiniai darbai būtų baigti kur kas greičiau – per tris mėnesius.

Be to, pabrėžta, kad šis variantas saugesnis – sumažėja tikimybė įvykti eismo įvykiams. Pagal šį variantą transportas įleidžiamas tik į šiame gatvės ruože esančias pramonines teritorijas.

Tokiam eismo organizavimo variantui pritarė ir komisija. Tačiau ji pabrėžė, kad darbai būtų baigti per tris mėnesius, kol eismas yra ne toks intensyvus – tėvai neveža vaikų į darželius mokyklas.

Prašys, kad atidarytų

Uostamiesčio policijos nuomone, remontui užverta Tilžės gatvės dalis turi įtakos piko metu prie Jakų žiedinės sankryžos susidarančioms spūstims. Policijos atstovai žada prašyti, kad arterija būtų atidaryta.

Apie dviejų kilometrų Tilžės gatvės ruožo rekonstrukcija pagal sutartį turėtų kainuoti per 1,7 mln. eurų. Bus pakeista visa danga, jos konstrukcijos, kur reikia, sustiprinta sankasa, įrengta vandens nutekėjimo sistema, drenažai, pralaidos.

Po rekonstrukcijos kelio eismo juostų skaičius nesikeis – išliks dvi, tačiau jos bus platesnės. Papildomos eismo juostos atsiras sankryžose, ties posūkiais, įrengtos įvažos autobusams į stoteles.

Teigiama, kad po rekonstrukcijos kelias taps saugesnis. Šioje Tilžės gatvės dalyje bus paklotas pėsčiųjų ir dviračių takas.

Šiuo metu baigiama rengti žemės sankasa ir drenažas. Pradėtas įkurdinti pėsčiųjų ir dviratininkų tako tiltas. Viename ruože įrengtas, bet dar neatiduotas vertinti šalčiui atsparaus pagrindo sluoksnis. Kitame kelio ruože jau atsirado šalčiui atsparus pagrindas, pradedama rengti skaldos pagrindą.

GALERIJA

  • Tilžės gatvės dar neatvers
Rašyti komentarą
Komentarai (6)

Efka

Esmė būtų tokia, norėjo spėti reikėjo ankstyvą pavasarį imti ir pradėti. O dabar žiemai nustos tvarkyti ir kas iš to, pavasarį paaiškės brokai ir vėl reikės papildomų lėšų iš valstybės gyventojų paimti, kils mokesčiai ir panašiai, kad tik užbaigti. Ir taip truks dar porą metų kaip ir atkarpoje Šilalė-Laukuva...

piietis

Atlikti tokius darbus , pr 3 men -misija neimanoma tai didele apimtireikia dirbti 24 val per para. neturesim kelio 6 men kaip minimum. bukime realistai

jop

KUR BAUDOS, KAS ATSAKINGAS UŽ KONTROLĘ? SAKO TARYBINIAIS LAIKAIS BUVO BORDAKAS, ČIA NE BORDKAS, ČIA LIETUVA ;)
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS