Valstybė nusisuko nuo Šventosios uosto? | Diena.lt

VALSTYBĖ NUSISUKO NUO ŠVENTOSIOS UOSTO?

Seime svarstant Šventosios uosto ateitį koreguojantį įstatymą iškilo klausimas, kokį uostą prie jūros įmanoma pastatyti tam beveik neskiriant pinigų.

Numetė vargą savivaldybei

„Klausimas dėl Šventosios uosto skam­ba lyg ir pro­ver­žis, bet toks nuo­gąs­ta­vi­mas, ar tai nė­ra tie­siog var­go nusimetimas. Dar per­nai bir­že­lį že­mės ūkio mi­nist­ras kal­bė­jo apie 35–40 mln. Eu­ro­pos Są­jun­gos struk­tū­ri­nių lė­šų pa­nau­do­ji­mą. Da­bar yra kal­ba­ma tik apie 2 mln. eu­rų pa­rė­mi­mą iš Žu­vi­nin­kys­tės pa­ra­mos fon­do ir tie­sio­giai sa­vi­val­dai“, - pastebėjo Seimo narys Eugenijus Gentvilas.

Ar tai nė­ra iš es­mės vals­ty­bės nu­si­su­ki­mas nuo pro­ble­mos es­mės. Spręs­ti to­kio mas­to pro­ble­mą ir statyti uostą Lie­tu­vos žve­jams yra ne­adek­va­tūs re­sur­sai Palangos sa­vi­val­dai. Ar ne­bus taip, kad ant­ra­sis eta­pas iš es­mės nie­ka­da ne­įvyks? Da­bar bus įvyk­dy­ta tik­tai už 2 mi­li­jo­nus kos­me­ti­nis pa­gi­li­ni­mas, ke­lio nu­tie­si­mas, o vis­kas kitkas už­mirš­ta.

E.Gentvilas pripažino turintis skausmingos patirties su Šventosios uostu.

„Prieš 7 me­tus, ban­dant at­gai­vin­ti jį, lat­vių kom­pa­ni­ja pa­da­rė bro­ką. At­si­svei­ki­no­me su jais taip jiems ir ne­su­mo­kė­ję, nors bu­vo siū­lo­ma ir bau­džia­mą­sias by­las kel­ti, bet ka­dan­gi ne­su­mo­kė­jo­me už bro­ką, taip ir liko. Po to septynerius metus nieko nebuvo daryta“, - pastebėjo E.Gentvilas.

Jo nuomone, yra daroma klaida, kai numatomas uos­to iš­plė­to­ji­mas be mo­lų. Ar yra Vy­riau­sy­bė­je pla­nas, kaip at­ei­ty­je bus ski­ria­mos lė­šos, sta­to­mi, re­konst­ruo­ja­mi mo­lai?

„Be mo­lų Šventosios uosto pa­sta­ty­mas ne­įma­no­mas. Ar vals­ty­bė nu­ma­tys tuos 40 mln. eu­rų mo­lų sta­ty­bai? Pa­lan­ga sa­vo ga­li­my­bė­mis to ne­pa­da­rys, rei­kia eu­ro­pi­nių lė­šų. Ar yra Vy­riau­sy­bė­je pla­nas, kaip at­ei­ty­je bus ski­ria­mos lė­šos, sta­to­mi, re­konst­ruo­ja­mi mo­lai“, - kėlė klausimus E.Gentvilas.

Šventoji Klaipėdai nereikalinga

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis aiškino, kad tiks­las yra įpūs­ti gy­vy­bės mer­din­čiam Šven­to­sios uos­tui kaip vie­ną iš pas­ku­ti­nių ga­li­my­bių pa­da­ry­ti ką nors ūkiš­ko su tuo uos­tu ir iš­nau­do­ti nors kiek jo po­ten­cia­lą.

Nuo šių metų lie­pos 1 die­nos turėtų įsigalioti Šventosios valstybinio jūrų uosto įstatymo pakeitimai. Bet ar jie savaime „įpūs Šventosios uostui gyvybę“?

„Palangos savivaldybė pla­nuo­ja įdė­ti 170 tūkst. ir tiek, kiek ga­lės pa­si­nau­do­ti, – apie 1 mln. ar 1 mln. su tru­pu­čiu iš že­mės ūkio eu­ro­pi­nių fon­dų. Tai čia bus pir­ma­sis sti­mu­las, o to­liau, kaip sa­kiau, vi­si ke­liai at­vi­ri“, - sakė R.Masiulis.

Kol kas nėra jokių duomenų, kad prie Šventosios uosto statybos bent kiek prisidėtų privatūs asmenys.

O kaip dėl Susisiekimo ministerijos, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos?

„Dėl Šven­to­sios jū­rų uos­to bu­vo daug įvai­riau­sių pla­nų, di­de­lių fi­nan­si­nių prog­no­zių, ką rei­kė­tų in­ves­tuo­ti, ko­kia ga­lė­tų bū­ti iš to nau­da, kas ga­lė­tų prie to pri­si­dė­ti, bet nė vie­nas iš tų pro­jek­tų ne­bu­vo tiek ap­čiuo­pia­mas ir toks re­a­lus, kad jo bū­tų im­ta­si, kad bū­tų ryž­ta­si jo im­tis, ir Šven­to­sios jū­rų uos­tui grė­sė tie­siog stag­na­ci­ja. Vy­riau­sy­bė ma­tė, kad jū­rų uos­tas, mū­sų Klai­pė­dos uos­tas, yra už­sė­męs kon­ku­ren­ci­ja su di­de­liais Bal­ti­jos uos­tais. No­rint vys­ty­ti Šven­to­sios jū­rų uos­tą, rei­kė­tų di­din­ti ir eta­tus, ir tam skir­ti fi­nan­sus. Kro­vos ver­slo ten nė­ra, pa­grin­di­nio jū­rų uos­to ver­slo ten nė­ra. Nie­ka­da Klai­pė­dos uos­tas tiek dė­me­sio ne­bū­tų jam sky­ręs, o sa­vi­val­dy­bė no­ri, sa­vi­val­dy­bė tu­ri vi­zi­ją, tu­ri pla­ną, to pla­no pir­mo­ji da­lis su­de­ri­na­ma su Vy­riau­sy­bės pla­nais ir mes pri­si­de­da­me – duo­da­me ne­ma­žai pi­ni­gų“, - aiškino susisiekimo ministras R.Masiulis.

Jaučia valstybės nusisukimą

Tai, kad Šventosios uostas yra tiesiog numetamas Palangos savivaldybei pasisakė ir Seimo narys Simonas Gentvilas.

„Gai­la, kad Vy­riau­sy­bė ne­ra­do nie­ko ki­to, iš­sky­rus tuos 2 mln. iš Žu­vi­nin­kys­tės pa­ra­mos fon­do, kaip ati­duo­ti Pa­lan­gos sa­vi­val­dy­bei. Bus tik mi­ni­ma­lus pro­ver­žis, bet tik­rai tai nė­ra il­ga­lai­kė stra­te­gi­ja. Klaipėdos valstybinio jū­rų uos­to di­rek­ci­ja tik­rai yra kur kas pa­jė­ges­nė ir tu­ri di­des­nį in­ži­ne­ri­nį pa­jė­gu­mą tuos dar­bus at­lik­ti, ypač su jū­ri­ne in­ži­ne­ri­ja. Pa­lan­gos sa­vi­val­dy­bei, ku­ri da­ro tai tik iš­skir­ti­nai, tai yra nei kom­pe­ten­ci­jos, nei ge­bė­ji­mų… Vals­ty­bės nu­si­su­ki­mas nuo Šven­to­sios uos­to yra jau­čia­mas“, - svarstė S.Gentvilas.

„Su­si­da­ro to­kia nuo­mo­nė – ar­ba Vy­riau­sy­bė ne­tu­ri kom­pe­ten­ci­jos, kad tiek me­tų tem­pė tą gu­mą dėl Šventosios uosto ir nie­ko ne­pa­da­rė, da­bar jau lyg ir nu­me­tė sa­vi­val­dy­bei. Čia yra pro­ble­ma. Kas truk­dė tai pa­da­ry­ti iki šio lai­ko?“, - klausė Seimo narys Vytautas Kamblevičius.

Nors Susisiekimo ministerija Šventosios uosto atstatymui pinigų neskirs, susisiekimo ministras R.Masiulis svarstė, kad geriau kažką daryti dabar nei laukti.

„Ne­ma­nau, kad Vyriausybė nu­si­me­ta Šventosios uosto klausimą nuo savęs. Mes ma­to­me, kad su­tam­pa in­te­re­sai, kaž­kas ro­do ini­cia­ty­vą. Jei­gu Pa­lan­ga tu­rės to­kių pro­jek­tų, ku­rie bus nau­din­gi eko­no­miš­kai, tik­rai Vy­riau­sy­bė prie jų pri­si­dės“, - teigė R.Masiulis.

Rašyti komentarą
Komentarai (9)

Klaipėdietis

Valstybė ne daugiaveidė. Jei nuo Šventosios nusisuko, tai į ką atsisuko? Ar ne į GILIAVANDENĮ kinų uostą?

Vilnius

Kas tokie Palangos aferiūgos ir kas per veikėjas sukčius remeikis? Kuris čia sukčius petkus? Gal galima truputi konkrečiau. Savivaldos rinkimai artėja, reikia siukčius ir aferiugas pažinti ir žinoti apie jų darbus iš arčiau. Prašyčiau plačiau.

r

Eugenijau , o gal Airida pastatys? Deje ne molus. Po kiek pasidalinote , geriau iskart prisipazink , o tai po to kaip kutvelai Masiuliui teks rekaut , kad latviai i dezute del kersto kysi ikiso.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS