Psichologas apie influencerius: arba iškrenti iš žaidimo, arba varai, kol nenumirsi | Diena.lt

PSICHOLOGAS APIE INFLUENCERIUS: ARBA IŠKRENTI IŠ ŽAIDIMO, ARBA VARAI, KOL NENUMIRSI

  • 20

Kodėl smalsu žiūrėti į nepažįstamus žmones, sekti jų gyvenimus ir bandyti susisiekti? Anot psichologo, socialinių mokslų daktaro Tomo Lagūnavičiaus, viskas paprasta ir grįsta mokslu.

LNK laidoje „Bučiuoju. Rūta“ T. Lagūnavičius tiesiai šviesiai sakė – žmonės yra kolektyviniai gyvūnai.

„Kai žiūrime į kitus žmones socialiniuose tinkuose, tapatinamės su jais. Mes patiriame tapatumo jausmą, kuris sukelia dopaminą“, – aiškino psichologas. Dopaminas – tai cheminis junginys, smegenyse išsiskiriantis tuomet, kai jaučiami malonūs pojūčiai.

Anot Tomo, tai tik viena pusė – kai leidi sau patikėti, kad irgi taip gali. Kita pusė – daug tamsesnė, kai užpuola mintys, kad internete demonstruojamas gyvenimas yra nepasiekiamas. Ji iššaukia nepasitikėjimą savimi.

Svarstydamas, kodėl žmonės linkę paskęsti svetimuose gyvenimuose, savo srities specialistas į vatą žodžių nevynioja – tai yra priklausomybė.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Tai pažinimo refleksas. Kai matau kitus žmones, esančius panašioje situacijoje, aš mokausi. Pagrindinis mokymosi būdas yra kopijavimas“, – sakė T. Lagūnavičius.

Anot jo, nuomonės formuotojus kasdien kopijuoja ir mėgdžioja dešimtys tūkstančių žmonių.

Kitas svarbus dalykas – elgesio algoritmų ieškojimas.

„Padaryk taip, paskui taip ir turėsi tą“, – ryšį aiškino pašnekovas.

Nuomonės formuotojas, anot jo, – ne tik skambi frazė, o faktinė tiesa. Didžiausią sekėjų būtį turintys žmonės iš tiesų daro įtaką ir publikos elgesiui, ir jų vartojimo pasirinkimams. Remiantis moksliniais tyrimais, 82-84 proc. žmonių labiau tiki ne reklama, o žmonėmis, išbandžiusiais reklamuojamą prekę ar paslaugą.

Kai žiūrime į kitus žmones socialiniuose tinkuose, tapatinamės su jais.

Nuolatinis laiko leidimas socialiniuose tinkluose gali padaryti žalą ir vartotojui, ir turinio kūrėjui. Vartotojui išsivysto tolerancija dopaminui, dėl to socialiniuose tinkluose praleidžiama vis daugiau laiko, norisi naujovių, būti nustebintiems.

Iš kitos pusės, toks sparčiai augantis vartojimas didina krūvį turinio kūrėjams.

„Norite ar nenorite, jūs turite kasdien nuo ryto iki vakaro kurti, filmuoti, gerinti kokybę. Tu arba numiršti tame versle ir iškrenti iš žaidimo, arba varai, kol nenumirsi“, – apie spaudimą turinio kūrėjams kalbėjo T. Lagūnavičius.

Psichologas atviras – šiame versle nuvaryti akliai nušaunami. Visada ateis naujesnis, gražesnis ir labiau stebinantis veidas.

Rašyti komentarą
Komentarai (20)

Hmm

Nei aš stebiu, nei seku, kaip gyvena tiuninguotos ,, gražuolės". Visos, kaip klonuotos avys - karvės blakstienos, kupranugario lūpos, bausūs antakiai. Kaip reikia savęs nemylėti, kad taip save išdarkyti. Todėl man tokių žmonių gyvenimas visiškai neįdomus.

Kas čia per profesija? :D

Nesupratau šitos "profesijos" ir nesuprasiu. Pirmiau tegul išsilavina, o tada bando kitų nuomones formuoti. Kol kas žiūriu kaip į vaikų darželio lygio pramogą.

Rūtenis

Patys didžiausi pinigai daromi iš moteriškos giminės atstovių, sakykime, mergų, nes tos tai tikros avys- viena naglesnė, kad ir durnesnė avis gali visą bandą nušokdinti į prarają , teko matyti dokumentiką. Ir tarp vyrų atsiranda asiliukų, bet tuos daugumoje kitaip veikia ala autoritetai.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS