Į teršiantį viešąjį transportą – skirtingas didžiųjų miestų žvilgsnis | Diena.lt

Į TERŠIANTĮ VIEŠĄJĮ TRANSPORTĄ – SKIRTINGAS DIDŽIŲJŲ MIESTŲ ŽVILGSNIS

Trys didžiausi šalies miestai skirtingai sprendžia viešojo transporto problemas. Rengiantis įgyvendinti Europos Sąjungos (ES) direktyvą, kad miestuose neliktų taršių autobusų, vieni miestai atnaujina autobusų parką, kiti kelia ambicingus planus ir svarsto tramvajaus ar net elektra varomų autobusų alternatyvas.

Pernai vasarą nusprendusi aiškintis galimybes mieste įrengti tramvajų ar įsigyti elektrinių autobusų, Klaipėdos savivaldybė šią savaitę paskelbė galimybių studijos konkursą. Jos rengėjai padės išsiaiškinti naujų transporto rūšių galimybes ir parengti investicinį projektą Europos Sąjungos paramai gauti

„ES direktyva numato, kad 2020-2030 metais miestų centruose neturi likti iškastiniu kuru varomo transporto, tad turime ruoštis elektrinio ar kito alternatyvaus transporto diegimui“, – BNS sakė Klaipėdos savivaldybės administracijos Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas.

Anot jo, 600 tūkst. eurų studijai skyrė Europos investicijų bankas (EIB), dalį lėšų skirs ir savivaldybė.

„Norime nagrinėti, kur gali atsirasti ekologinio transporto trasos, panagrinėti finansinius mechanizmus, kaip tą naują transportą galėtume įdiegti. Taip pat panagrinėti galimybes dėl esamo autobusų parko atnaujinimo“, – kalbėjo R. Zulcas.

Anot jo, preliminari projekto vertė kol kas nėra aiški, tačiau orientuojamasi į Lenkijos Olštyno miestą, kuris neseniai už 120 mln. eurų įrengė tramvajaus linijas.

Vilnius ir Kaunas atnaujiną parką

Du didžiausi šalies miestai teigia kol kas nesvarstantys naujų viešojo transporto rūšių ir artimiausiu metu ketina investuoti į parko atnaujinimą.

„Kiekvienas miestas žiūri, ką pats gali. Skirtingai nuo Klaipėdos mes turime troleibusus, kurie šiandien visi yra elektriniai. Vėliau priimsime sprendimus, kurie yra leistini, iki 2030 metų dar yra laiko. Šiandien atnaujiname seną autobusų parką, kuris jau neatitinka šios dienos reikalavimų“, – BNS sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas.

Anot jo, visiškai naujos transporto rūšies įdiegimas mieste būtų brangus.

„Klaipėdoje gal kitaip, nes tai išilgai išsidėstęs miestas, užtektų gal vienos tramvajaus juostos. Tuo metu Kaunas yra išsiplėtęs plačiai, tad tai būtų pakankamai sudėtingas sprendimas. Šiai dienai apie naują transporto rūšį negalvojame, norime susitvarkyti turimą transporto parką“, – kalbėjo G. Petrauskas.

Vilniaus meras Remigijus Šimašius BNS teigė, kad įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ ir „Susisiekimo paslaugos“ turi pasisakyti dėl miesto troleibusų ateities.

„Turime elektrinį transportą, kuris yra senamadiškas ir atgyvenęs. Kita vertus, aišku, kad elektrinis transportas turi ateitį, nes daugiau vidaus degimo variklio transporto priemonių pirkti neplanuojame. Ar tas elektrinis transportas bus pririštas prie laidų, ar tik iš dalies, ar visai ne, tai yra klausimas nagrinėjimui“, – BNS teigė R. Šimašius.

Anot jo, iškastiniu kuru varomų autobusų visiškai nebus atsisakyta.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

...

Ekologiškiausias transportas - dviračių transportas; tuoj Kaune bus įvestas visuotinis dviračių takų mokestis... pagal buto plotą.

Anonimas

Kauno strategija -branginti važiavimo miesto transportu kainą -taip priversti miestiečius važinėti nuosavais automobiliais.Rimtesniam sprendimuiKauno valdžiai neužtenka protelio.O gaila -Matijošaitisper du metus du kart brangino kainą 2016ir 2017 ir padrė miesto transportą brangiausiu Lietuvoje>Vilniu sugebėjo nebrangindamas važiavimo kainos atnaujinti ir autikus ir troliku.Kaunas dar tik žada,žada,žada ,oj daug visko žada kokius dešimt ,na 7 tiltus naujus ir stadionus ir koncertų sales žada žada nugriauti viešbutį vaiduoklį žada žada ir kelinti metai žada žada....

SUSIJUSIOS NAUJIENOS