Komunikacijos specialistas apie socialinių tinklų apmokestinimą: tai yra spaudimo priemonė | Diena.lt

KOMUNIKACIJOS SPECIALISTAS APIE SOCIALINIŲ TINKLŲ APMOKESTINIMĄ: TAI YRA SPAUDIMO PRIEMONĖ

  • 1

Socialiniai tinklais esame įpratę naudotis visiškai nemokamai. Tačiau jie gali tapti apmokestinti. Plačiau apie tai LNK reportaže buvo kalbamasi su  „Bitės“ komunikacijos vadovu Jauniumi Špakausku.

– Ar jau neišvengsime situacijos, kai teks mokėti už socialinius tinklus, ar vis dėl to yra tam tikrų išimčių?

Nemokama tiek „Facebook“, tiek „Instagram“ versija tikrai bus. 

– Lietuviai turbūt jaučiasi patiriantys tikrą terorą, nes ne tik vasara baigėsi vėliau nei visada, o dar ir reikės mokėti už socialinius tinklus, kuriais kasdien naudojasi. Gera naujiena, kad nemokama tiek „Facebook“, tiek „Instagram“ versija tikrai bus. O tie, kas norės matyti versiją be reklamos, turės galimybę nematyti batų, kačiukų, kelionių pasiūlymų. Greitu metu Europos vartotojai, taip pat ir lietuviai turės tokią galimybę.

– Kokia tikimybė, kad žmonės sutiks mokėti už versiją be reklamos?

– Labai sunkiai įsivaizduoju, kad greitu laiku Lietuvoje atsirastų žmonių, kurie mokėtų po 16 eurų per mėnesį vien už tai, kad naudotųsi „Facebook“ platforma. O naudojimasis „Instagram“ turėtų kainuoti dar tiek pat. Neįsivaizduoju, kad Lietuvoje kas nors mokėtų daugiau nei 30 eurų kiekvieną mėnesį, kad naudotųsi produktu, prie kurio esame pripratę daugiau nei 15 metų nemokamai. Manau, kad tai yra spaudimo priemonė. Tai yra tam tikras signalas Europos Sąjungos reguliuotojams, kurie vis labiau spaudžia „Meta“ bendrovę elgtis padoriau ir sąžiningiau su mūsų duomenimis. Baudos, kurias „Meta“ yra gavusi, yra pagrindinis trigeris, kodėl mes šiandien kalbame apie tai.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

 

– Ar yra tikimybė ir galimybė, kad galėsime matyti turinį be reklamos, bet už jį nemokėti?

– Mažai tikėtina. Labai sunkiai įsivaizduoju tokią situaciją, kad „Facebook“ ar „Instagram“ platformos bus nemokamos kaip yra iki šiol ir kad jose nebus jokios reklamos. Mažai kas kalba apie kontrolės iliuziją. Gali būti, kad mes naudosimės socialiniais tinklais taip, kaip esame įpratę ir galbūt nematysime batų ar kelionių pasiūlymų, bet tai, ką matysime savo naujienų sraute nebus organiškas mūsų draugų gyvenimo pasidalinimas. Kiekvienas iš mūsų socialinėje erdvėje mato visiškai skirtingą turinį, o jį parenka algoritmas. Algoritmas nėra kažkoks geraširdis, nuoširdus bičiulis, kuris nori mus palinksminti. Jis turi vienintelį tikslą – išlaikyti mus kuo ilgiau platformoje.

– Gal „Meta“ griebėsi kažkokių priemonių dėl mažėjančių vartotojų? Ar „Facebook“ eina po truputį užmarštin?

– Vieną vertus, socialinių tinklų vartotojų įsisotinimas yra pasiekęs viršutinę ribą. Išsivysčiusiame pasaulyje nelabai yra, kur augti ir bendrovė auginasi vartotojų skaičių tik besivystančiose šalyse. Ten yra augimo galimybės. Bendra tendencija yra, kad „Facebook“ platformoje yra vis daugiau vyresnių žmonių. Jaunimas labiau juda į „Instagram“ platformą.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Citata apie sekejus

Kai neturi savo gyvenimo, seki kitu

SUSIJUSIOS NAUJIENOS