Surasti teisybę užsienyje padėjo SOLVIT | Diena.lt

SURASTI TEISYBĘ UŽSIENYJE PADĖJO SOLVIT

„SOLVIT centro veikla likau patenkinta. Man jo atstovai padėjo išspręsti problemą, veikė korektiškai, mandagiai“, – teigė Loreta Kondratė.

Sulaukė pagalbos

Apie Ūkio ministerijoje veikiantį SOLVIT centrą ji išgirdo Ligonių kasoje, kai atėjo kompensacijos už būtinąją medicinos pagalbą vaikui Prancūzijoje. Poilsiaujant paplūdimyje mergaitė netyčia susižalojo. Ji Lietuvoje buvo drausta privalomuoju sveikatos draudimu.

„Negalėjau patikėti, kai prancūzai už gydymą skyrė vos 11 eurų kompensaciją. Realiai už pagalbą Prancūzijos ligoninėje mokėjau keliasdešimt kartų daugiau“, – aiškino L.Kondratė.

Po kreipimosi į SOLVIT mergaitės šeimai buvo pervesta 295 eurai.

Panašių istorijų – šimtai. Jungtinės Karalystės institucija nepateikė duomenų apie marijampolietės darbą šioje šalyje ir Darbo birža Lietuvoje negalėjo apskaičiuoti nedarbo socialinio draudimo išmokos.

Vokietija nepripažino Lietuvoje profesiją įgijusios kirpėjos kvalifikacijos. Danijoje nenorėjo keisti lietuvės vairuotojo pažymėjimo. 

Pagalba žmonėms atėjo po kreipimosi į SOLVIT.

Anot Ūkio ministerijos atstovų, lietuviams Europos Sąjungos (ES) šalyse dažniausiai kyla sunkumų socialinės apsaugos srityje, taip pat nemažai gaunama skundų, susijusių su teise gyventi kitoje šalyje, profesinių kvalifikacijų pripažinimu, mokesčiais, vairuotojo pažymėjimais.

SOLVIT centrai veikia visose ES šalyse

Lietuvoje SOLVIT centras nuo 2004 m. veikia Ūkio ministerijoje.

„Skundų dėl pažeistų mūsų šalies piliečių teisių užsienyje daugėja. Žmonės vis dažniau keliauja po ES šalis, jose dirba, studijuoja. Vis daugiau žmonių sužino ir apie SOLVIT tinklą, taigi kreipiasi pagalbos į mus“, – teigė L.Giedraitienė.

SOLVIT centro veiklos efektyvumas taip pat didėja. Pernai net 86 proc. skundų buvo išspręsta teigiamai, t.y. kitų ES šalių valstybinės institucijos, kuriomis buvo skundžiamasi, pakeitė savo sprendimus žmogaus ar įmonės naudai.

„Problemas sprendžiame neformaliai, t.y. neteisminiu būdu. Dauguma institucijų reaguoja į mūsų kreipimusis ir yra linkusios ištaisyti netikslumus“, – pasakojo Lietuvos SOLVIT centro atstovė L.Giedraitienė.

SOLVIT centrai veikia visose ES valstybėse, taip pat Islandijoje, Lichtenšteine ir Norvegijoje.

Centrai sukurti tam, kad greitai ir paprastai padėtų žmonėms, susidūrusiems su problemomis kitose ES šalyse. 

Į Lietuvos SOLVIT centrą dažniau kreipiasi fiziniai asmenys.

Juridinių asmenų skundų dalis sudaro apie 13 proc. Įmonės dažniausiai kreipiasi dėl problemų, susijusių su mokesčiais, paslaugų teikimu, prekių tiekimu kitų ES šalių rinkoms. SOLVIT nesprendžia įmonių tarpusavio ginčų, taip pat ginčų tarp įmonės ir fizinio asmens.

Padeda ir patarimais

Lietuviai dažniau nei kiti ES šalių piliečiai linkę kreiptis pagalbos.

„2016 m. Lietuvos SOLVIT centro spręstos bylos sudarė 1,4 proc. visų tinklo SOLVIT bylų (34 iš 2414), o Lietuvos gyventojų skaičius sudaro tik 0,6 proc. visų ES gyventojų – 2,9 mln. iš 503 mln. žmonių.

Šis įdomus kontrastas rodo, kad Lietuvos piliečiai ir verslininkai jau yra gerai susipažinę su savo teisėmis ES ir yra linkę jas ginti vis aktyviau“, – teigiamą tendenciją pabrėžia L.Giedraitienė.

Iš viso lietuviai pernai į SOLVIT buvo pateikę 104 skundus.

„Visi gaunami skundai nagrinėjami pagal SOLVIT tinklo veiklos taisykles, t.y. atliekame klausimo teisinę analizę, konsultuojamės su atsakingomis institucijomis ir pan. Todėl net ir tais atvejais, kai skundas nepriklauso SOLVIT kompetencijai, visuomet stengiamės surasti kitą problemos sprendimo būdą ir pareiškėją nukreipti tinkama linkme“, – sakė Ūkio ministerijos SOLVIT centro specialistė L.Giedraitienė.

Kreiptis į SOLVIT paprasta, tereikia užpildyti skundo formą internete.

Gavus skundą, jį siekiama išspręsti per dešimt savaičių. Daugiau apie Ūkio ministerijoje veikiančio SOLVIT centro teikiamas paslaugas rasite adresu www.solvit.lt.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS