Europos Parlamentas pritarė draudimui finansuoti politinę reklamą iš užsienio | Diena.lt

EUROPOS PARLAMENTAS PRITARĖ DRAUDIMUI FINANSUOTI POLITINĘ REKLAMĄ IŠ UŽSIENIO

  • 0

Europos Sąjungos įstatymų leidėjai antradienį pritarė naujoms politinės reklamos taisyklėms, kuriomis siekiama sustiprinti apsaugą nuo užsienio kišimosi į Europos rinkimus.

ES mano, kad pagal šį įstatymą piliečiams bus lengviau atpažinti politines reklamas, sužinoti, kas jas sukūrė ir ar tai tikslinė reklama.

ES nepriklausančioms šalims bus uždrausta mokėti už politinę reklamą bloke likus trims mėnesiams iki rinkimų ar referendumo.

Taisyklės draudžia politinei reklamai naudoti asmens duomenis, tokius kaip etninė kilmė, religija ar seksualinė orientacija, taip pat nepilnamečių duomenis.

Įstatymų leidėjas Sandro Gozi (Sandras Gocis), kuris inicijavo teksto priėmimą, sakė, kad ES „imasi veiksmų sustiprinti mūsų laisvių ir asmens duomenų apsaugą, padidinti rinkimų kampanijų skaidrumą, ypač internete“.

Taisyklės taip pat „sustiprins veiksmus prieš tuos, kas nori manipuliuoti demokratiniais procesais“, pirmadienį vykusiuose debatuose sakė S. Gozi.

Įstatymas bus taikomas praėjus pusantrų metų po to, kai jį oficialiai priims ES valstybės narės, tačiau kai kurie jo elementai įsigalios prieš birželio 6–9 dienomis vyksiančius ES rinkimus.

Prieš rinkimus asmenims ir grupėms bus leidžiama reklamuotis visoje bloko teritorijoje, o ne vienoje šalyje, kaip buvo iki šiol.

Dauguma EP narių pritarė įstatymui po to, kai praėjusių metų lapkritį parlamento ir 27 ES valstybių narių derybininkai pasiekė susitarimą.

Pakeitimai yra dalis atnaujintų taisyklių, kurios buvo pasiūlytos 2021 metais po „Facebook“ įmonės „Cambridge Analytica“ skandalo, kai milijonų naudotojų duomenys buvo surinkti politiniams tyrimams be jų sutikimo.

Įstatyme reikalaujama, kad interneto platformos žymėtų turinį kaip politinę reklamą.

Jame taip pat teigiama, kad asmens duomenys, aiškiai pateikti internetinei politinei reklamai ir gauti iš fizinio asmens, gali būti naudojami tikslinei rinkodarai.

Europos Komisija taip pat sukurs Europos viešą politinės reklamos skelbimų internete saugyklą.

Kadangi taisyklės bus pradėtos taikyti ne iš karto, EK, remdamasi svarbiu Skaitmeninių paslaugų įstatymu, parengė gaires didžiausioms interneto platformoms, taip siekdama paskatinti savanoriškai pradėti laikytis taisyklių iki birželį vyksiančių rinkimų.

EK rekomenduoja platformoms aiškiai žymėti turinį „veiksmingu ir pastebimu būdu“, kad naudotojai žinotų apie jame esančią politinę reklamą.

 

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS