Gaisras tanklaivyje: Kinija stengiasi užkirsti kelią ekologinei katastrofai | Diena.lt

GAISRAS TANKLAIVYJE: KINIJA STENGIASI UŽKIRSTI KELIĄ EKOLOGINEI KATASTROFAI

  • 1

Kinija antradienį toliau lenktyniavo su laiku, stengdamasi sustabdyti naftos nuotėkį iš jos priekrantėje avariją patyrusio tanklaivio, skambant perspėjimams, kad degantis laivas gali sukelti ekologinę katastrofą.

Su Panamos vėliava plaukiojantis 274 m ilgio tanklaivis „Sanchi“, gabenęs 136 tūkst. t naftos kondensato, šeštadienį už 160 jūrmylių (296 km) į rytus nuo Šanchajaus susidūrė su prekiniu laivu ir užsidegė.

Jeigu išsilietų visa laive esanti nafta, šis taršos incidentas būtų didžiausias per kelis pastaruosius dešimtmečius. Pasklidusi naftos dėmė gali sunaikinti jūros gyvūniją didelėje teritorijoje, perspėja analitikai.

Kinijos susisiekimo ministerija antradienį nurodė, kad laivas tebedega. Paskelbtoje nuotraukoje matyti „Sanchi“, apgaubtas dūmų ir liepsnų.

„Laivui degant tikėtina, kad didžioji dalis naftos kondensato sudegs, užuot patekusi į vandenį“, – sakoma naujienų agentūros AFP gautame tarptautinės aplinkosaugos organizacijos „Greenpeace“ Rytų Azijos padalinio pranešime.

„Vis dėlto jeigu laivas nuskęs prieš išdegant naftai, valymo operacija bus itin sudėtinga. Dabar svarbus išsiaiškinti, kiek naftos išdegė ir kiek jos patenka į jūrą“, – pridūrė „Greenpeace“.

Kinijos užsienio reikalų ministerija pirmadienį vakare pranešė, kad į įvykio vietą buvo pasiųsta specialių laivų, turinčių neleisti pasklisti teršalams ir užkirsti kelią „antrinėms nelaimėms“.

Pareigūnai antradienį išplėtė operaciją, per kurią ieškoma 31 dingusio įgulos nario. Susisiekimo ministerija nurodė, kad 13 paieškų ir gelbėjimo laivų nepertraukiamai dirba 900 kv. jūrmylių (daugiau kaip 3 000 kv. km) teritorijoje“ aplink tanklaivį.

Šias pastangas trikdo prastos meteorologinės sąlygos, pridūrė ministerija: gelbėtojams tenka dirbti lyjant, pučiant smarkiam vėjui ir esant didelėms bangoms.

Tanklaiviui „gresia sprogti ir nuskęsti, o toksiškos dujos ... labai kenksmingos ten dirbantiems gelbėtojams“, antradienį perspėjo pareigūnai.

Pirmadienio vakarą į įvykio vietą išplaukė laivas, gabenantis apsauginius kostiumus, kaukes ir dujų analizės įrangą.

Į Pietų Korėją plaukęs „Sanchi“ susidūrė su Honkonge registruotu sausakrūviu „CF Crystal“, gabenusiu grūdų krovinį.

„Crystal“ įgulą sudarė 21 Kinijos pilietis; visi jie buvo išgelbėti. Tanklaivio įgulą sudarė 30 iraniečių ir du Bangladešo piliečiai; dauguma jų tebėra dingę.

Pirmadienį degančiame laive buvo rastas apsauginę aprangą vilkėjusio vyro lavonas. Kinijos susisiekimo ministerija paskelbė, kad „preliminarūs vertinimai“ rodo, jog ši auka yra vienas iš „Sanchi“ įgulos narių.

Sekmadienį prie paieškų prisidėjo vienas JAV karinių jūrų pajėgų lėktuvas. Jis apskraidė didelę teritoriją, bet vėliau grįžo į Kadenos bazę Okinavoje.

Taip pat buvo pasiųstas vienas Pietų Korėjos pakrančių apsaugos laivas.

GALERIJA

  • Gaisras tanklaivyje: Kinija stengiasi užkirsti kelią ekologinei katastrofai
Scanpix nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Jūrų kapitonas J.L

Skubejimas ,saugios laivybos taisyklių reikalavimų nesilaikymas priveda prie net baisių avarijų. Net geriausia technika,tobula navigacinė sistema ,palydovai nepadeda jei galingus ir sudetingus laivus valdantys asmenys nėra atsakingi. Pirmiausia tai laivų savininkų noras- vaikymasis pigios darbo jėgos,,įgulų mažinimas iki minimumo.,įgulų mnuovargis veda prie tokių bedų. Virš 70 procenttų avarijų jūrose vyksta del žmogiškojo faktorio plačiaja prasme. Deja tokia liūdna statistika

SUSIJUSIOS NAUJIENOS