Ne Dakaras, bet išbandymų pakanka | Diena.lt

NE DAKARAS, BET IŠBANDYMŲ PAKANKA

Ne vieno automobilių ir motociklų sporto gerbėjo svajonė nuvykti į legendines Dakaro lenktynes, vykstančias dykumų kopose, tačiau apsilankymas jose reikalauja nemenkų finansinių išteklių, šiek tiek pigesnis variantas vykti į Afrikoje vykstančias "Africa Eco Race" varžybas, o pigiausias – apsilankyti kaimyninėje Lenkijoje vykstančiose "Breslau" ralio varžybose.

Įvairūs išbandymai

Lenktynės vyksta milžiniško pločio smėlėtuose kariniuose poligonuose – tad smėlio dulkių porcija, panaši kaip ir Dakare, garantuota, o ir belstis į kitą pasaulio kraštą neteks. "Breslau" ralis tęsiasi devynias dienas, o motociklininkams, keturratininkams, automobilių ir sunkvežimių vairuotojams tenka įveikti apie pora tūkstančių kilometrų greičio ruožų, su pervažiavimais tai sudaro apie 2,5 tūkst. km. Neseniai iš šio ralio sugrįžęs motociklininkas Aidas Bubinas teigia, jog tai puiki vieta išbandyti save ir savo techniką, kad suprastume, ar sudėtingesnės ir brangesnės varžybos, tokios kaip jau minėtos "Afric Eco Race" ar Dakaras yra tavo nosiai.

"Išlaidos tam, kad dalyvautum varžybose Lenkijoje, nedidelės, o sukaupta patirtis labai vertinga", – sako motociklininkas. Per devynių dienų varžybas sportininkams tenka paragauti visko – dėl šiemet tvyrančios sausros, pasak pašnekovo, buvo tiek puraus smėlio ir dulkių, kad buvo galima suabejoti, ar tikrai varžybos vyksta vos keli šimtai kilometrų nuo Lietuvos esančioje valstybėje. Beje, sportininkams teko varžytis ne tik smėlinguose poligonuose – varžybų trasa driekėsi ir miško keliukais, kvartalinėmis miškų linijomis ir kaimo keliukais.

"Teko įveikti įvairaus reljefo ir įvairaus grunto trasas ir, žinoma, tuo pat metu naviguoti", – sako jau ne vienose tokiose varžybose dalyvavęs motociklininkas.

Sunkumai su dulkėmis

Nors iš A.Bubino lūpų pasakojimas apie "Breslau" ralį skamba lyg istorija apie lengvą pasivažinėjimą, iš tiesų taip nebuvo. Prie starto linijos išsirikiavo 43 motociklai. Finišą pasiekė vos 14. Taigi vos 30 proc. startavusiųjų sėkmingai įveikė visą trasą. "Vieni pasitraukė dėl to, kad sugedo technika, kiti, deja, bet sugedo patys", – reziumavo A.Bubinas.

Daugiausia į "Breslau" ralį susirinko sportininkų iš Vokietijos – apie pusė visų dalyvių, nemažai jų atvyko iš Prancūzijos, Beniliukso šalių, pačios Lenkijos. Šiemet "Breslau" ralyje buvo galima dalyvauti dviejose įskaitose – bendroje maratono viso ralio įskaitoje ir "Breslau 500". Skaičius 500 sufleruoja, kad šioje įskaitoje dalyvavusiems sportininkams teko įveikti 500 km greičio ruožų, o vienas jų vyko naktį.

Pasak A.Bubino šis etapas kėlė daugiausia nerimo. "Anksčiau niekuomet neteko dalyvauti varžybose naktį. Vienas dalykas yra tiesiog važiuoti, o visai kas kita važiuojant naviguoti ir dar palaikyti nemažą greitį", – pasakoja pašnekovas.

Sunkumų, kaip ir dieną, taip ir naktį, trasoje pridėjo sausas oras. A.Bubinas motociklų klasėje startavo antras po keturračio. "Iki pat finišo su kolega ir stumdėmės. Važiavau antras iki pirmos jo klaidos, tuomet važiavau pirmas, kol taip pat suklydau naviguodamas ir keturratininkas mane aplenkė. Važiuoti paskui kažką, kai kelias per dulkes vos įžiūrimas, itin sudėtinga, nors ir buvau pasiruošęs galingus žibintus, kuriuos prisitvirtinau ir ant motociklo ir ant šalmo, tačiau naudos iš jų buvo labai mažai, nes kelias visas buvo paskendęs dulkėse, tad kad ir kokie galingi šviesos prietaisai būtų buvę, įveikti dulkių sieną jie neturėjo jokių šansų", – pasakojo sportininkas.

XXI amžius

Kelis kartus dalyvavęs sunkiausiomis vadinamomis Ladogos bekelės varžybose Rusijoje, lygindamas jas su "Breslau" raliu, A.Bubinas pastarajam negaili gerų žodžių.

"Ladogoje rezultatų tekdavo laukti valandų valandas ar net dieną, o Lenkijoje viskas pateikiama žaibo greičiu – viena informacija dalyvius pasiekia elektroniniu paštu, kita trumposiomis žinutėmis. Dėl to organizatoriai prieš ralį daug kartų pabrėžia, kad sportininkai atidžiai patikrintų savo kontaktinius duomenis, nes niekas informacijos nekabina kokiame nors stovyklos kampe, kaip vyksta kai kuriuose raliuose Lietuvoje ar toje pačioje Ladogoje. Trumpai tariant, "Breslau" jautėsi, kad gyvename XXI technologijų amžiuje", – apibendrino A.Bubinas.

GALERIJA

  • Ne Dakaras, bet išbandymų pakanka
  • Ne Dakaras, bet išbandymų pakanka
  • Ne Dakaras, bet išbandymų pakanka
Organizatorių nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS