Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis | Diena.lt

MULTISENSORINĖ ERDVĖ – TARSI STEBUKLŲ ŠALIS

Kai nekalbantis vaikas prabyla – tai galima pavadinti stebuklu. Kai judrus nenuorama, padėjęs galvą ant pagalvės-žvaigždės, pasako, kad nori miego, taip pat nuostabu. Tokie stebuklai vyksta viename Kauno lopšelyje-darželyje.

Sveikiesiems ir ligoniukams

Multisensorinė erdvė. Taip pavadintos naujos patalpos Žaliakalnyje, Kalniečių gatvėje, jau 45 metus veikiančiame lopšelyje-darželyje "Spindulėlis". Būtent čia, šiose patalpose, ir vyksta stebuklai.

"Multisensorinė erdvė skirta specialiųjų poreikių vaikams, ir ypač tiems, kurių raidos sutrikimai sunkūs, ugdymosi galimybės apribotos. Šiems vaikams tinkamiausia sensorinė terapija", – paslaptingas patalpas pristato "Spindulėlio" direktorė Dalia Sinkevičienė.

Į šias patalpas gali įeiti visi: ir sveiki, ir raidos sutrikimų turintys vaikai. Gali pasislėpti namelyje, kuriame itin gerai jaučiasi autistiški, nerimastingi vaikai.

"Jie mėgsta apribotą erdvę ir namelyje-slėptuvėje jaučiasi puikiai", – pakomentuoja šio lopšelio-darželio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Laima Alšauskienė.

Čia yra įvairių faktūrų, formų, garsus skleidžiančių žaislų, kad vaikai turėtų kuo užsiimti. Yra ir stiklinis liukas, pro kurį gali išlįsti ir žvalgytis, o patys jaustis saugiai apribotoje erdvėje.

Tarsi pasakų pasaulyje

Kita priemonė multisensorinėje erdvėje – burbulų vamzdis. Jis keičia spalvas ir vibruoja. Vaikai labai mėgsta tai pajausti ir ilgai sėdi, tyrinėja vamzdį apsikabinę. Bevieliu pultu patys gali keisti spalvas.

Multisensorinė erdvė skirta specialiųjų poreikių vaikams, ir ypač tiems, kurių raidos sutrikimai sunkūs, ugdymosi galimybės apribotos.

"Vibracija veikia labai teigiamai, raminamai. Tai vaikus tarsi užburia. Viena įprastai pasyvi, nuolat tylinti mergaitė, psichologės ir socialinės pedagogės čia atvesta, užsiėmimo metu tapo guvi ir neskatinama prakalbo. Kalbos dovaną išprovokavo emocijos", – džiaugiasi L.Alšauskienė ir pabrėžia, kad multisensorinėje erdvėje yra puikios sąlygos visapusiškam vaikų ugdymuisi, pojūčiams ir intelektinei veiklai skatinti.

Štai, pavyzdžiui, ant interaktyvių grindų vaikai jaučiasi kaip pasakų pasaulyje. Jos gali transformuotis į fortepiono klaviatūrą, kai galima groti ar klausytis muzikos, piešimo lentą, ant kurios galima tapyti ar įsivaizduoti, kad pliuškeniesi vandenyje. Vaikai judėdami ant grindų visa tai gali valdyti.

Puikios priemonės ugdymui

"Turime ne tik paketą, skirtą ikimokyklinukams, bet ir kitą, pritaikytą reabilitacijai, specialių poreikių vaikų ugdymui. Taip lavinama ir smulkioji, ir stambioji motorika, orientacija erdvėje, koordinacija", – pranašumus pabrėžia "Spindulėlio" direktoriaus pavaduotoja L.Alšauskienė.

Specialiąją šviesolaidžio užuolaidą, kuri šviečia ir keičia spalvas, vaikai gali liesti, lankstyti, dėti į burną, ragauti. Taip stimuliuojami pojūčiai.

Rezonuojanti muzikinė sistema įmontuota į pagalvę, kuri primena didelę jūros žvaigždę. Ant jos atsigulęs vaikas gali klausytis muzikos ir jausti vibraciją.

"Muzikos suvokimas per vibraciją veikia atpalaiduojamai, raminančiai, išnyksta agresija, nerimas, blaškymasis. Taip gali lavintis, patirti atradimų nevaikštantys, nekalbantys, negebantys žaisti vaikai. Per spalvas, vaizdus, garsus, judesį, skirtingas faktūras, netgi nieko pačiam nedarant, stimuliuojamas intelektinio vystymosi procesas ir vaikas turi galimybę ugdytis", – aiškina L.Alšauskienė.

Vienas iš trijų

"Spindulėlio" pedagogai seniai svajojo turėti tokią įrangą. Šiemet ją įsigijo geradarių – Kauno Tauro LIONS klubo, kuris globoja vaikus su negalia, dėka.

"LIONS klubų veiklos tikslas – mažinti socialinę atskirtį, padėti žmonėms, turintiems sveikatos sutrikimų, akliesiems, studentams, sportininkams, turintiems fizinę negalią", – paklaustas apie labdaringą veiklą, atsakė Kauno Tauro LIONS klubo prezidentas Žilvinas Neliubšys.

Šis klubas pernai padovanojo reabilitacinę įrangą Vandos Tumėnienės, "Žibutės" vaikų sanatorijoms, remia kitas medicinos įstaigas. Lėšas renka organizuodami spektaklius visuomenei ir kviesdami ją prisidėti, skiriant 2 proc. pajamų mokesčio. Kilniems labdaros tikslams naudoja ir klubo nario mokestį.

Integracija naudinga visiems vaikams, nes skatina toleranciją, bendravimą, ugdo savivertę, išmoko jautrumo, paramos.

Kauno lopšelis-darželis "Spindulėlis" yra bendrojo ugdymo įstaiga su specialiosiomis grupėmis, skirtomis vaikams, turintiems judėjimo ir padėties bei kompleksinių sutrikimų. Ikimokyklinio ugdymo įstaigų, kur neįgalų ar specialiųjų ugdymosi poreikių turintį vaiką būtų galima palikti visai dienai, Kaune yra nedaug. "Spindulėlyje" tokių vaikų yra kas trečias iš pusantro šimto – tiek mažųjų nuo pusantrų iki septynerių metų amžiaus lanko šį lopšelį-darželį.

Jiems, tiksliau, priešmokyklinei grupei, prieš dvejus metus Kauno Tauro LIONS klubas padovanojo interaktyviąją lentą. Ji skirta ugdytis įdomiau, be to, šiuolaikiniai vaikai lengviau įsisavina informaciją naudodamiesi informacinėmis technologijomis. Ant lentos galima rašyti pirštu arba specialiu pieštuku, objektus judinti, stumdyti delniukais. Vienu metu lenta gali naudotis du vaikai. Yra ir specialios programos, pagal kurias vaikams nepaprastai įdomu.

"Tai paįvairina ugdymą, labai tinka lavinti smulkiajai motorikai. Per interaktyvius žaidimus vaikai lavina akies ir rankos koordinaciją, lengviau įgauna skaitymo, skaičiavimo pradmenis", – apibendrino L.Alšauskienė.

Skiriasi iš kitų

Pastarojo projekto, kai buvo įrengta multisensorinė erdvė, vertė – 9 tūkst. eurų. "Spindulėlio" biudžete tiek pinigų moderniosioms technologijoms neatsirastų.

Lopšelio-darželio vadovai džiaugiasi įstengę įrengti patalpas, kuriose sudėtos Kauno Tauro LIONS klubo dovanos. Vaikai laimingi galėdami jomis naudotis. Neįgaliųjų integracijai pasitarnauja ir didelė specialistų koncentracija: čia dirba ne tik pedagogai, bet ir specialieji, socialinis pedagogai, logopedai, neformaliojo ugdymo (kūno kultūros) mokytojai, psichologas.

"Yra visi specialistai, kurie gali suteikti pedagoginę pagalbą vaikui, ypač specialiųjų poreikių vaikui. Tuo mes išskirtiniai", – ne be pasididžiavimo galimybėmis rūpintis tais, kam labiausiai reikia pagalbos, ištarė "Spindulėlio" direktorė D.Sinkevičienė.

Šiame lopšelyje-darželyje veikia trys specialiosios grupės, o visi kiti specialiųjų poreikių turintys vaikai integruojami į bendrojo ugdymo grupes. Integracija naudinga visiems vaikams, nes skatina toleranciją, bendravimą, ugdo savivertę, išmoko jautrumo, paramos ir telkia bendruomenę.

GALERIJA

  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
  • Multisensorinė erdvė – tarsi stebuklų šalis
Elijaus Kniežausko nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS