Skirtingose parduotuvėse net pigiausių produktų kainos skiriasi drastiškai | Diena.lt

SKIRTINGOSE PARDUOTUVĖSE NET PIGIAUSIŲ PRODUKTŲ KAINOS SKIRIASI DRASTIŠKAI

  • 11

2017 metais, jau antrą mėnesį iš eilės, racionalaus pirkimo ir kainų palyginimo portalas Pricer.lt atliko maisto kainų tyrimą Lietuvos  parduotuvėse. Kainų tyrimo metu buvo užfiksuotos dviejų maisto produktų krepšelių kainos: pigiausių maisto prekių krepšelio kainos ir populiarių maisto ženklų krepšelio kainos. Išanalizavus tyrimo duomenis  sudaryti pigiausių maisto prekių ir  populiarių maisto ženklų krepšelių kainų reitingai. Kainos fiksuotos vasario mėnesį Lietuvos prekybos centruose „Maxima", „Iki", „Norfa", „Rimi", „Lidl", „Aibė", „Prisma" bei internetinėje parduotuvėje „Barbora".

Apie pigiausių maisto prekių tyrimą

Vasario mėnesio kainų tyrimas atskleidė, kad pigiausių prekių krepšelio lyderis, kaip ir sausio mėnesį - parduotuvė „Norfa", antroje  vietoje - „Prisma" (sausį buvo 7), trečioje - „Rimi" (sausį buvo 4), ketvirtoje vietoje rikiuojasi „Maxima" (sausį buvo 3 vietoje); penktoje - e-parduotuvė „Barbora" (sausį buvo paskutinėje, 8 vietoje), šeštoje - parduotuvė „Lidl" (pozicija nepasikeitė), septintoje - „Iki" (sausį buvo 5) ir reitingo  apačioje 8  vietoje - „Aibė" (sausį buvo 2).

Pricer.lt vasario mėnesio pigiausių prekių krepšelio kainų reitingo pokyčius nulėmė kai kurių prekybos centrų įgyvendinti drastiški kainų pasikeitimai pigiausių produktų kategorijose. Vasarį, lyginant su sausiu, tyrime dalyvaujantys prekybos tinklų pigiausių produktų krepšeliai labiausiai brango parduotuvėje „Aibė" (+ 25,57 proc., tai sudaro 16,85 Eur), parduotuvėje „Maxima" (+ 7,04 proc., tai sudaro 4,69 Eur) ir parduotuvėje „Iki" (+6,8 proc., tai sudaro 4,77 Eur). Labiausiai atpigo: e-parduotuvėje „Barbora" (- 15,05 proc., tai sudaro 13,04 Eur) ir parduotuvėje „Prisma" (- 14,34 proc., tai sudaro 11,26 Eur). Vasario mėnesį stipriai atpigę kainų tyrimo produktai e-parduotuvėje „Barbora" ir „Prisma" ir nulėmė šioms parduotuvėms didžiausią šuolį bendroje pigiausių prekių kainų reitingo lentelėje. Mažiausiai tyrimo krepšelio prekių kainos keitėsi parduotuvėje „Lidl" (+0,07 proc., tai sudaro 5 centus), parduotuvėje „Norfa" (-0,8 proc., tai sudaro 50 centų) ir parduotuvėje „Rimi" (+ 1,35 proc., tai sudaro 0,94 Eur).

Pigiausių maisto prekių tyrimas atskleidė, kad vasario mėnesį mažiausia tyrime dalyvavusių prekių krepšelio kaina buvo parduotuvėje „Norfa" (62,59 Eur), o didžiausia - parduotuvėje „Aibė" (82,74 Eur). Pirkėjams reikia būti ypač atidiems, nes pigiausių prekių krepšelių skirtumas skirtingų pavadinimų parduotuvėse siekia daugiau nei 20 Eur.

Atitinkamai skirtumas tarp mažiausio krepšelio parduotuvės „Norfa" ir rinkos lyderės „Maxima" (71,29 Eur) krepšelio - siekia 8,70 Eur, o santykis su rinkos naujoku „Lidl" (74,93 Eur) dar didesnis pastarojo nenaudai, skirtumas siekia - 12,34 Eur.

Analizuojant per mėnesį pigusias ir brangusias tyrimo krepšelio prekių pozicijas, užfiksuota, kad daugiausia „laimėjo" parduotuvės „Prisma" pirkėjai - jiems atpigo 60 proc. (tai sudaro 18 prekių pozicijų) tyrimo krepšelio prekių. Parduotuvėje „Aibė" - atvirkščiai, čia vasario mėnesį net 73 proc. (tai sudaro 22 pozicijas) tyrimo krepšelio prekių pabrango.

Vasario mėnesį didžiausią kainos pokytį fiksavo vaisiai ir daržovės. Įvertinus visų parduotuvių kainų pokyčius galima teigti, kad daugiausiai brango pigiausi pomidorai (vidutiniškai rinkoje +30 proc.), pigiausi obuoliai (vidutiniškai rinkoje +17 proc.) ir bananai (vidutiniškai rinkoje +14 proc.) bei  pigiausias fermentinis  sūris ir pigiausias sviestas (82 proc. riebumas), kurių  vidutinė pardavimo kaina pakilo  apie 5 proc.

Apie populiarių maisto ženklų tyrimą

Vasario mėnesį Pricer.lt pirmą kartą tyrė ir populiarių, rinkoje geri žinomų ir mėgstamų, maisto ženklų kainų krepšelį. Populiarių maisto ženklų krepšelis buvo suformuotas kaip atsvara pigiausių prekių krepšeliui. Populiarūs produktai atrinkti iš tų pačių prekių kategorijų, kaip ir pigiausių prekių tyrimo prekės.

Šio reitingo vasario mėnesio lyderis - parduotuvė „Prisma", kur  tyrimo krepšelio kaina siekė 104,16 Eur, antroje vietoje - parduotuvė „Norfa", kur tyrimo krepšelio kaina buvo 108,55 Eur. Reitingo apačioje, kaip ir pigiausių prekių reitinge, atsidūrė parduotuvė „Aibė", kur tyrimo krepšelio kaina didžiausia - 118,9 Eur. Skirtumas tarp populiarių ženklų produktų brangiausio ir pigiausio krepšelių - virš 14 eurų.

Tyrimo metu parduotuvėje „Lidl" nerasta nei vieno iš 20 tyrime dalyvavusių  populiarių maisto prekių  ženklų, todėl ši parduotuvė į šį reitingą neįtraukta.

Apie kainų tyrimus

„Pricer.lt pigiausių kainų tyrimas rodo, kad dalis Lietuvos prekybininkų aktyviai dirba formuodami savo kainodarą, ieško galimybių pateikti mažiausias kainas pirkėjams ir realiais veiksmais, o ne reklaminiais šūkiais, siūlo mažiausias kainas. Pigiausios prekės ir mažos kainos garantiją rinkodaros sumetimais šiandien naudoja daugelis prekybos tinklų Lietuvoje, bet, kaip rodo Pricer.lt atliktas pigiausių maisto prekių krepšelio tyrimas, netgi pigiausių, bazinių produktų kainos skirtingose parduotuvėse šiandien labai stipriai skiriasi. Pirkėjas turi būti ypač atidus netgi renkantis pigiausią produktą", - sako bendrovės įkūrėjas ir akcininkas Arūnas Vizickas.

„Manau, kad tik nuolatinis viešumas ir nesudėtinga, naujomis technologijomis paremta bei kiekvienam prieinama pagrindinių maisto prekių kainų stebėsenos ir lyginimo platforma galėtų padėti mažinti visuomenės jautrumą nuolatiniam „kainos" klausimui ir tuo pačiu metu skaidrintų visą mažmeninės prekybos rinką, ypač maisto prekių, bei tuo pačiu gerintų prekybos tinklų reputaciją", - teigia A. Vizickas.

Apie kainų tyrimo metodiką

Pigiausių prekių krepšelis

Šis krepšelis sudarytas remiantis Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Krepšelį sudaro 30 maisto produktų, dažniausiai tai pigiausia savo  kategorijoje prekė. Šio kainų tyrimo metu lyginami skirtingų parduotuvių pigiausių prekių krepšeliai, kurie sudaryti remiantis parduotuvės prekių asortimentu, iš jo atrinkus prekes, kurios labiausiai atitinka lyginamojo sąrašo produktų kriterijus. Dažniausiai tai prekybos tinklų privatūs prekiniai ženklai arba pigiausias produktas parduotuvės asortimente. Tyrimo metu surinktos prekių kainos perskaičiuojamos pagal vienodą mato vienetą (1 kg, 1 l ir t.t.) tam, kad būtų galima objektyviai palyginti kainą tarp skirtingų rinkos žaidėjų pigiausių prekių.

Vieną kartą per mėnesį Pricer.lt pasirenka tyrimo laiką, o tyrimo dieną užfiksuoja tyrime dalyvaujančių prekių kainas prekybos centrų lentynose (fotofiksacija), po to atliekama užfiksuotų prekių kainų analizė.   

Populiarių maisto ženklų krepšelis

Populiarių maisto ženklų kainos pirmą kartą fiksuotos vasario mėnesį. Poreikis tokio krepšelio suformavimui gimė siekiant išsamiau analizuoti kainų pokyčius maisto prekių rinkoje, skirtinguose kainų segmentuose. Šis krepšelis sudarytas iš populiarių, gerai žinomų, mėgstamų ir reklamuojamų prekės ženklų produktų. Šio krepšelio prekės atrinktos analogiškose kategorijose, kaip ir pigiausio prekių krepšelio prekės. Populiarių maisto ženklų krepšelį sudaro 20 prekių. Tyrimo metu visuose prekybos centruose fiksuojamos tų pačių prekių kainos.

Pigiausių prekių ir populiarių prekinių ženklų krepšeliuose pateikiamos prekių kainos, už kurias pirkėjas kainos fiksavimo metu (konkreti data) galėjo įsigyti prekes be lojalumo programų nuolaidų. Tyrimo suvestinėse nurodomos tik tų produktų kainos, kuriuos realiai buvo galima įsigyti kainos fiksavimo metu. Sudarant kainų reitingą sumuojamos atskirų krepšelio prekių kainos. Tuo atveju, jei tyrimo prekės fiksavimo metu nebuvo parduotuvės lentynoje, skaičiuojant galutinę parduotuvės maisto krepšelio kainą naudojama tos pačios kategorijos prekės kaina, kuri tyrimo metu buvo užfiksuota pas konkurentus. Analizės metu, skaičiuojant prekių krepšelio vertę ir kainų reitingą parduotuvei, kurioje prekės tyrimo metu nebuvo, priskiriama aukščiausia pas konkurentus užfiksuota tos pačios kategorijos prekės kaina.

Išsami pigiausių prekių krepšelio tyrimo analizė ir reitingas pateikiami čia ir čia.

Išsami populiarių maisto prekių ženklų krepšelio analizė ir reitingas pateikiami čia ir čia.

Išsami populiarių maisto prekių ženklų ir pigiausių prekių krepšelių tyrimo analizė ir reitingai pateikiami čia.


Komentaras

Renata Dantė, „Maxima LT“ komunikacijos vadovė

Tyrimo metodologija yra klaidinanti, nes lyginami nelygintini dalykai: prekių reguliarios kainos su akcinėmis. Dėl to padaroma klaidinga išvada, kad kai kurios prekės nuo praėjusio Pricer.lt tyrimo brango. Tai yra netiesa, tiesiog prekėms, kurių kaina užfiksuota praėjusio lyginimo metu, nebetaikoma akcija, o šiuo metu akcijos taikomos kitoms prekėms. Akcinės ir įprastos kainos skiriasi nuo kelių iki keliasdešimties procentų, pavyzdžiui, pomidorų kaina su akcija yra 1,29 Eur už kilogramą, kai įprasta pomidorų kaina be akcijos yra 1,79 Eur. Tokios pačios „Lipton“ arbatos kaina su akcija kainuoja 1,15 Eur, be akcijos – 1,59 Eur. Būtent dėl taikomų momentinių, kartais vos vieną dieną galiojančių, akcijų skirtingais kainų lyginimo laikotarpiais ir atsiranda tokie dideli prekių krepšelio vertės svyravimai ir prekybos tinklai reitinge kaitaliojasi vietomis, o realus kainų lygis – neatspindimas.

Svarbu paminėti ir tai, kad šis tyrimas buvo atliktas tuomet, kai „Maxima“ dar nebuvo paskelbusi apie savo kampaniją „Mažos kainos garantija“. Jos esmė – kad mažas 1000-io iš perkamiausių prekių kainas klientai ras nesiblaškydami po parduotuves, o vienoje vietoje – „Maxima“ parduotuvėse. Šių perkamiausių produktų kainas keturiuose didžiausiuose prekybos tinkluose lygina nepriklausomos bendrovės. Jeigu nors viename tinkle kaina bus mažesnė, ji mažės ir visose „Maximos“ parduotuvėse.

Žinoma, nuolat rūpinamės, kad klientai „Maximoje“ rastų pačias geriausias kainas visam asortimentui, ne tik 1000-iui iš populiariausių prekių. Kampanija „Mažos kainos garantija“ siekiame dar labiau sustiprinti šį pažadą savo pirkėjams. Esame įsitikinę, kad būtent mažų reguliarių kainų užtikrinimas geriausiai atitinka vartotojo interesus įsigyti visas jam reikiamas prekes už palankiausią kainą vienoje vietoje.

Rašyti komentarą
Komentarai (11)

NETEISYBĖ

Pigiausia yra LIDL

Rima

Įdomu, del kokiu tikslu plešami įpakavimai šaldytai produkcijai? Čia matomai konkurentu darbas. Už tokius dalykus reikia bausti. Pirkom akinukus, tas pats.

KESTUIBR

ko cia peizoji,ne itema?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS