Tyrimas: produktų pristatymo vakarėliai keliasi į „Facebook“ | Diena.lt

TYRIMAS: PRODUKTŲ PRISTATYMO VAKARĖLIAI KELIASI Į „FACEBOOK“

  • 0

Tiesioginei prekybai būdingos produktų demonstracijos vis dažniau tampa virtualios, o pardavimų sandoriai aktyviai vyksta socialiniuose tinkluose. Tai atskleidė Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atlikta tarptautinė apklausa. Kas antras tiesioginės prekybos atstovas Lietuvoje socialinius tinklus nurodė kaip efektyvų pardavimų būdą.

„Kosmetikos ar kitų produktų pardavimų vakarėliai namuose – ko gero, žinomiausia ir labiausiai tradicinė tiesioginės prekybos ypatybė, su kuria anksčiau buvo siejama visa rinka. Tyrimo duomenimis, šis pardavimų kanalas tebelieka vienas iš pagrindinių, tačiau taip pat vis labiau populiaru tokius pardavimų vakarėlius organizuoti virtualiai, „Facebook“, „Skype“ ar kitose platformose, kur pirkėjai produktų pristatymuose dalyvauja jungdamiesi iš namų“, – komentuoja Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos direktorius ir generalinis sekretorius Baltijos šalims Gintautas Zaleckas.

„Apklausa taip pat atskleidė, kad Lietuva – viena iš šiuo požiūriu pirmaujančių valstybių, nes pagal socialinių tinklų efektyvų panaudojimą tiesioginei prekybai mus lenkia tik Jungtinė Karalystė ir Olandija“, – atkreipia dėmesį G. Zaleckas.

Tyrimo duomenimis, Lietuvoje tiesioginės prekybos įmonių pardavėjai labiausiai vertina gyvą bendravimą – asmeninius susitikimus ir produktų pristatymo vakarėlius kaip veiksmingus pardavimų kanalus nurodo 8 iš 10 pardavėjų. 6 iš 10 apklaustųjų taip pat teigia efektyviai išnaudojantys skambučius telefonu. Tradicinius tiesioginės prekybos kanalus sparčiai vejasi virtualūs – 59 proc. apklaustų pardavėjų sako efektyviai išnaudojantys socialinius tinklus, o 45 proc. – kad pardavimams taip pat padeda jų asmeniniai blogai ar puslapiai internete.

G. Zaleckas pabrėžia, kad net keliantis į virtualias platformas, asmeninis kontaktas ir ateityje išliks vienu svarbiausių tiesioginės prekybos privalumų. „Pastaraisiais metais tiesioginės prekybos įmonės keitė savo strategijas, atsižvelgdamos į besikeičiantį vartotojo gyvenimo būdą ir visa ko persikėlimą į virtualią erdvę. Įmonės tiek savo pardavėjams, tiek klientams siūlo virtualias produktų demonstravimo ir užsakymų platformas bei programėles. Tačiau technologijos adaptuojamos savitai ir nuosaikiai, neperkeliant visko į beasmenę el. prekybą, o išlaikant asmeninio konsultanto svarbą ir suteikiant jam virtualius įrankius skatinti pardavimus ir palaikyti tiesioginį kontaktą su klientu.“

Tyrimą 2018 m. vasario-balandžio mėn. Europos tiesioginės prekybos asociacijos „Seldia“ užsakymu atliko pasaulinė rinkos tyrimų agentūra „Ipsos“. Tyrimo metu 11-oje Europos valstybių buvo apklausta daugiau nei 30 tūkst. tiesioginės prekybos įmonių nepriklausomų pardavėjų-konsultantų, iš jų – 1742 Lietuvoje.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS