Lietuvos bankas: „Aviva Lietuva“ kompensuos praradimus klientams | Diena.lt

LIETUVOS BANKAS: „AVIVA LIETUVA“ KOMPENSUOS PRARADIMUS KLIENTAMS

Lietuvos bankas nustatė, kad gyvybės draudimo ir pensijų bendrovė „Aviva Lietuva“ pažeidė Draudimo įstatymą. Anot banko, bendrovė po patikrinimo nusprendė esamiems klientams kompensuoti jų praradimus dėl brangiau kainavusių investicijų.

Pati įmonė teigia, kad nesiekė pažeisti įstatymų, o šiuo metu keičia kainodaros struktūrą, kad ji atitiktų Lietuvos banko pastabas.

„Aviva Lietuva“ turės kompensuoti daugiau kaip 50 tūkst. investicinio gyvybės draudimo klientų patirtą žalą - ji padidins bendrovės fondų valdomo turto vertę beveik 350 tūkst. eurų. Maksimali įstatymo numatyta bauda už minėtą pažeidimą gali siekti 100 tūkst. eurų.

Lietuvos bankas per patikrinimą nustatė, kad „Aviva Lietuva“ nuo 2016 metų sausio 1 dienos iki 2017 metų birželio 30 dienos dalį klientų turto, kaupiamo pagal investicinio gyvybės draudimo sutartis, investavo į mažmeniniams klientams skirtus fondus, kuriems taikyti didesni turto valdymo ir platinimo mokesčiai nei identiškuose instituciniams klientams skirtuose fonduose, kuriuos „Aviva Lietuva“ galėjo pasirinkti.

„Draudimo įstatymas buvo pažeistas, kai klientų turtą investuojant į mažmeniniams klientams skirtus fondus bendrovei buvo taikomos turto valdymo ir platinimo mokesčių nuolaidos ir dalis lėšų sugrįždavo. „Aviva Lietuva“ grąžintas sumas naudojo savo investicinės veiklos pelnui didinti, neskirdama jų ar jų dalies draudėjams, todėl draudėjų sukaupta turto vertė buvo mažesnė nei galėjo būti investuojant į instituciniams investuotojams skirtus fondus“, - teigiama Lietuvos banko pranešime.

Pati „Aviva“ teigia, kad jos taikyta kainodara daugumai klientų buvo finansiškai naudinga.

„Draudimo paslaugų taisyklėse numatyta, kad atskaitymai už klientų turto valdymą gali siekti 2 proc. per metus. Tačiau klientams tiesiogiai taikėme sumažintus 0,6-1,5 proc. atskaitymus ir investavome į mažmeninės klasės investicinius fondus. Įvertinus bendrą mūsų ir išorinių fondų valdytojų atskaitymų dydį, daugumai klientų tokia kainodara buvo neutrali arba finansiškai naudinga“, - išplatintame komentare teigia įmonė.

Įmonė tikina maniusi, kad vadovaujasi įstatymais ir pažeidimų nepadarė. Tačiau po banko patikrinimo, anot jos, imta taisyti kainodaros principus.

„Šiuo metu keičiame kainodaros struktūrą, atsisakome investicijų į mažmeninės klasės investicinius fondus. Tikimės, kad naujoji kainodaros sistema suteiks daugiau aiškumo, atitiks priežiūros institucijos reikalavimus ir geriausiai užtikrins mūsų klientų interesus“, - teigia „Aviva“.

Per Lietuvos banko atliktą „Aviva Lietuva“ veiklos patikrinimą buvo vertintas ir bendrovės valdymo bei rizikos valdymo sistemos veiksmingumas, kaip vykdomi pagrindinių funkcijų įgyvendinimo reikalavimai, valdomos rinkos ir operacinės rizikos, ar teisingai apskaičiuojamas mokumo kapitalo poreikis ir draudimo techninių atidėjinių apimtis, kaip vykdoma pinigų plovimo prevencija.

Pranešime taip pat teigiama, kad atliekant patikrinimą nustatyta netikslumų skaičiuojant mokumo kapitalo poreikį, tačiau, atsižvelgiant į tai, kad jie neturėjo reikšmingos įtakos bendrovės mokumo kapitalo reikalavimui, Lietuvos bankas netaikys poveikio priemonių dėl šių teisės aktų pažeidimų.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Autoservisas

Socializmas ? Jei aš turiu didmenininko kortelę ir ja pasinaudojęs gaunu nuolaidą, tai pagal Banką darau nusikaltimą ? Ar mano klientams būtų geriau, jei aš detales iš tiekėjo gaučiau be nuolaidos ? Jei aš sugebėjau gauti nuolaidą iš tiekėjų, tai jau mano reikalas kaip ją panaudosiu.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS