Pareigūnai mokėsi vaduoti užgrobtą „Lietuvos geležinkelių“ traukinį | Diena.lt

PAREIGŪNAI MOKĖSI VADUOTI UŽGROBTĄ „LIETUVOS GELEŽINKELIŲ“ TRAUKINĮ

  • 1

Pirmadienį per „Lietuvos geležinkelių“ bei specialiųjų tarnybų pratybas sėkmingai sustabdytas traukinys, kurio valdymą, pagal pratybų scenarijų, po kibernetinės atakos buvo perėmę bendrovei nelojalūs asmenys.

Pagal pratybų scenarijų 192 tonas sveriantį traukinį, kuris gabeno pavojingą krovinį, valdė bendrovei nelojalus mašinistas, traukinio nepavyko sustabdyti nuotoliniu būdu dėl įvykdytos inscenizuotos kibernetinės atakos.

„Lietuvos geležinkeliai“ informavo, kad traukinio perėmimo operacija atlikta trumpiau nei per valandą – po „Lietuvos geležinkelių“ pranešimo apie ataką, „Aro“ pareigūnai, nusileidę ant sąstato iš sraigtasparnio, pasiekė mašinistą ir privertė jį traukinį sustabdyti.

Anot „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, pratybos duoda „apčiuopiamą naudą“ ir leidžia įvertinti, ar bendrovės sistemos saugios ir ar pasirengta veikti ekstremaliomis sąlygomis.

„Šiandien matome, kad esame pasiruošę efektyviai eliminuoti kraštutines grėsmes. Taip pat įsitikinome efektyvia komunikacija tiek bendrovės viduje, tiek su kitomis institucijomis. Apibendrinę rezultatus padarysime išvadas, kur galime tobulėti, tačiau pradžia nuteikia optimistiškai“, – teigė jis.

Iš viso rugsėjo 11-13 dienomis „Lietuvos geležinkelių“ rengiamose tarpinstitucinėse saugumo pratybose dalyvauja 10 tarnybų ir organizacijų bei per 1000 bendrovės darbuotojų.

Bendrovės kvietimu pratybose dalyvavo Krašto apsaugos ir Susisiekimo ministerijų, Policijos departamento, Lietuvos kariuomenės, Bendrojo pagalbos centro ir kitų tarnybų atstovai, Lietuvos policijos antiteroristinių operacijų rinktinė „Aras“.

Pasak M.Bartuškos, tokios pratybos bus kartojamos ir ateityje, siekiant sutelkti ir kitas strateginės reikšmės valstybės įmones. Ateityje taip pat svarstoma organizuoti tarptautines pratybas, į kurias įsitrauktų ir kitų Baltijos valstybių strateginės bendrovės.

„Mūsų komandos tikslas – kad tokios situacijos realiai niekada neįvyktų. Tačiau bandant jas valdyti, galime pasiruošti ir patikrinti savo galimybes. Matome, kad mūsų kibernetinio saugumo ekspertai, eismo valdymo specialistai, sauga ir IT gali užtikrinti mūsų infrastruktūros, eismo, keleivių ir krovinių saugumą“, – teigia M. Bartuška.

Per kitas pratybų dienas dėmesys bus skiriamas kibernetiniam saugumui. Taip pat bus modeliuojamos galimybės veikti ekstremaliomis sąlygomis, nuodugniai patikrinti saugumo sistemas.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

senelis

kas grobs traukini? ka su juo daryti

SUSIJUSIOS NAUJIENOS