Prekybos tinklų lojalumo kortelių ateitis – asmeniniai pasiūlymai pirkėjams | Diena.lt

PREKYBOS TINKLŲ LOJALUMO KORTELIŲ ATEITIS – ASMENINIAI PASIŪLYMAI PIRKĖJAMS

  • 0

Vienas suaugęs Lietuvos gyventojas vidutiniškai turi bent tris prekybos tinklų lojalumo korteles ir tik vos daugiau nei dešimtadalis (12 proc.) jų neturi išvis. Tačiau tik kiek mažiau negu penktadalis (18 proc.) lietuvių trimis kortelėmis pasinaudoja bent kartą per savaitę. Tai atskleidė mažmeninės prekybos tinklo „Rimi Lietuva“ užsakymu bendrovės „Baltijos tyrimai“ atlikta apklausa.

Apklausos duomenimis, daugiau negu du trečdaliai (69 proc.) Lietuvos gyventojų tvirtina per savaitę bent kartą panaudojantys tik vieną arba dvi korteles, ir tik 18 proc. jų panaudoja tris arba daugiau. 23 proc. respondentų nurodė turintys keturias ir daugiau prekybos tinklų lojalumo kortelių, 29 proc. – tris, 27 proc. – dvi, 9 proc. – vieną ir tik 12 proc. respondentų teigė kortelių neturintys.

Respondentai taip pat buvo klausiami, ką jie labiausiai vertina prekybos tinklų lojalumo kortelėse. Daugiau negu pusė (55 proc.) kortelėmis besinaudojančių respondentų nurodė labiausiai vertinantys bendras nuolaidas, 33 proc. – pinigų kaupimo galimybę.

„Lietuviai jau senokai įprato, kad visų parduotuvių lentynos mirguliuoja ryškiomis spalvomis pažymėtomis nuolaidomis. Tai jiems tapo ne tik kasdienybe, bet ir pagrindine motyvacija pirkti. O, pavyzdžiui, Švedijoje pirkėjus motyvuoja visai kiti dalykai – čia labai populiarūs asmeniniai pasiūlymai, automatiškai sugeneruojami pagal kiekvieno pirkėjo pirkimo įpročius“, – sako „Rimi Baltic“, kuriai priklauso „Rimi Lietuva“, lojalumo programos vadovė Irma Adomaitytė.

Jos teigimu, asmeninių pasiūlymų sistema po truputį įsitvirtina ir Lietuvoje – mūsų šalies pirkėjams tokius pasiūlymus teikia „Rimi“. Įmonė, sekdama pasaulinėmis tendencijomis, prieš ketverius metus pati pirmoji lietuviams pasiūlė lojalumo kortelių terminalus, kuriuose automatiškai sugeneruojami asmeniniai pasiūlymai. Lojalumo sistema ypatinga tuo, kad apdoroja informaciją apie pirkėjų įpročius ir, atsižvelgiant į tai, kiekvienam pirkėjui pasiūlo būtent jo poreikius atitinkančią prekę už geresnę kainą.

Lietuvoje ši naujovė įsitvirtina iš lėto: kol kas tik 7 proc. apklausos respondentų asmeninius pasiūlymus išskiria kaip svarbiausią nuolaidų kortelės funkciją. Tačiau I. Adomaitytė sako neabejojanti, kad situacija keisis ir tokioje nuolaidų medžiotojų šalyje kaip Lietuva.

„Nors pirkėjai Lietuvoje dar tik pamažu pripranta prie šios sistemos, pastebime, kad vis daugiau jų įvertina galimybę už geresnę kainą įsigyti tik jiems siūlomą prekę jiems aktualioje prekių grupėje“, - sako ji.

Šiuo metu Lietuvoje „Rimi“ lojalumo korteles jau turi daugiau nei 1 mln. gyventojų, iš kurių daugiau nei 70 proc. aktyviai naudojasi kortelės teikiamais privalumais, tarp kurių – ir asmeniniais pasiūlymais.   

I. Adomaitytės teigimu, populiarėja ne tik asmeniniai pasiūlymai – pasauliniai prekybos tinklai lojalumo sistemas jau jungia su el. prekyba, mobiliosiomis aplikacijomis, išmaniosiomis technologijomis. „Tikėtina, kad ir pati kortelė kažkada taps elektronine ir nebereikės jos nešiotis piniginėje. Visgi ir toliau bus populiaru sujungti kelis partnerius į vieną kortelę, taip pat vis dažniau lojalumo kortelės bus siejamos su bankų mokėjimo kortelėmis arba turės mokėjimo funkciją“, - sako ji.

Rugpjūčio mėnesį „Baltijos tyrimų“ vykdytos apklausos metu apklausti 1009 Lietuvos gyventojai nuo 18 metų amžiaus.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS