Kaip užvesti per šalčius besispyriojantį automobilį? | Diena.lt

KAIP UŽVESTI PER ŠALČIUS BESISPYRIOJANTĮ AUTOMOBILĮ?

Lietuvoje naktimis vis dar spaudžia keliolikos laipsnių šaltukas, o sinoptikai prognozuoja, kad šiemet ir pirmoji kovo pusė bus keliais laipsniais šaltesnė nei įprastai. Per šalčius ne vienas vairuotojas susiduria su automobilio užvedimo problemomis. Pasak mechaniko Tomo Marecko, daugelį metų dirbančio su automobiliais, dažniausiai dėl to kalta netvarkingai veikianti automobilio užvedimo sistema, rašoma pranešime spaudai.

Mechanikas neslepia, kad prastai veikiant kažkuriai iš automobilio detalių, mašiną užvesti galima ir ekstremaliais būdais, tačiau jų taikyti griežtai nerekomenduoja – visuomet geriau esant problemoms prastai veikiančias automobilio detales tvarkyti arba keisti naujomis.

„Galima variklį papurkšti eteriu arba aerozoliniu užvedimo skysčiu. Tačiau tokie metodai nerekomenduojami, nes šiek tiek per daug papurškus galima sugadinti variklį“, – įspėja specialistas.

Dažniausia problema – akumuliatorius

Pasak mechaniko T. Marecko, jei šalčių metu nepavyksta užkurti automobilio, greičiausiai tai yra akumuliatoriaus problema.

„Nepakankamas sukimas ar kitos akumuliatoriaus problemos labai dažnai pamatomos atšalus orams. Tačiau akumuliatorių galima patikrinti dar esant šiltiems orams, atliekant specialų testą, kurio metu nustatoma, ar jis gali palaikyti reikalingą apkrovą“, – pasakoja T. Mareckas.

Išaugo pardavimai

Kaip pastebi internetinės parduotuvės Pigu.lt rinkodaros direktorė Giedrė Vilkė, dauguma vairuojančių taip ir pasielgė.

„Turintys automobilius žiemos šalčiams pradėjo ruoštis iš anksto ir tuo pasirūpinti suskubo dar antrą–trečią sausio mėnesio savaitę, kuomet nupirktas trečdalis abiejų pirmųjų šių metų mėnesių prekių automobiliams. Labai išaugo akumuliatorių įkroviklių, ledo grandiklių, nano dangų, drėgmės sugėriklių, šildomų sėdynių ir variklio alyvų paklausa“, – teigia G. Vilkė.

Tačiau naujų akumuliatorių, variklio alyvos žmonės intensyviau pradėjo ieškoti praėjusią savaitę, kuomet termometro stulpelis naktimis nukrisdavo ir žemiau 20 laipsnių šalčio padalos – tuo metu akumuliatorių pardavimai šoktelėjo daugiau nei dvigubai lyginant su ankstesne savaite.

Svarbu patikrinti žvakes

Automobilio neužsivedimo priežastimi žiemą gali tapti ir degimo (benzinu varomiems automobiliams) bei kaitinimo (dyzeliniams automobiliams) žvakės. Jas specialistas siūlo patikrinti dar prieš prasidedant didiesiems šalčiams. Automobilio žvakės tikrinamos tik diagnostiniu stendu, neišimant jų iš variklio – tam, kad automobilį tvarkantis galėtų pamatyti ar žvakė veikia taip, kaip turėtų.

Šalčiai – puikus laikas tikrinti starterį

Jei ir akumuliatorius, ir degimo ar kaitinimo žvakės veikia, gali būti, jog sugedo jūsų automobilio starteris. Nukritus oro temperatūrai, variklis užsiveda sunkiau, todėl padidėja starterio darbo krūvis – tuomet šis greičiau dėvisi. Jei ir taip jau yra nelabai naujas, jo generuojamų apsukų gali nepakakti automobiliui užvesti.

„Starterio problemos dažniausiai tampa matomos atšalus orams. Tai turbūt vienintelė detalė, kurią ne visuomet galima patikrinti šiltuoju metų laikotarpiu“, – kalba specialistas.

Jei niekas nepadeda – prireiks užvedimo laidų

Automobiliui niekaip neužsivedant, problemą gali tekti spręsti čia ir dabar: traukti, vežti ant tralo ar kažkokiu kitu būdu gabenti iki autoserviso. Tam gali prireikti tik užvedimo laidų. T. Mareckas pataria, kad perkant užvedimo laidus, reikėtų atsižvelgti į jų storį – laido skersmuo turi būti pakankamai didelis, nes mažo skersmens laidai neatlaiko didelės srovės.

„Užvedimo metu starteriui reikalinga didelė elektros srovė, kurios nepavyksta paduoti per mažo skersmens laidą. Dažnai žmonės sako, kad naudojant laidus užvesti automobilio neįmanoma. Netiesa – tiesiog reikia pasirūpinti tinkamais laidais“, – pataria specialistas.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS