Kaip žinoti, kad atėjo metas keisti automobilį? | Diena.lt

KAIP ŽINOTI, KAD ATĖJO METAS KEISTI AUTOMOBILĮ?

  • 2

Automobilyje žmonės praleidžia itin daug laiko – nuo miesto kamščių iki darbo kelionių ar atostogų Europoje. Net ir tobulėjant automobilių technologijoms, jis netampa amžinu – dėvisi, tad galiausiai tenka priimti sprendimą jį pakeisti. Svarbiausias klausimas – kada metas tai daryti?

Jei priežiūra brangesnė nei naujo automobilio įnašas

Kaip ir visi daiktai, automobiliai dėvisi ir turi savo gyvavimo laiką. Kol gedimai nepradeda per dažnai tuštinti jūsų piniginės, tol nevertėtų automobilio „nurašyti“.

Pasak autoserviso „Melga“ vadovo Algirdo Bartkevičiaus, brangiausiai kainuoja variklio arba atskirų jo mazgų, pneumatinės pakabos, vairo kolonėlės, automatinės pavarų dėžės, elektros įrangos remontas. Šių gedimų galima būtų išvengti periodiškai atliekant automobilio patikrą. Taip pat periodiškai reikia keisti automobilio paskirstymo diržą, sankabą bei smagratį.

Ekspertai siūlo susirūpinti, jei jūsų automobilį pernelyg dažnai pradėjo „kankinti“ įvardinti ar kiti, didesni gedimai. Tai – rimtas signalas, kad atėjo metas jį keisti.

Vaidotas Rimeikis, kompanijos „Mokilizingas“ komercijos vadovas, pataria prieš pradedant dairytis naujo automobilio paskaičiuoti, kiek pinigų skiriate remontui: „Šiemet, pildant pajamų deklaraciją, atsirado galimybė susigrąžinti dalį pinigų už automobilio remonto darbus. Tačiau net ir tokiu atveju gali paaiškėti, kad automobilio remontui per metus išleidžiate daugiau nei verta jūsų transporto priemonė“. V. Rimeikis pastebi, kad į remonto išlaidas vertėtų įskaičiuoti ir, pavyzdžiui, savo sugaištą laiką kelionėms iki autoserviso, išlaidas pakaitinio automobilio nuomai bei kitiems su tuo susijusiems rūpesčiams.

„Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad nauji automobiliai yra gerokai efektyvesni ir ekonomiškesni. Keičiant seną automobilį į naują, galima ir sutaupyti – ypač jeigu automobilis yra dažnai eksploatuojamas ir su juo nuvažiuojami didesni atstumai. Tokiu atveju sutaupyti kurui skirti pinigai gali padengti dalį mėnesinės automobilio įmokos“, – pastebi V. Rimeikis.

Keičiant seną automobilį į naują, galima ir sutaupyti – ypač jeigu automobilis yra dažnai eksploatuojamas ir su juo nuvažiuojami didesni atstumai.

Anot V. Rimeikio, pirmiausia patartina pasikonsultuoti su finansų specialistu ir susidėlioti individualų biudžetą. Svarbiausia jame – įsivertinti senojo automobilio remonto ir naujojo kainos santykį. Pavyzdžiui, jei naujam automobiliui išleisite 10-20 proc. daugiau nei kasmet kainuoja senojo remontas, apsvarstykite, ar tikrai verta investuoti į nuolatos gendančią transporto priemonę, ar mėgautis komfortu vairuojant naująją.

Jei pasikeitė jūsų gyvenimo būdas

Keisti automobilį gali paskatinti pasikeitusi darbo vieta, šeimos pagausėjimas ar netgi naujo augintinio įsigijimas.

Pagausėjus šeimai pradedama dairytis naujo, patogesnio, didesnio ir neretai saugesnio automobilio. Ne paskutinėje vietoje ir bagažinės talpumas. Kadangi transporto priemonė perkama ne vieneriems metams, reikėtų pagalvoti, ar vaikams paaugus, jums bus patogu automobiliu transportuoti ne tik kūdikių vežimėlius, bet ir dviračius, paspirtuku bei didesnį lagaminų skaičių važiuojant atostogauti.

Ženklas keisti automobilį būtų pradėjus dirbti kitame mieste arba darbe, kuris reikalauja dažnų kelionių po Lietuvą, tada derėtų atsižvelgti ne tik į komfortą ilgesnių kelionių metu, bet ir ekonomiškumą. Pavyzdžiui, transporto priemonė labiau pritaikyta kelionėms mieste, o ne užmiestyje, gali būti labai neekonomiška.

Nepamirškite, kad užmiesčio keliuose greičiai taip pat būna didesni, tad būtinai atkreipkite dėmesį ir į automobilio saugumą, stabilumą. Jei mažesnis automobilis itin patogus mieste, važinėjant užmiesčio keliais patartina įsigyti didesnę, galingesnę, patvaresnę transporto priemonę.

Jei nesijaučiate gerai ir patogiai

Elementari, nors daugeliui, rodos, nepakankama priežastis įsigyti naują automobilį, jei jis jums tiesiog tapo nebepatogus. Taip pat, jei automobilio estetinis vaizdas jūsų nebetenkina, pavyzdžiui, bėgant laikui pradėjus rūdyti.

„Lietuvos klimato sąlygomis rūdijimas – viena dažniausių ir opiausių problemų. Prižiūrėtam, antikorozine danga padengtam automobiliui orai – nebaisūs. Tačiau jei automobilis nėra visiškai tvarkingas ar stipriai pažeistas korozijos, tenka remontuoti kėbulą, atsiranda ir papildomų gedimų“, – grėsmes vardina A. Bartkevičius.

Patogiam važiavimui taip pat svarbi tvarkinga, stabilumą kelyje užtikrinanti važiuoklė. Netvarkinga važiuoklė po kurio laiko pradeda gadinti kitas jungiančias dalis (stabdžius, amortizatorius), dėl to gali padidėti remonto išlaidos.

Jei automobilis jau per daug „patyręs“

Tam tikri automobilio gedimai ar kitos blogos „patirtys“ gali būti kritinės. Stipriai vandens, ugnies arba rimtesnės avarijos pažeisto automobilio remontuoti kartais tiesiog nebeapsimoka.

„Po tokių įvykių dažniausiai pasitaiko elektros įrangos gedimai, nes pažeidžiami laidai, variklio valdymo kompiuteris, atsiranda įvairių daviklių problemų. Jei automobilis skendo, greičiausiai ant kėbulo prasidės korozija, o salone gali atsirasti pelėsis“, – pasakoja A. Bartkevičius.

Eksperto teigimu, net ir be ekstremalių situacijų, rimtesnių remonto darbų poreikis atsiranda, kai rida viršija 200 tūkst. kilometrų. Atsižvelgti verta ir į tai, kad seniems automobiliams detales rasti įmanoma, tačiau sudėtinga – jų ilgesni pristatymo terminai, jos gali būti brangesnės.

Keičiant automobilį, V. Rimeikis pataria dėmesį atkreipti ir dar į keletą veiksnių.

„Visų pirma, aiškiai apsibrėžkite, kokio automobilio jums reikia. Tai priklauso ir nuo jūsų gyvenimo būdo, šeimos narių skaičiaus, ir nuo jūsų asmeninio biudžeto. Atsakykite sau, ar pirksite naują, ar naudotą automobilį, ar galite už jį sumokėti iš anksto, ar mokėsite dalimis, kokio dydžio pradinė įmoka ir kitus finansinius savo rodiklius“, – pataria V. Rimeikis.

Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Pranys

Turiu 25 metų bolidą,bet metinės remonto išlaidos gerokai mažesnės už naujo įnašą (TA iš antro karto,be pinigų).Ką daryti eksperte?

Dieve

Saugok mus nuo karo, maro ir tokių „patarėjų“ Amen.

SUSIJUSIOS NAUJIENOS