Miesto transporto parkuose – naujos kartos autobusai | Diena.lt

MIESTO TRANSPORTO PARKUOSE – NAUJOS KARTOS AUTOBUSAI

  • 6

Nuo 2022-ųjų sausio iki birželio nulinės emisijos transporto priemonių (elektrinių ir vandenilinių) dalis Europos miesto autobusų rinkoje sudarė 30 proc. – daugiau nei tuo pačiu 2021 m. laikotarpiu, kai jų būta 22,8 proc.

Hibridų mažėja

2022 m. pirmą pusmetį Europoje įregistruoti 1 768 elektriniai autobusai, o per visus 2021-uosius – daugiau nei 3 000, iš jų 1 393 – per pirmą pusmetį.

Konsultacijų bendrovės „Chatrou CME Solutions“ duomenimis, 64,5 proc. visų miesto autobusų 26 šalyse dabar yra ekologiški (buvo 59,4 proc. visų 2021 m. ir 52,5 proc. – visų 2020 m.).

Hibridinių autobusų dalis mažėjo nuo 24 proc. iki 14 proc., priežastis – sprendimai pereiti prie elektrinių (Vokietijoje) arba dujomis varomų (Ispanijoje, Italijoje).

Jungtinė Karalystė pirmauja tarp šalių, kuriose registruota daugiausia elektrinių autobusų – 350. Toliau rikiuojasi Vokietija (246), Prancūzija (236).

Apskritai miesto autobusų rinka Europoje sumažėjo 6 proc., iki 6 019 per pirmą 2022 metų pusmetį registruotų autobusų (2021 m. pirmą pusmetį – 6 401).

Gamintojų lyderis – VDL

Nyderlandų gamintojas VDL per pirmą 2022 m. pusmetį pardavė 242 autobusus, BYD-ADL – 221, o kinų „Yutong“ – 217.

2020-aisiais ir 2021-aisiais Europos elektrinių autobusų rinkoje pirmavęs „Solaris“ – septintas.

Vis dėlto Lenkijos gamintojai pirmauja pagal registracijų skaičių nuo 2012 m. iki 2022 m. birželio – 1 225 parduoti elektriniai autobusai (antroje vietoje – VDL su 1 211 elektrobusais).

Nuo 2029 m. visas viešasis transportas Lietuvoje turėtų būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.

Papildoma parama

Trys Lietuvos savivaldybės – Tauragės, Druskininkų ir Jonavos, skatindamos gyventojus aktyviau naudotis viešuoju transportu, atnaujina savo autobusų parkus ES sanglaudos fondo lėšomis.

Elektriniams autobusams įsigyti Druskininkams iš ES sanglaudos fondo šiemet papildomai skirta iš viso 2,4 mln. eurų (savivaldybė pirks vienuolika elektra varomų autobusų, septyni jų – 54 vietų, keturi – ne mažiau kaip 23 vietų).

Tauragei – papildomas 750 tūkst. eurų finansavimas keturioms 44 vietų ekologiškoms viešojo transporto priemonėms įsigyti.

Jonavai skirta papildomai 103,5 tūkst. eurų antram elektriniam autobusui pirkti (miestas pasirinko 8 m ilgio ir 25 sėdimų vietų kompaktišką „Isuzu Novociti Volt“).

Mūsų šalyje įstatymu numatyta, kad nuo 2029 m. visas viešasis transportas Lietuvoje turėtų būti pritaikytas naudoti alternatyviuosius degalus.

Lietuvos viešojo transporto parką sudaro per 3 200 transporto priemonių, iš jų maždaug 13 proc. – elektra varomi autobusai ir troleibusai. Susisiekimo ministerijos plėtros programoje numatyta padidinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, palyginti su bendru energijos suvartojimu transporto sektoriuje, nuo 4,04 proc. iki 15 proc.

Rašyti komentarą
Komentarai (6)

o prie ko mums

Tauragė, Druskininkai, Jonava? Iš pavadinimo atrodė, kad apie Kauną kalbama, o tekste visai kas kita.

bliamba tai politika!

Daro varo kaip jiems pasišviečia eilinių žmonių galimybių nepaskaičiuoja o kai viskas eina blogyn tie darymai eina velniop tada sako tie patys eiliniai žmonės kalti? Kam liberalizavimas jeigu žmogus negalės naudotis ta liberalia elektra ir pereis prie žvakių? Gyvens nuo aušros iki sutemos ir eis gult kad sutaupyt. Kam elektroautobusai jeigu žmogus negalės jais naudotis ir atsisakys važiuot su jais ? Kodėl? OGI TODĖL KAD NETURĖS PINIGŲ. Ne tai kad nenorės. Neturės ir tiek. O dykai nieks neduoda ir neaptarnauja.

Atminkite visi,

kad uz iprasta transporta moka kas naudojasi,o uz elektrini - visi,kas naudoja elektra! O to transporto galbut gyvenime nei mate,nei matys.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS