Naujokas pasirengęs parodyti raumenis | Diena.lt

NAUJOKAS PASIRENGĘS PARODYTI RAUMENIS

Didesnio pravažumo automobilių žaidimo ringe – dar vienas naujokas. Šįsyk tai stileiva "Citroen", kuris iš visų savo kategorijos žaidėjų akį traukia kitokiu savo dizainu.

Vilioja ir lietuvius

Pasaulį (arba bent Europą) užkariauja didesnio pravažumo automobiliai (SUV). Svarbu nepulti jų vadinti mažais visureigiais, nes su tuo jie neturi nieko bendra ir tikriausiai visi užklimptų pirmoje pasitaikiusioje didesnėje klampynėje. Bet kas gi dabar automobiliais po jas specialiai važinėja? Vienintelis dabartinį SUV ir visureigį siejantis dalykas daugeliu atveju yra didesnė prošvaisa, leidžianti drąsiai jaustis automobilį statant priekiu arba galu prie šaligatvio krašto.

Bandydami privilioti kuo didesnį pirkėjų ratą SUV klasės automobilius gamintojai siūlo kone kiekviename segmente – nuo didelių šeimos SUV, kaip "Renault Koleos", "Peugeot 5008", iki santykinai mažyčių "Peugeot 2008", "Seat Ateca", "Fiat 500X". Būtent į šį segmentą taiko ir "Citroen C3 Aircross", kuris pagaliau pakeis užsilikusią "Picasso" seriją.

Tiesa, jeigu bandytume ieškoti panašumų su prieš tai buvusiu "C3 Picasso", neabejotinai jų rastume. Kėbulas iš dalies išsaugojo panašias proporcijas, langų ir durelių linija išlikusi taip pat panaši. Salone galima aptikti detalių, kurios išlaiko sąsajų su pirmtaku, ir tai yra gerai, nes panašu, kad "Citroen" dizaineriai bandė išlaikyti ir pirkėją, kurį žavėjo senasis modelio dizainas, ir pritraukti naujų.

Susidomėjimo šis automobilis nestokoja ir mūsų iš pirmo žvilgsnio konservatyvioje automobilių pasirinkimo požiūriu šalyje. Žinoma, gal tai lemia ir nesikandžiojanti šio automobilio pradinė kaina, prasidedanti nuo 13 900 eurų, už kurią pirkėjas įsigyja 1,2 litro 82 AG variklį ir automobilį su ESP, pastovaus greičio palaikymo, avarinio stabdymo, nukrypimo nuo eismo juostos sistemomis ir tai, kas labai smagu važinėjant automobiliu mūsų klimato jusotoje, – šildomomis sėdynėmis.

Tinkamas komfortas

Iš pirmo žvilgsnio ne itin didelis automobilis, įsėdus į vidų, palieka gana erdvios transporto priemonės įspūdį.

Iš pirmo žvilgsnio ne itin didelis automobilis, įsėdus į vidų, palieka gana erdvios transporto priemonės įspūdį. Sėdintiesiems priekyje erdvės įspūdį padeda sukurti tolyn į priekį stumtelėtas priekinis stiklas, užtikrinantis ir gerą apžvalgos plotą vairuotojui. Gale už aukštesnio vairuotojo (mano ūgis 188 cm) patogiai įsitaisys gerokai mažesnio ūgio keleivis, o ir patogiausias šis automobilis kelionei keturiems, o ne penkiems.

Įsitaisius prie automobilio vairo iš pradžių keista pasirodė sėdėjimo pozicija, šiek tiek primenanti mikroautobuso vairuotojo sėdėjimo poziciją, nes, net ir nusileidus sėdynę kiek įmanoma žemiau, stabdžių pedalą reikėjo spausti ne labiau gilyn, o iš viršaus, dėl to pirmieji "C3 Aircross" stabdymo bandymai gali būti gana šiurkštoki.

"Citroen" dar nuo CX ir XM laikų garsėjo savo patogiomis sėdynėmis, jos šiame mažylyje, žinoma, neprilygsta foteliams, kurie buvo montuojami į XM ar C6, tačiau net ir ilgesnėje kelionėje neverčia jausti diskomforto. Galima būtų paminėti, kad staigesniame posūkyje sėdynėse trūksta šoninio palaikymo, tačiau, matyt, retas kuris šio prancūzo, gaminamo Ispanijoje, "Opel" gamykloje vairą sukios slalomo trasoje.

Beje, važiavimo komfortu "Aircross" nustebino. Automobilis rieda gana minkštai, o pakaba puikiai sugeria kelio nelygyumus, tad net ir važiuojant lietuvišku žvyrkeliu neatrodė, kad važiuojame gana trumpos bazės automobiliu, apmautu R15 ratais, – per duobes jis nešokinėjo, o vairo mechanizmas gana tiksliai klausė nurodymu, siunčiamų vairuotojo. Staigesniuose posūkiuose juntamas didesnis kėbulo svyravimas dėl gana aukšto kėbulo.

Salone panaudotos mežiagos stulbinama prabanga neblizga, tačiau jos atitinka už automobilį išleidžiamą pinigų sumą, o pačios nemaloniausios liesti plastmasinės detalės sumontuotos tokiose vietose, kurių labai dažnai net netenka liesti.

Sugeba pasispardyti

Ko gero, daugiausia kritikos strėlių sulauks 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė, kuri ilgai delsdavo jungdama aukštesnę pavarą. Ją kūrė inžinieriai tikriausiai bandė rasti geriausią pusiausvyrą tarp ekonomiškumo ir dinamikos, tad, norint važiuoti ekonomiškiau, verta ne laukti, kol "automatas" permes aukščiausią – šeštą – pavarą, tačiau, įjungus rankinį režimą, tai padaryti pačiam. Taip bendromis automobilį kūrusių inžinieriaus ir vairuotojo pastangomis galima priartėti prie deklaruojamų 6,7 l degalų sanaudų 100 km mieste (bandytas automobilis buvo aprūpintas 1,2 l ir 110 AG varikliu su turbokompresoriumi). Vis dėlto užmiestyje "C3 Aircross" kelionės kompiuteris rodė, kad vidutinės degalų sanaudos siekė apie 6 l 100 km, nors gamintojas tvirtina, kad tokiu režimu automobilis turėtų suvartoti apie 5,5 l benzino.

1,2 l jėgainės šiam automobiliui atrodo visai pakanka, jis nėra vangus ir 100 km/val greitį pasiekia per beveik 12 min., o smagiai besisukantis turbokompresorius, su dar papildomai nuspaustu "S" mygtuku, įkvepiančiu šiam automobiliukui daugiau gyvybės, leidžia nelikti ir paskutiniam greitai startuojant nuo šviesoforo.

GALERIJA

  • Naujokas pasirengęs parodyti raumenis
  • Naujokas pasirengęs parodyti raumenis
DMN nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (2)

Augis

''1,2 l jėgainės šiam automobiliui atrodo visai pakanka, jis nėra vangus ir 100 km/val greitį pasiekia per beveik 12 min.'' Ar ne per ilgai bėgėjasi mašiniukas :-)

Aou

O daugiau nuotraukų įdėti nereikia? Gyvenam 1988?

SUSIJUSIOS NAUJIENOS