Kamščiatraukio spūstims sostinėje dar nėra | Diena.lt

KAMŠČIATRAUKIO SPŪSTIMS SOSTINĖJE DAR NĖRA

Prasidėjus rugsėjui patekti į Vilniaus centrą vėl tapo sunkiau – spūstyse po kone valandą priverstas leisti ne vienas vilnietis ar dirbantis Vilniuje. Sudėtingiausias kelias – į Pilaitę ir atgal.

Ilgi rytai kelyje

Skaičiuojama, kad sostinės Pilaitės mikrorajone gyvena apie 25 tūkst. gyventojų, o šią miesto dalį su centrine jungia vienintelis kelias – Pilaitės prospektas, kuris kartu yra ir viena pagrindinių eismo arterijų tiems, kurie link sostinės artėja iš Vakarų pusės. Eismo srautus skaičiuojantys specialistai sako, kad Pilaitės prospektu kasdien pravažiuoja apie 21 tūkst. automobilių, iš jų 7 tūkst. tų, kurie atvažiuoja nuo Sudervės, Rastinėnų pusės. Suprantama, kad esant tokiems dideliems transporto srautams, kurie pajuda Vilniaus centro link panašiu metu, tarp 7–9 val. ryte, tilpti Pilaitės prospekte nėra lengva.

Buvo tikėtasi, kad vasarą išasfaltuota Taurupės gatvė, iki tol vietinių vadinta paprasčiausiu "offroadu" (liet. bekele), padės nukreipti bent dalį transporto, judančio Pilaitės prospektu, tačiau pirmosios rugsėjo dienos rodo, kad situacija prospekte nelabai keičiasi. Nepadeda ir šiek tiek vasaros pradžioje paremontuotas Senasis Pilaitės kelias, kuriuo galima pasiekti Karoliniškes. Tiesa, tikėtina, kad pirmosiomis rudens dienomis vairuotojai dar tik dėliojasi tinkamiausius maršrutus savo kelionės tikslui pasiekti, tačiau vienas faktas akivaizdus – judantiesiems iš Pilaitės ryte ir grįžtantiesiems vakare spūstys yra neišvengiamos.

Pilaitės mikrorajonas jau tokio dydžio kaip atskiras miestas, o kelias į jį iš Vilniaus centro – siauras, tad vairuotojai ten praleidžia nemenką gyvenimo dalį.

Žinoma, kaip teigė šalia Pilaitės nuosavame name gyvenantis vilnietis Aurimas, "prašokti" spūstį galima anksčiau išvažiavus iš namų, tačiau ne visiems yra tokios galimybės. "Dauguma tų, kurie stringa Pilaitės prospekto spūstyje, yra tėvai, vežantys savo atžalas į ugdymo įstaigas, tad variantas išvažiuoti anksčiau nelabai galimas, nes arba vaikui teks trypčioti vienam mokykloje prie klasės durų, arba laukti su tėvais automobilyje", – svarstymais dalijosi vilnietis. Pats Aurimas pastebėjo, kad prasidėjus rugsėjui kelionė Pilaitės prospektu iki Konstitucijos prospekto pailgėjo kone 2,5 karto. "Vasaros metu nuo Karaliaučiaus gatvės iki "Forum Palace" atriedėdavau per 12–15 minučių, praėjusią savaitę kelionė truko apie 40 minučių", – palygino vilnietis.

Menksta susidomėjimas NT

Nekilnojamojo turto vystytojams spūstys iš ir link Pilaitės taip pat tampa galvos skausmu. Prasidėjus rugsėjui, Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija paragino įmones jungtis prie inciatyvos "Pusvalandis", kuria raginama darbdavius pakoreguoti savo darbo valandas taip, kad darbo laikas neprasidėtų visur vienodai. Prie iniciatyvos prisijungė didžiausi NT vystytojai Pilaitėje, Tarptautinė teisės ir verslo mokykla, esanti Pilaitės ir Laisvės prospektų sankirtoje.

Viena iš tokios iniciatyvos priežasčių, matyt, yra nuoširdus noras, kaip ir daugelio gyvenančių Vilniuje, kad mieste sumažėtų spūstys, tačiau kita, daug pragmatiškesnė, priežastis – mažėjantis susidomėjimas NT objektais Pilaitėje. Keli kalbinti nekilnojamojo turto agentai pažymėjo, kad ieškantieji būsto sostinėje Pilaitę neretai išbraukia iš savo pasirinkimų sąrašo. Priežastis – sudėtingas susisiekimas su centrine miesto dalimi. Vos pradėtas vystyti Pilaitės mikrorajonas buvo toli nuo Vilniaus ir labiau laikomas Vilniaus priemiesčiu nei miesto dalimi, vėliau jis tapo gana patrauklia vieta gyventi – šalia statomų naujų daugiabučių kūrėsi patogiam gyvenimui reikalinga infrastruktūra – prekybos centrai, kavinės, sporto klubai, medicinos įstaigos, tačiau itin išplėstas NT objektų (plėtojami daugiabučių namų statybos projektai, už Pilaitės plečiamos privačių namų ir kotedžų gyvenvietės) skaičius sukėlė ir šalutinį efektą – itin išaugo transporto srautai, kurie patogų susisiekimą vertinantiems žmonėms, ieškantiems vietos gyventi, tapo priežastimi nukreipti žvilgsnį nuo Pilaitės.

Pasak NT agentų, jau ne vienas statytojas sulėtino statybų procesus Pilaitėje ir šalia jos būtent dėl sumenkusio susidomėjimo būstais.

(Ne)sprendimai

Ko ėmėsi sostinės savivaldybė, matydama šią problemą? Pernai išplatinta Pilaitės prospekto dalis nuo Sietyno gatvės iki Laisvės prospekto 700 m, įrengta papildoma viešojo transporto juosta. Viešasis transportas, pasak Vilniaus savivaldybės atstovų, gali tapti puikia alternatyva norintiesiems greičiau pasiekti centrinę miesto dalį iš Pilaitės. Kasdien iš Pilaitės Vilniaus centrą viešuoju transportu pasiekia apie 7,5 tūkst. keleivių. Atvykstantiems iš užmiesčio netrukus turėtų būti pasiūlyta galimybė automobilius palikti specialiose stovėjimo aikštelėse ("Statyk ir važiuok"). Deja, jos vairuotojų negundo.

Savivaldybės atstovai taip pat pripažįsta, kad Pilaitės prospekto pralaidumas yra gerokai mažesnis nei juo judančių transporto priemonių skaičius, todėl ketinama atnaujinti ir praplėsti antrinių gatvių tinklą, jungiančių Pilaitės mikrorajoną su centrine miesto dalimi. "Per artimiausius kelerius metus planuojama atnaujinti Gilužio gatvę, kuri sujungs Taurupės gatvę su Vakariniu aplinkkeliu. Planuojamas ir T.Narbuto gatvės platinimas centro kryptimi, įrengiant "A juostą" nuo Laisvės prospekto iki T.Narbuto viešojo transporto stotelės", – rašoma Vilniaus savivaldybės savaitraščiui atsiųstame atsakyme. Taip pat tvirtinama, kad kuriamos alternatyvos kelionėms nuosavu automobiliu. Naujame Vilniaus Bendrajame plane numatyta parengti viadukų detaliuosius planus per Pilaitės prospektą (ties VSD) ir per Vakarinį aplinkkelį (į Šešuolių gatvę).

Planų platinti Pilaitės prospektą ir T.Narbuto gatvę skeptikai teigia, kad tokiu būdu spūsties susidarymo taškas paprasčiausiai perkeliamas keliais šimtais metrų toliau – link T.Narbuto ir Sėlių bei T.Narbuto ir Saltoniškių bei Lietuvos edukologijos universiteto žiedo. Anksčiau buvo girdėti svarstymų, kad ties Lietuvos edukologijos universiteto žiedu susidarančias spūstis ir sklandesnį eismą Pilaitės prospektu, T.Narbuto gatve padėtų išspręsti čia pastatyta kelių lygių sankryža, o T.Narbuto gatvę ir Konstitucijos prospektą sujungtų viadukas, tačiau, pasak savivaldybės atstovų, dabar tokių planų nėra.

Rašyti komentarą
Komentarai (4)

Arturas P

Bomzai pilaiteje i lazdynus visad stovi kamstyje, visgi turtingi vaziuoja i ukmerges prospekto puse ir kamsciu nebuna

Mantas

Taip nutinka kai miestas planuojamas pagal rusiškus urbanistikos vadovėlius.

ekokretinui žemiau

Matyt esi koks bevaikis hipsterioukas valdiškoje tarnyboje dirbantis ar dar vis ant tėvų sprando kabantis. Visi NORMALIAS šeimas ir TIKRUS darbus turintys žmonės Vilniuje be mašinos jau nebeišsivwrčia seniausiai
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS