Metų mokyklos vadove tapo vilnietė | Diena.lt

METŲ MOKYKLOS VADOVE TAPO VILNIETĖ

Metams artėjant į pabaigą jau trečią kartą Vilniuje Nacionalinėje Martyno Mažvydo bibliotekoje apdovanoti inovatyviausi šalies mokytojai ir mokyklų vadovai. Metų mokyklos vadove šiemet išrinkta Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazijos direktorė Inga Vargalienė.

– Ką jums reiškia toks įvertinimas?

– Šventės akimirka kasdienybėje. O toliau – vėl nuoseklus ir kantrus darbas.

– Kuo jūsų vadovavimas ar mokykla skiriasi nuo kitų?

– Barboros Radvilaitės progimnazija – senas bendruomeniškumo tradicijas turinti mokykla. Čia reikia tik atidesnio žvilgsnio pastebėti, paskatinti, palaikyti, padrąsinti, ir pedagogai patys atranda geriausius veikimo būdus.

Senokai domiuosi privačiame sektoriuje esančia sėkmingo vadovavimo praktika. Tapus progimnazijos vadove, kilo idėja ieškoti galimybių versle, mokslo institucijose pasiteisinusias praktikas pritaikyti mokykloje. Pavyko atrasti partnerius ir patirtis, jas pritaikyti strateginio planavimo, fizinės mokyklos erdvės kūrimo, personalo kvalifikacijos kėlimo, vaikų švietimo srityse.

Skatinu vadovų komandą ir pedagoginį personalą veikti laisvai ir savarankiškai, prisiimant atsakomybę už veiklos rezultatus.

Pradėjus vadovės darbą, pagrindiniais uždaviniais išsikėliau įstaigos strategijos, efektyvesnio darbo su personalu ir kitokių mokinių ugdymo būdų paiešką.

Galvojant apie mokyklos strategiją, į mano laišką atsiliepė ISM universiteto dėstytoja, verslo konsultantė Eglė Daunienė. Šio susitikimo "pasekmė" – nuo 2016 m. pradžios besitęsiantis bendradarbiavimas apsibrėžiant mokyklos strategines veiklos kryptis ir bandymas pritaikyti kitokį veikimo būdą. Ieškojome atsakymų, kaip efektyvinti personalo pasitarimus, pedagogų tarybos posėdžius, kaip pritaikyti darbo komandomis principus sprendžiant įvairius veiklos klausimus. Pranešimų ir paskaitos metodus pakeitėme diskusijų ir patyriminio mokymosi metodais. Susirinkimai tapo produktyvesni, išmokome pereiti nuo diskusijų prie susitarimų. Šiandien turime iššūkį – susitarimų laikymasis. Tai yra šių mokslo metų uždavinys.

Skatinu vadovų komandą ir pedagoginį personalą veikti laisvai ir savarankiškai, prisiimant atsakomybę už veiklos rezultatus, diegiant sociokratijos metodus. Daug kalbamės apie asmeninę lyderystę ir labai džiugu, kad vis daugiau atsiranda asmenų, kurie atranda save įvairiose veiklos srityse ir taip pagerina mokinių ugdymo kokybę mūsų mokykloje.

Ieškodami efektyvesnių pedagoginio personalo kvalifikacijos kėlimo būdų, veikiame truputį savitai: išsikeliame kvalifikacijos kėlimo poreikį, nusimatome kryptingus ilgalaikius mokymus personalui, tada ieškome tos srities profesionalų, kartu su jais sudarome mokyklos poreikius atitinkančią programą ir ją įgyvendiname.

– Ilgai dirbate pedagoginį darbą?

– Švietimo sistemoje dirbu 19 metų. Nuo 1998 m. beveik šešerius metus dirbau etikos ir psichologijos mokytoja keliose Vilniaus mokyklose. Septynerius metus dirbau Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo departamento Švietimo skyriaus vyriausiąja specialiste. Po to ketverius metus – gimnazijoje direktoriaus pavaduotoja ugdymui. Nuo 2015 m. gruodžio, laimėjusi konkursą, esu paskirta Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnazijos direktore.

Didžiausia siekiamybė – kokybė kasdienybėje. Man svarbu, kad darbuotojams nebūtų kuriamos dirbtinės ir bereikalingos įtampos, kad mokiniai gautų kokybišką, geriausią ugdymą, kokį tik gali suteikti progimnazijos mokytojai.

– Ar būna blogų, negabių, nesuvaldomų vaikų, ar vis dėlto tereikia sugebėti prie vaiko "prieiti"?

– Kiekvienas vaikas yra savitas. Švietimo bendruomenė seniai kalba apie personalizuoto ugdymo būtinybę, apie laiką individualiam mokymui(si). Parinkus tinkamus veikimo būdus, daug dalykų galima nuveikti. Sunkiausias klausimas, kaip atrasti tą individualų santykį 28 mokinių klasėje.

– Kokį vaidmenį ugdant vaiką vaidina pedagogai ir kokį – šeima? Ar pagrįstai pedagogai dažnai kaltinami, jog nesugeba vaikų išmokyti?

– Šeima yra svarbiausia vaiko gyvenime. Už kiekvieno vaiko yra jo mama ir tėtis. Mokytojų vaidmuo taip pat svarbus. Visi mes savo gyvenime esame sutikę žmonių, kuriuos vadiname savo Mokytojais. Tai yra geriausia iliustracija. Geriausio rezultato galime pasiekti veikdami kartu, puoselėdami pagarbą kiekvieno orumui.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS