Viešojo transporto keleiviai paslaugų kokybę įvertino beveik 8 balais iš 10 | Diena.lt

VIEŠOJO TRANSPORTO KELEIVIAI PASLAUGŲ KOKYBĘ ĮVERTINO BEVEIK 8 BALAIS IŠ 10

  • 0

Vilniaus viešuoju transportu besinaudojantys sostinės gyventojai ir svečiai geriausiai vertina viešojo transporto tvarkaraščių pateikimą ir bilietų įsigijimo bei papildymo patogumą, o transporto priemonėse dažniausiai pasigendama komforto keliaujant.

Tai atskleidžia Vilniaus miesto SĮ „Susisiekimo paslaugos“ užsakymu atlikta apklausa. Ja siekta nustatyti bendrą keleivių pasitenkinimo viešuoju transportu Vilniaus mieste lygį.

„Nors kiekvieną dieną iš keleivių sulaukiame įvairių atsiliepimų apie sostinės autobusus ir troleibusus ar pasiūlymų, kaip jį pagerinti, nusprendėme nustatyti kriterijus, kurie būtent ir formuoja gyventojų pasitenkinimo viešojo transporto paslauga lygį“, – teigia „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Viešojo transporto keleivių apklausą vykdė rinkos tyrimų bendrovė „RAIT“. 1500 respondentų buvo apklausiami viešojo transporto stotelėse, ir buvo apklausiami tie, kurie reguliariai, t. y. ne mažiau kaip 4 kartus per savaitę, naudojasi viešuoju transportu ir ne jaunesni kaip 16 metų amžiaus.

Įvertinti keliavimo įpročiai

Pasak M. Gusarovienės, ši apklausa suteikė puikią galimybę įvertinti vilniečių keliavimo įpročius, nes buvo apklausiami tie viešojo transporto keleiviai, kurie sostinės autobusais ir troleibusais naudojasi reguliariai – kasdien, ar bent jau darbo dienomis.

„Mes klausėme vilniečių, kaip dažnai naudojasi viešuoju transportu, koks yra įprastinis jų kelionės maršrutas, ar dažnai tenka persėsti ir pan. Šie ir kiti klausimai mums leido susidaryti viešojo transporto naudotojo – keleivio paveikslą, t.y. koks žmogus dažniausiai keliauja sostinės autobusais ir troleibusais bei kokia yra jo kelionių patirtis“, – pasakoja įmonės vadovė.

Vilniaus viešąjį transportą prasčiausiai vertina vidutinio amžiaus, didesnes nei vidutines pajamas gaunantys ir aukštąjį išsilavinimą turintys vilniečiai, kurie dažniausiai vienos kelionės metu persėda daugiau nei vieną kartą.

Tuo tarpu patirtį viešajame transporte geriausiai vertina senyvo amžiaus, mažas pajamas gaunantys keleiviai, kurie dažniausiai vienos kelionės metu nepersėda iš vienos į kitą transporto priemonę.

„Pastebime, kad viešąjį transportą prasčiau vertina tie žmonės, kurie juo nesinaudoja arba naudojasi itin retai, nes turi nuosavus automobilius. Tai pamatėme ir ankstesniame mūsų darytame tyrime. O tie, kurie autobusais ir troleibusais naudojasi kone kasdien, juos vertina geriau – jie taip pat mato problemas, su kuo susiduria miestas, tačiau ir supranta, ko tikrai reikia, kad viskas pasikeistų į gerąją pusę“, – mano M. Gusarovienė.

Paskatino imtis pokyčių

Viešojo transporto keleivių taip pat buvo paprašyta pateikti savo siūlymus, kaip būtų galima pagerinti viešojo transporto paslaugų kokybę. Kas ketvirtas (26 proc.) nurodė, kad būtina atnaujinti transporto priemones, užtikrinti švarą jose ir palaikyti tinkamą temperatūrą. Tuo tarpu vienas iš šešių (17 proc.) norėtų, kad viešasis transportas kursuotų dažniau, ypač – renginių ir piko metu, ir kad transporto priemonės į stoteles nesuvažiuotų vienu metu.

„Bendras viešojo transporto paslaugų kokybės įvertinimas yra geras – skiriami beveik 8 balai iš 10. Be abejo, tai reiškia, kad tikrai yra, kur pasistengti. Tačiau apklausoje dalyvavę keleiviai išsakė savo pastebėjimus, dalį kurių jau pradėjome įgyvendinti“, – sako M. Gusarovienė.

Vienas tokių pasiūlymų – pagerinti Pilaitės mikrorajono gyventojams susisiekimą su Vilniaus centru, nes rytinio piko metu 7–9 val. autobusų talpa ženkliai neatitinka norinčių važiuoti keleivių skaičiaus. Todėl nuo birželio 13 d. pradės važiuoti 30 Pilaitė–Konstitucijos pr.–Apkasų g.–Šiaurės miestelis autobusai, kuriais savo darbo vietas lengviau pasieks ir dirbantys Pilaitės pr.

Dalis respondentų, prastai įvertinę viešojo transporto priemonių greitį, pateikė siūlymus išplėsti A juostas ir sustiprinti jų kontrolę. Per šiuos metus ketinama sustiprinti viešajam transportui skirtų eismo juostų kontrolę pasitelkiant vaizdo kameras (stacionariais ir autobusų bei troleibusų priekiuose) ir automobilių numerių atpažinimo sistemą.

Atsižvelgiant į apklausos rezultatus taip pat bus peržiūrimos ir maršrutų darbo laiko prailginimo galimybės, ieškoma galimybių gerinti susisiekimą su oro uostu bei sustiprinti asocialių ir be bilieto važiuojančių keleivių prevenciją.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS