-
Daugiau didžiulės avarijos aplinkybių: tik vienas mikroautobuso keleivis segėjo saugos diržą 15
Raudondvario plente keleivinis mikroautobusas apsivertė, nulaužė šviesoforą ir nuskriejo ant saugumo salelės. O sunkvežimis užlėkė ant šaligatvio ir tik per plauką nenusinešė prekybos paviljono. Tokia avarija įvyko apie pusę šešių ryto. Gyventojai sako, kad iš miegų pažadino siaubingas trenksmas.
„Toks triukšmas buvo, kad atrodė, kad namus nuneš“, – kalbėjo moteris.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Sužaloti net šešiolika asmenų, kurių amžius nuo 45 m. iki 70 m. Visi iš jų patyrė sunkius sužalojimus.
„Visiems pacientams yra ilgųjų kaulų sužalojimai ir vidaus organų pažeidimai“, – teigė Kauno klinikų skubios medicinos gydytojas Nedas Jasinskas.
Keturių žmonių gyvybė kabo ant plauko – jie paguldyti į reanimaciją.
„Vidiniai kraujavimai, veido, kaklo traumos yra labai pavojingos“, – sakė N. Jasinskas.
Ši avarija įvardijama kaip viena didžiausių kada nors įvykusių Kaune, kai vienu metu buvo sužalota tiek žmonių. Prireikė pusės visų Kauno ir rajono greitosios pagalbos brigadų. Klinikų medikai taip pat kvietė į pagalbą kolegas iš kitų skyrių.
„Kvietėme vaikų skubios pagalbos gydytojus bei rezidentus“, – teigė N. Jasinskas.
Aiškėja, dėl ko įvyko avarija.
„Pirminiais duomenimis, vienas iš automobilių nepraleido kitos transporto priemonės, važiavusios pagrindiniu keliu ir įvyko susidūrimas“, – kalbėjo Kelių policijos viršininkas Vigintas Lukošius.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Mikroautobusas vyko iš Kulautuvos į Kauną. Vairuotojas patyręs ir dirbantis jau dešimtmetį.
„Pagal mūsų vairuotojo paaiškinimus, šviesoforas tuo metu veikė budinčiu rėžimu“, – sakė „Kautros“ eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas.
Tiek mikroautobuso, tiek sunkvežimio vairuotojai buvo blaivūs. Pareigūnai sako, kad tokios didelės avarijos jau seniai nematė.
Šie keleiviniai mikroautobusai nauji, vos prieš dešimt dienų nupirkti, visuose yra saugos diržai, tačiau keleiviai nebuvo prisisegę.
„Transporto priemonėje yra specialus lipdukas, kad privalu užsisegti saugos diržą“, – kalbėjo A. Periokas.
Medikai sako, kad jei keleiviai būtų segėję saugos diržus, nebūtų tokių skaudžių sužalojimų.
„Mums krito į akį, kad tik vienas žmogus buvo prisisegęs saugos diržą ir jo sužalojimai buvo minimalūs“, – teigė N. Jasinskas.
Dėl šios avarijos eismas Kaune buvo paralyžiuotas daugiau nei penkias valandas. Prasidėjus rugsėjui ir eismui pasidarius itin sudėtingam, pareigūnai ragina būti atidesniems ir pamiršti vasaros rėžimą.
-
GMP tarnybos vadovas: tai viena didžiausių avarijų Kaune 5
Šešiolika sužeistųjų
Raudondvario plente ankstų trečiadienio rytą susidūrus žmonių pilnam mikroautobusui ir sunkvežimiui, Kauno policijos pateiktais patikslintais pirminiais duomenimis, nukentėjo net šešiolika žmonių.
Tarp jų – šią avariją galimai sukėlęs sunkvežimio vairuotojas ir penkiolika keleivinio mikroautobuso keleivių. Pastarųjų amžius – nuo 45 iki 70 metų.
Į pagalbą nukentėjusiesiems išsiųsta trylika greitosios medicinos pagalbos brigadų ir masinių nelaimių valdymo logistikos automobilis. Įrangos ir priemonių jame pakaktų padėti 50-iai asmenų. Šis automobilis pasitelkiamas, kai per įvykį nukenčia daugiau kaip dešimt žmonių.
Išskirtinis įvykis
Rugsėjo 6-osios ryto avarija neabejotinai išskiria sužalotų asmenų gausa. N. Mikelionis atkreipė dėmesį, kad aplinkybės teikti pagalbai susiklostė gana palankiai.
„Buvo labai ankstyvas rytas. Gatvėse nebuvo didelių spūsčių. Tai leido pagalbą suteikti labai operatyviai. Į įvykio vietą atvykome labai greitai. O šiaip tai kiekvienas įvykis iš dalies yra išskirtinis, kiekvienas turi savų niuansų“, – komentavo GMP tarnybos vadovas.
Nerijus Mikelionis (E. Ovčarenko/BNS nuotr.)
Kauno policiją žinia apie nelaimę pasiekė 5.44 val.
Atskirti ir informuoti
Masinės nelaimės suvaldymo iš medicininės pusės specifika – panaši kaip ir žvelgiant iš kitų specialiųjų tarnybų pusės.
„Tikslas – kaip įmanoma greičiau identifikuoti pacientus, kuriems reikia pačios skubiausios pagalbos. Informuoti gydymo įstaigas, kiek ir kokios būklės, su kokiomis traumomis pacientai atvežami. Suteikus pirmąją pagalbą pacientus kuo greičiau pristatyti į atitinkamo lygio stacionarinę gydymo įstaigą. Visa tai ir buvo padaryta“, – vardijo N. Mikelionis.
Šiaip tai kiekvienas įvykis iš dalies yra išskirtinis, kiekvienas turi savų niuansų.
Didžioji dalis sužeistųjų nuvežti į Kauno klinikas, dar keturi pristatyti į Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyrių (traumatologijos punktą), esantį miesto centre.
Masinių nelaimių atveju yra labai svarbios visos pagalbos grandys. Pradedant GMP tarnybos pamainos vyresniuoju gydytoju, pajėgas valdančiu, skambučius priimančiu dispečeriu, pirmąja brigada, atvykusia į įvykio vietą, kaip greitai ir tiksliai ji įvertins situaciją, kiek paprašys paramos, tolimesnio vadovavimo struktūra, kuo tikslesniu ir operatyvesniu vaidmenų paskirstymu atvykstančioms brigadoms ir t.t.
Feisbuko grupės „Kur stovi policija Kaune“ nuotr.
Palapinės neprireikė
Aplinkybės lėmė, kad pagalba daugiausiai buvo teikiama GMP automobiliuose.
„Masinių nelaimių palapinės nebuvome išskleidę. Pagalba teikiama priklausomai nuo paciento būklės. Pirmiausia atrenkami pacientai, kuriems reikalinga skubiausia pagalba. Tai – vadinamieji raudoni pacientai, kuriems greitai nesuteikus pagalbos gali grėsti sveikatos problemos ar net pavojus gyvybei. Jiems pagalba teikiama iškart nelaimės vietoje. Po to, esant reikalui, pagalba teikiama automobilyje ar specialiai įkurtoje pagalbos teikimo vietoje, pavyzdžiui, palapinėje. Nėra taip, kad pagalba teikiama tik lauke arba vien tik automobilyje. Priklauso nuo situacijos“, – detalizavo pašnekovas.
Greitosios medicinos pagalbos stoties nuotr.
Kokios galimybės?
Kokios yra GMP tarnybos galimybės? Kaune ir Kauno rajone kiekvieną dieną budi 26-27 brigados. Tai yra dirbant įprastiniu režimu. Kiekvieną dieną dar turime rezervinį automobilį. Esant reikalui tarnyba gali išsikviesti papildomų pajėgų.
Priklausomai nuo aplinkybių vienu metu išvykusių į iškvietimus brigadų skaičius būna labai skirtingas. Tą sunku numatyti.
Vidutiniškai per parą Kaune GMP sulaukia 220-300 iškvietimų. Daugiausiai jų būna žiemą.
Rytai būna vieni sudėtingiausių, nes vyksta pasikeitimas pamainomis. Procesą reikia suderinti tai, kad vienu metu keistųsi tik dalis brigadų, kad kiti dar arba jau dirbtų.
Itin svarbus ne tik pačios GMP tarnybos darbuotojų profesionalumas, bet ir sklandus visų tarnybų darbas.
„Visada labai džiaugiamės bendradarbiavimu su kitomis tarnybomis. Tikslas – dirbti pagal vieningą ir vienodą sistemą, kad visi suprastume, ką daryti tokios nelaimės atveju. Tam organizuojami kursai, mokymai. Beje, kaip tik šiuo metu GMP tarnybos darbuotojams masinių nelaimių valdymui skirti kursai, kurie truks iki kitų metų“, – pasakojo N. Mikelionis.
Daugiau apie nelaimės aplinkybes rasite čia.
-
Aiškėja didžiulės ryto avarijos aplinkybės: sunkvežimis tėškėsi į žmonių pilną mikroautobusą 48
Kauno policijos pateiktais patikslintais pirminiais duomenimis, nukentėjo šešiolika žmonių.
Tarp jų – šią avariją galimai sukėlęs sunkvežimio vairuotojas ir penkiolika keleivinio mikroautobuso keleivių.
Pastarųjų amžius – nuo 45 iki 70 metų.
Sužalojimai įvairūs, pavojaus gyvybei nėra.
„Pirminiais duomenimis, keleivinis mikroautobusas vyko pagrindiniu keliu, Kauno miesto link, sunkvežimis, vairuojamas vyro, atliko sukimo manevrą iš šalutinio kelio“, – apie galimas nelaimės priežastis prakalbo Kauno policijos atstovai.
Kaip jau rašėme, Kauno policiją žinia apie šią avariją Raudondvario plente pasiekė 5.44 val.
Daug nukentėjusiųjų patyrė stuburo, galvos traumas. Jos – sunkios.
Kaip LRT radijui sakė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovas, keturi žmonės po avarijos buvo prispausti. Jie – išlaisvinti.
Abu vairuotojai – mikroautobuso „Mercedes-Benz Sprinter“ ir krovininio automobilio „Mercedes-Benz 1222“– buvo blaivūs.
Apie 8 val. ryto Raudondvario plente policijos pareigūnai tebereguliavo eismą dėl susidariusių spūsčių. Jose strigo važiuojantieji į miesto pusę. Portalo skaitytojai pranešė, kad dėl didžiulės avarijos spūstys formavosi kone visame mieste, kelionės į darbus prailgo.
„Rugsėjo pradžioje eismas tampa itin intensyvus, todėl prašome vairuotojų neskubėti, būti atidiems ir linkime saugiai pasiekti kelionės tikslą“, – atkreipė dėmesį Kauno policija.