-
Dyzelinis, benzininis ar hibridinis: kuris automobilis – taupiausias? 1
Įsigyti automobilį planuojantys vairuotojai geriausią variantą randa vadovaudamiesi savais kriterijais. Vieniems svarbi automobilio markė, kitiems – būklė, dažnam svarbi kaina ar automobilio rida. Tačiau kone visi galvoja apie būsimas degalų sąnaudas.
Todėl vienas pagrindinių įsigijimo kriterijų yra būtent transporto priemonės degalų tipas. Ko realiai tikėtis iš skirtingų variklių? Ar teisingi stereotipai, kad dyzelinio automobilio sąnaudos – mažesnės už benzininio, o pusiau elektra varomas variklis apskirtai neturi konkurentų?
Norėdami atsakyti į šiuos klausimus, LRT TELEVIZIJOS laida „Keliai. Mašinos. Žmonės“ nusprendė atlikti testą. Trys vairuotojai sėdo prie vienodų automobilių vairo, bet visi varomi skirtingais degalais.
Pirmiausia buvo matuojamos degalų sąnaudos važiuojant mieste. Visi trys vairuotojai nuvažiavo po 50 km. Antruoju važiavimu buvo patikrinti sąnaudų skirtumai užmiestyje, tuomet buvo dvigubai daugiau važiuojama greitkeliu – apie 100 km. Dar prieš eksperimentą dalyviai pasidalijo savo lūkesčiais bei spėjimais, kuriam pavyks nugalėti.
Pažiūrėkite eksperimentą ir jo rezultatus laidos reportaže.
-
Patarimai vairuotojams, norintiems sumažinti degalų sąnaudas
Jei į degalinę tenka užsukti vis dažniau, šis LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportažas – kaip tik jums. Netikėtai padidėjusios kuro sąnaudos vairuotojus verčia ieškoti bėdos priežasčių. Kai kurie puola keisti vieną detalę po kitos. Kodėl automobiliai iš tiesų tampa besočiai? Atsakymų laida ieško kartu su ekspertais.
Kai į degalinę tenka užsukti vis dažniau, o piniginė dejuoja vis graudžiau, kyla klausimas – kodėl? Kuro sąnaudų padidėjimą pastebėję vairuotojai priežasčių ima ieškoti ir po variklio dangčiu, ir interneto portalų forumuose. Deja, neretai tariamų žinovų patarimai ne padeda, o tik dar labiau suklaidina.
„Degalų sąnaudos labai priklauso nuo automobilio būklės. Jei automobiliui kažkas nutiko ar jis sugedo, degalų sąnaudos tikrai gali padidėti. Ypatingai, jei kažkas sugedo variklio srityje, pavyzdžiui, nustojo veikti uždegimo žvakė ir viename cilindre neuždegamas degusis mišinys“, – sako Saugirdas Pukalskas, VGTU Automobilių transporto katedros vedėjas.
Ekspertai pirštu baksnoja ne tik į neveikiančias žvakes, bet ir užsikišusius filtrus, susidėvėjusius purkštukus ar trūkusius vamzdynus. Dėl šių trukdžių kuro suvartojama tikrai daugiau. Tik ar visus gedimus gali įtarti ir nustatyti pats vairuotojas?
„Vairuotojas gali pastebėti dūmingumą, kurio anksčiau nebuvo, taip pat – kokia variklio temperatūra. Tuomet pradeda blogai šilti variklis, dažnai kyla termostato problemų. Automobilio kompiuteris mato nuolat šaltą variklį, todėl pila didelį kiekį kuro. Variklis pradeda dirbti netolygiai, sumažėja trauka“, – pasakoja automobilių serviso specialistas Edvinas Breivė.
Specialistai pastebi, kad bėdos dėl padidėjusio variklio apetito dažniau būdingos dyzelinu varomiems automobiliams.
Jei kuro sąnaudos padidėjo dėl atgyvenusių purkštukų, juos restauruoti ar keisti nepigiai atsieitų tiek dyzelinu, tiek benzinu varomų automobilių savininkams. Kita priežastis, kodėl dažniausiai per daug kuro eikvoja dyzeliniai varikliai, yra turbinos gedimai ar užsikišęs suodžių filtras.
Anot ekspertų, senesnių automobilių vairuotojams šią problemą pastebėti lengviau. Kelis kartus ilgiau nuspaudus akceleratoriaus pedalą, apie būsimas bėdas praneša veidrodėlyje matomas dūmų kamuolys.
Naudoti per daug kuro automobilis gali ir dėl užsikišusių kuro ir oro filtrų. Reguliariai juos tikrinkite, pataria meistrai.
Plačiau žiūrėkite LRT TELEVIZIJOS laidos „Keliai. Mašinos. Žmonės“ reportaže.