-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle 8
Patogus ir greitas apmokėjimas
Kauno miesto savivaldybei šiuo metu priklauso 23 elektromobilių įkrovimo stotelės. Viešo konkurso būdu atrinktas operatorius – bendrovė „Stuart Energy“ – rūpinsis įkrovos vietų administravimu bei apskaita.
Apmokėjimo sistema startuoja nuo balandžio 22 dienos. Atsiskaitymas už paslaugą, anot operatoriaus atstovų, patogus, greitas ir paprastas – mobiliąja programėle „Stuart Energy“. Aplikaciją į išmaniuosius įrenginius galima parsisiųsti iš „Google Play“ arba „App Store“ platformų vadovaujantis šia nuoroda: stuart.energy/app.
Paskyrą susikūrę vartotojai galės nustatyti mokėjimų nuskaitymą iš debetinės ar kreditinės mokėjimo kortelės. Registruotiems vairuotojams programėlė automatiškai sukurs specialius RFID kortelės numerius.
Tam, kad stotelė pradėtų tiekti elektrą, mobiliosios aplikacijos žemėlapyje pakaks susirasti ir pasirinkti norimą įkrovos vietą bei paspausti mygtuką „Pradėti krovimą“.
Planuose – daugiau stotelių
Jau greitai miesto iniciatyva elektromobilių įkrovimo stotelių bus įrengta kur kas daugiau. Pernai pavasarį parengtas viešųjų įkrovimo prieigų planas, numatant papildomai įrengti per šimtą naujų vietų iki 2030 metų.
Kauno miesto taryba patvirtino pirmąjį paketą – 19 naujų įkrovimo vietų. Verslo atstovai dėl jų turės varžytis aukcione.
Partnerio nuotr.
„Parengėme konkurencingas sąlygas verslui išsinuomoti vietas įkrovos stotelėms įrengti. Viskas vyks skaidriai, aukciono principu. Pradinė kaina už vietą prasidės nuo 70 eurų per mėnesį. Kadangi toks konkursas vyks pirmą kartą, tikimės nemažo dalyvių susidomėjimo“, – viliasi Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Kauno mieste grynųjų elektromobilių savininkams iki šiol išduodami leidimai nemokamam parkavimui. Šių transporto priemonių savininkai lengvatų sulauks ir senamiestyje būsiančioje Mažų emisijų zonoje (MEZ).
Tikslas – pilnavertė paslauga
Atsižvelgiant į kasmet didėjantį įkrovimo vietų poreikį, Kaune iš viso įrengta kelios dešimtys elektromobiliams skirtų stotelių.
Kelerius metus įkrovos paslauga vairuotojams teikta nemokamai, visus kaštus už elektrą ir įrengimų eksploataciją padengiant iš miesto biudžeto. Vis dėlto ilgainiui išryškėjo poreikis šią paslaugą tobulinti ir apmokestinti.
„Kaunas skatina naudotis netaršiomis transporto priemonėmis ir tą darys toliau. Vis tik pastebime, kad kai kurie vairuotojai įkrovos stotelėmis naudojosi lyg savomis, taip sukeldami nepatogumų kitiems. Sulaukėme pačių kauniečių nusiskundimų ir pranešimų apie atvejus, kai įkrovos stoteles „okupuodavo“ komercinis transportas ar kone virtinės automobilių perpardavinėtojų su elektromobiliais be valstybinių registracijos numerių.
Siekiame, kad paslauga būtų teikiama pilnavertiškai ir visiems vienodai prieinama. Dėl to negalime toliau taikstytis su savivaliavimu ir priėmėme sprendimą, kuris padės suvaldyti situaciją“, – ligšiolinę padėtį apibūdino M. Matusevičius.
Sąlygas diktuoja ir elektros kaina
Šoktelėjusios elektros kainos – dar viena priežastis, paskatinusi ieškoti išeičių ir imtis atitinkamų pokyčių. Užpernai šie kaštai išaugo net iki dešimties kartų, todėl įkrovos stotelių elektros energijos sąnaudos miestui brangiausiu laikotarpiu atsieidavo virš 50 tūkst. eurų per mėnesį.
„Su šia kaštų problema susiduria ir kitos savivaldybės“, – pridūrė M. Matusevičius.
Elektromobilių įkrovimo stotelių įkainiai priklausys nuo elektros energijos pardavimų biržos „Nord Pool“ kainų. Tai padės elektromobilių savininkams įsivertinti, kada ir kiek pasikrauti elektros bus naudingiausia.
-
Senųjų daugiabučių kvartalų problemos kasmet ryškės vis labiau: ragina nelaukti ir atsinaujinti 20
Urbanistai atliko išsamų tyrimą
Nuo 2018 m. Kauno savivaldybė finansavo pavienių daugiabučių teritorijų tvarkymą – kauniečiai formavo sklypus, rengė techninius projektus ir, prisidedant miestui, tvarkė aplinką. Tačiau ilgainiui ėmė ryškėti tokios strategijos spragos – procesai vyko gana lėtai, o programoje „Svajonių kiemas“ kone išvien pasipylė projektai automobilių stovėjimo aikštelėms, tvoroms ir atitvarams įrengti. Kartais netgi naikinant žaliuosius plotus.
Atsižvelgiant į tai ir siekiant tvaresnių sprendimų, dar pernai Kaunas užsakė senųjų kvartalų transformacijos urbanistinę studiją. Savo srities profesionalai atliko išsamius tyrimus ir suformavo pagrindinius planavimo ir pastatų renovavimo principus.
„Jeigu senuosius daugiabučius ir jų aplinką tvarkysime pavieniui, problemos neišspręsime. Turime atsižvelgti į šiuolaikines urbanistikos tendencijas ir pasikeitusius žmonių įpročius. Kvartalų atnaujinimo urbanistinę studiją parengė užsienyje prie tokių projektų dirbę ekspertai. Analizuotas daugiabučių išsidėstymas, gyventojų demografija, įpročiai ir pomėgiai, atitinkamai suformuoti principai, į ką reikėtų atsižvelgti rekonstruojant ištisus kvartalus“, – aiškino Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Gedeminas Barčauskas.
Patnerio nuotr.
Būtini neišvengiami pokyčiai
Vienas iš parengtos studijos autorių urbanistas Martynas Marozas atkreipė dėmesį į dabartines sovietmečiu statytų kvartalų problemas. Tokiuose daugiabučiuose šiuo metu gyvena apie 60 proc. kauniečių, kai kurios teritorijos gyventojų skaičiumi gali prilygti visam Utenos rajonui.
„Sovietinių daugiabučių yra tiek daug, kad nuo jų jau springstame.
„Sovietinių daugiabučių yra tiek daug, kad nuo jų jau springstame. Viena esminių urbanistinių problemų – neaiškus santykis tarp viešo ir privataus sklypo. Kitas neišspręstas klausimas – automobilių stovėjimas. Sovietmečiu vienas automobilis planuotas keturiems butams. Dabar santykis labai pasikeitęs – 1 000 gyventojų tenka 700 vietų. Anuomet niekas negalvojo apie ateities problemas.
Nieko naujo nepasakysiu – paleidę droną akligatviuose ir kiemuose pamatėme netvarką. Transporto priemonės statomos ten, kur papuola. Vairuotojai šaligatvius naudoja kaip parkavimo vietas, užstato laiptines. Norint išsaugoti žaliuosius plotus, infrastruktūrą reikia planuoti bendrai. Žmonės turi suprasti, kad jie gyvena bendruomenėje. Viską tinkamai suplanavus, atsirastų vietos net ir privatiems gėlynams, kuriais paprastai mėgsta rūpintis pirmuose aukštuose gyvenantys senjorai“, – pastebėjo M. Marozas.
Pasak jo, daugiabučių transformacija jau nenaujiena – su problemomis susiduria ir kiti pasaulio miestai. M. Marozo manymu, ledus išjudinti galėtų tik ambicingas planas. Būtent tokį tikslą išsikėlė Kaunas.
„Ši Kauno iniciatyva – tikrai sveikintina. Yra daug pavyzdžių, kaip su tuo tvarkosi užsienio miestai. Tokių kvartalų galima rasti nuo San Fransisko iki Madrido. Bėda, kad tokius daugiabučius nustojo statyti 15–20 metų vėliau nei reikėjo. Jeigu nuspręstume visus sovietinius daugiaaukščius renovuoti per dešimt metų, kiekvieną savaitę reikėtų atnaujinti bent 100 jų. Tai viską pasako apie dabartinį renovacijos tempą mūsų šalyje.
Dabar yra laikas, kai reikia griebti jautį už ragų, nes didelė dalis daugiabučių pastatyti daugiau nei prieš 50 metų, o tai riba, kai jiems reikia kapitalinio remonto. Lietuvoje energijos suvartojimas yra aiškus – daug šilumos reikia pastatų sienoms šildyti“, – pridūrė M. Marozas.
Darbai – pagal gyventojų norus
Iki metų pabaigos Kauno mieste numatyta patvirtinti senųjų kvartalų transformacijos programą. Parengiamieji darbai artėja prie finišo. Viename kvartale dėl renovacijos sutarus trijų ar daugiau namų gyventojams, miestas imtųsi iš esmės kompleksiškai sutvarkyti visą gyvenamąją aplinką.
Norime paskatinti žmones pasirūpinti savo turtu, apsispręsti. Jeigu bus bendras sutarimas, miestas investuos į teritorijų sutvarkymą aplink jų namus.
„Norime paskatinti žmones pasirūpinti savo turtu, apsispręsti. Jeigu bus bendras sutarimas, miestas investuos į teritorijų sutvarkymą aplink jų namus. Atsižvelgdami į gyventojų poreikius, formuosime sklypus, rengsime techninius projektus ir juos įgyvendinsime. Laukia daug ir sunkaus darbo. Jei nieko nedarytume, kvartalai netrukus visai sunyktų ir kiltų dar daugiau problemų. Reikia visiems pasistengti, kad seniai statyti namai būtų patrauklūs, o jų kiemai su aplinka – jaukūs“, – teigė urbanistas G. Barčauskas.
Gyventojus ir administratorius rūpimais daugiabučių atnaujinimo klausimais konsultuoja pernai veiklą pradėjusi Kauno būsto modernizavimo agentūra. Daugiau informacijos: kbma.lt.
-
Kauno savivaldybė siekia gauti tarptautinį pripažinimą: kviečia įvertinti veiklą 15
Kauno miesto savivaldybė organizuoja gyventojų nuomonių apklausą apie savivaldybės politiką ir teikiamas paslaugas.
„Norėtume sužinoti jūsų turimą patirtį apie savivaldybės veiklą. Šioje apklausoje pateikę savo nuomonę jūs prisidėsite prie šios savivaldybės demokratinio valdymo tobulinimo. Informuojame, kad dalyvavimas šioje apklausoje yra savanoriškas, o visa jūsų pateikta informacija bus anonimiška“, – skelbia savivaldybės atstovai.
Įvertinti savivaldybės veiklą kviečiama iki spalio 10 d.