-
Patvirtinta: už įvažiavimą į Senamiestį teks susimokėti 104
Sukėlė diskusijų
Antradienį Kauno miesto taryba svarstė, ar apmokestinti visus įvažiavimus į Senamiestį. Posėdžio metu kilo diskusijų, ar tikrai apie visas situacijas pagalvota ir gyventojai nebus nubausti vien todėl, kad gyvena istorinėje Kauno vietoje.
„Jei gyventojas neturi pastovios parkavimo vietos, jam reikės mokėti? Ar buvo kalbama su verslo bendruomene, kaip tai paveiks kavinių, restoranų veiklą? Idėja gera, tačiau kai kur nėra aiškių atsakymų, kaip sistema funkcionuos. Norėtųsi, kad sistema būtų patogi ir gyventojams ir svečiams, todėl administracija turėtų detaliai išaiškinti visas situacijas“, – kalbėjo opozicijos atstovas Paulius Lukševičius.
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius aiškino, kad jei gyventojai turi parkavimo vietą, jiems reikės išsiimti leidimus, o tie, kurie neturi nuosavo parkingo, galės išsipirkti metinius parkavimo leidimus, į kuriuos bus įskaičiuotas ir įvažiavimas. Tiesa, dėl tokio parkavimo reikės keisti Senamiestyje galiojančias vietinės rinkliavos zonas. M. Matusevičius nurodė, kad kitame tarybos posėdyje būtent ir bus keičiama parkavimo zona, pagal ją bus išduodami leidimai gyventojams.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Pasak M. Matusevičiaus, kavinėms įtakos tai neturės, nes tie, kurie atvyksta pavalgyti, mokės už parkavimą, o ne įvažiavimą. Šis sprendimas esą skirtas mažinti tranzitą.
Rasa Duobaitė-Bumbulienė teiravosi, ar nereikėtų padaryti pereinamojo laikotarpio, kad gyventojai ir miesto svečiai priprastų prie naujos tvarkos. Be to, tarybos narei užkliuvo, kodėl apmokestinimas palies tik keturrates transporto priemones, tačiau daroma išimtis motociklams.
Eismo specialistas aiškino, kad motociklai – sezoninės transporto priemonės, todėl nėra tikslinga jų įtraukti į projektą.
Vis dėlto, nors kai kurie tarybos nariai teigė, jog klausimas nėra iki galo išdiskutuotas, tačiau sprendimui pritarta. Už šį klausimą balsavo 27 tarybos nariai, dar dešimt susilaikė.
Kaip apmokėti?
Apmokėti už įvažiavimą į Senamiestį bus galima keliais būdais. Viena siūlomų galimybių – užsiregistruoti svetainėje parkavimaskaune.lt, ten įrašyti savo automobilio valstybinius numerius, nurodyti asmens telefono numerį, e. paštą. Įvažiavęs į apmokestinamą Senamiesčio zoną, žmogus gautų pranešimą apie prievolę sumokėti arba už pravažiavimą, arba už stovėjimą. „Parkomatai yra integruojami į sistemą ir juose bus galima sumokėti arba už taršą, arba už parkavimą. Planuojama, kad šį mokestį bus galima apmokėti ir per parkavimo programėles, kad žmonėms būtų kuo patogiau“, – aiškino M. Matusevičius. Kam mokestis netaikomas?
Kauno miesto savivaldybės eismo specialistai „Kauno dienai“ kiek anksčiau aiškino, kam įvažiavimo rinkliavos mokėti nereikės. Pirmiausia, už įvažiavimą nereikės mokėtis, jei žmonės į Senamiestį atvyks pasibūti. Tuomet reikės mokėti tik už parkavimą.
Ar buvo kalbama su verslo bendruomene, kaip tai paveiks kavinių, restoranų veiklą?
Taip pat numatytos išimtys gyventojams, kurie čia turi nekilnojamojo turto arba jį nuomojasi. Numatyta, kad vienam nekilnojamojo turto objektui bus skiriamas vienas leidimas, nebent prie namo yra didesnė automobilių aikštelė. Tuomet nemokamai galės įvažiuoti tiek automobilių, kiek yra parkavimo vietų. Tačiau gyventojai turės parkavimaskaune.lt sistemoje registruoti savo automobilius. Esant poreikiui, jie galės įrašyti kitą automobilį.
„Tarybos sprendime įrašyta, kad mokestis netaikomas nuosavybės, nuomos, patikėjimo teise ar kitais pagrindais valdantiems nekilnojamojo turto vienetą. Manau, nuomos sutartis nebūtinai turės būti registruota Registrų centre, tačiau mes stengsimės išvengti atvejų, kai leidimo prašo ir turto savininkas, ir nuomininkas, nes bus galima registruoti tik vieną leidimą.
Gyventojai turės pasitvirtinti parkavimo schemą ir ją atnešti į „Parkavimas Kaune“. Pagal tai bus išduodami leidimai. Tie Senamiesčio gyventojai, kurie savo parkavimo vietų neturi, ir iki šiol gaudavo parkavimo leidimus, tad ir su įvažiavimo leidimais, manau, nebus problemų“, – aiškino M. Matusevičius.
Eismo specialistas aiškino, kad leidimų reikės ir Senamiestyje veikiančioms įmonėms. „Yra įmonių, kurios turi, tarkime, 20 parkavimo vietų. Jos turės taip pat registruoti darbuotojų automobilių numerius, kad jie galėtų nemokamai įvažiuoti. Jei automobiliai keičiasi, sistemoje turės būti pakeisti ir numeriai. Kitaip tariant, jei yra daugiau darbuotojų, nei įmonė turi parkavimo vietų, verslo atstovai turės prisijungti prie sistemos ir suteikti leidimus tiems, kuriems tuo metu reikia“, – sakė M. Matusevičius.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Mažų emisijų zona bus nemokama ir neįgaliesiems. Jie taip pat turės užsiregistruoti „Parkavimas Kaune“ sistemoje. Vienam negalią turinčiam asmeniui leidžiama užregistruoti vieną tuo metu mažoje emisijų zonoje esantį automobilį. Jei žmogus į Senamiestį važiuos kita transporto priemone, sistemoje turės pakeisti valstybinius numerius.
Nemokamai į Senamiestį bus leidžiama įvažiuoti gryniesiems elektromobiliams, tačiau įkraunamiems hibridiniams automobiliams jokių išimčių nenumatyta. Elektromobilių turėtojai taip pat turės užsiregistruoti „Parkavimas Kaune“ sistemoje.
Mažins tranzitą
Savivaldybės atstovai yra aiškinę, kad įdiegti mažų emisijų zoną Senamiestyje reikėjo būtent dėl tranzito, kai vairuotojai net nestabteli ir važiuoja pro Senamiestį, taip trumpindami kelią, ar rieda šiomis gatvelėmis išvis be konkretaus tikslo. Taip ne tik sudaromos spūstys, bet ir keliamas triukšmas, didėja oro užterštumas.
Dabar įrengtos švieslentės ir automobilių numerių skenavimo sistemos vienuolikoje vietų, pro kurias galima patekti į Kauno Senamiestį. Jos jau kurį laiką veikia ties Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis ir Karaliaus Mindaugo prospektu. Kol dar nepatvirtinti tarifai, sistema tiesiog stebi transporto srautus.
Skaičiuojama, kad vidutiniškai kas mėnesį šią zoną įvažiuoja apie 44 tūkst., o per dieną – 1,5 tūkst. automobilių.
Regimanto Zakšensko nuotr.
2 eurų mokestis už įvažiavimą į Senamiesčio mažų emisijų zoną bus pradėtas taikyti nuo rugpjūčio 1 dienos.
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele 33
„Santakos gatvė vakarais virsta parkavimo aikštele, nors ženklai ten draudžia bet kokį automobilio stabtelėjimą“, – piktinosi gyventojai.
Jie pasakojo, kad kas vakarą nusidriekia ilgiausios automobilių eilės. Kai kurie transporto priemones palieka ir ant žalios vejos. „Jie ne tik pažeidžia Kelių eismo taisykles, bet įsigudrino automobilius parkuoti geriausioje Senamiesčio vietoje visiškai nemokamai. „Parkavimas Kaune“ šioje vietoje nedirba ir netikrina“, – teigė žmonės.
Skaitytojų nuotr.
Pasak gyventojų, policija kas vakarą pravažiuoja ir net nestabteli, nereaguoja į šią situaciją. „Taip, galime kas vakarą fotografuoti, suvedinėti kiekvieno automobilio duomenis į e-policija portalą, tačiau ar tai mūsų darbas? Kita vertus kiek tai užima laiko, kas kartą visus duomenis, datas, kelti iš naujo. Galbūt policija ar savivaldybės iniciatyva turėtų rasti būdą kaip suvaldyti šią situaciją? Nes ji tampa nebevaldoma, būna vakarų, kaip abi gatvelės pusės būna pristatytos automobilių, o negana to – drąsesni pradeda važiuoti per draudžiamus ženklus link parko, ypač jaunimas su motoroleriais, kurie išvis važiuoja dideliu greičiu tarp žmonių ir vaikų“, – teigė gyventojai.
Drąsesni pradeda važiuoti per draudžiamus ženklus link parko, ypač jaunimas su motoroleriais, kurie išvis važiuoja dideliu greičiu tarp žmonių ir vaikų.
Jie praranda viltį, kad kažkas pasikeis. „Su policijos atstovais kalbėta ne kartą, jie tik skėsčioja rankomis. Supildyta šimtai pranešimų. Niekas neveikia. Tai galbūt reikėtų pastatyti kokius atitvarus ar bent jau apmokestinti stovėjimą? Bent tokia nauda būtų miestui...“ – siūlė vietiniai.
Kauno policijos atstovai portalui kauno.diena.lt teigė, kad Kauno miesto savivaldybės administracija sprendžia eismo organizavimo klausimus, yra atsakinga už saugių eismo sąlygų Kauno miesto gatvėse užtikrinimą, įgyvendinant eismo saugumo priemones (įrengiant greitį mažinančius kalnelius, kelio ženklus ir kt.), o specializuoti policijos padaliniai vykdo eismo priežiūrą, kaip eismo dalyviai laikosi nustatytos eismo tvarkos, fiksuoja ir tiria kelių eismo taisyklių pažeidimus.
„Nuo šių metų pradžios iki gegužės 6 d. Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (toliau – Kauno apskr. VPK) pareigūnai yra gavę 10 pranešimų dėl automobilių statymo ir/ar sustojimo Kaune, Santakos g., kur tai daryti draudžia kelio ženklai. Kauno apskr. VPK Kelių policijos skyriaus duomenimis už kelio ženklų ir kelio ženklinimo reikalavimų pažeidimus Kaune, Santakos g., praėjusiais metais (2023 m.) surašyti 94 protokolai, šiais metais – 6“, – nurodė policijos atstovai.
Deja, neturėjo patarti ko nors naujo. „Apie vairuotojų daromus kelių eismo pažeidimus gyventojai turėtų pranešti naudodamiesi elektronine paslaugų sistema https://www.epolicija.lt ar skubios pagalbos telefonu 112“, – dėstė policijos atstovai.
Klausimus dėl situacijos esame išsiuntę ir Kauno miesto savivaldybei. Atsakymų, ko planuojama imtis, dar negavome. Gavę publikaciją papildysime.