-
Paauglių pražudyto pareigūno žmona prašo pagalbos: likčiau amžinai dėkinga 5
Stanislava Lipskienė feisbuke prašė visų, ką nors žinančių apie eismo įvykį, susisiekti su ja.
„Kiek žinome ir matėme iš nuotraukų, buvo žmonių, kurie iš karto po eismo įvykio fotografavo, galbūt net ir filmavo įvykio vietą. Todėl man, taip pat be tėvelio likusiems mano vaikams būtų be galo naudinga bet kokia informacija, bet kokie kiti duomenys – nuotraukos, vaizdo medžiaga, kiti duomenys apie betarpiškai eismo įvykį mačiusius žmones ir panašiai“, – rašė S. Lipskienė.
Anot žuvusio pareigūno žmonos, tai leistų greičiau nustatyti nelaimingo įvykio aplinkybes.
„Jei turite šią ar kitą informaciją, o galbūt žinote šios informacijos šaltinius, labai prašome jūsų atsiųsti ją man. Likčiau amžinai dėkinga. Ir pažadu, jums pageidaujant, išlaikysiu jūsų anonimiškumą“, – teigė moteris.
Su S. Lipskiene galite susisiekti telefonu +370 614 11103.
Kaip buvo pranešta anksčiau, lapkričio 10-osios rytą, per dviejų automobilių avariją, vienas jų įsirėžė į namą. Per avariją žuvo savo automobiliu per atostogas vykęs policininkas.
Kitu automobiliu „BMW X5“ vyko nepilnamečiai, jie taip pat nukentėjo.
„Nukentėjo visi BMW automobilyje buvo nepilnamečiai – 2008, 2008, 2009 ir 2009 metų gimimo“, – BNS tuomet sakė policijos atstovė.
Pirminiais tyrimo duomenimis, kol kas nenustatyto vairuotojo vairuotas „BMW X5“, kirsdamas kelių sankirtą, nepraleido pagrindiniu keliu važiuojančio automobilio „Volkswagen“.
Kaip BNS informavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente, 7.15 val. ugniagesiams pranešta, kad Rūdiškėse dega automobilis. Pranešėjas teigė, kad į jo namą įsirėžė „BMW X5“.
Atvykus ugniagesiams paaiškėjo, kad eismo įvykio metu susidūrė BMW ir „VW Carvelle“ automobiliai. Apie 30 metrų atstumu nuo pastato gulėjo žmogus. Nuo BMW smūgio į pastatą išdužo namo langas.
Tragiškos avarijos baigtį nufilmavo patys paaugliai – vaizdo įrašas paplito internete.
-
Pareigūną pražudžiusi avarija: mirtiną pasivažinėjimą BMW užfiksavo patys paaugliai 24
Internete sparčiai plintančiame vaizdo įraše matyti, kaip BMW automobiliu važiuojantys paaugliai dideliu greičiu lekia siaura gatve.
BMW nė nesustojo prie STOP ženklo ir nepraleidęs pagrindiniu keliu važiuojančio „Volkswagen“, rėžėsi į jį.
Vaizdo įraše girdėti, kaip po susidūrimo vienas iš paauglių vaitoja iš skausmo.
Kaip pranešta anksčiau, per avariją žuvo savo automobiliu per atostogas vykęs policininkas.
„Žuvusysis – Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Trakų policijos komisariato pareigūnas, gimęs 1970 metais“, – BNS sakė Vilniaus apskrities policijos atstovė Julija Samorokovskaja.
Ji teigė, kad kitu automobiliu „BMW X5“ vyko nepilnamečiai, jie taip pat nukentėjo per avariją.
„Nukentėjo visi BMW automobilyje buvo nepilnamečiai – 2008, 2008, 2009 ir 2009 metų gimimo“, – BNS sakė policijos atstovė.
Pirminiais tyrimo duomenimis, kol kas nenustatyto vairuotojo vairuotas „BMW X5“, kirsdamas kelių sankirtą, nepraleido pagrindiniu keliu važiuojančio automobilio „Volkswagen“.
Kaip BNS informavo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente, 7.15 val. ugniagesiams pranešta, kad Rūdiškėse dega automobilis. Pranešėjas teigė, kad į jo namą įsirėžė „BMW X5“.
Atvykus ugniagesiams paaiškėjo, kad eismo įvykio metu susidūrė BMW ir „VW Carvelle“ automobiliai. Apie 30 metrų atstumu nuo pastato gulėjo žmogus.
Nuo BMW smūgio į pastatą išdužo namo langas.
Tolesnį įvykio tyrimą atlieka policija.
-
G. Nausėda apie gyvenimo įgūdžių programą: kartais pritrūkstame sveiko požiūrio 7
„Šiek tiek manipuliatyvi diskusija, kolegos manipuliuoja emocijomis, nesupratimu, nežinojimu, nes aš nesu tikra, kiek žmonių išties paskaitė programą ir toje programoje rado kažką netinkamo. Reiktų atsisėsti, perskaityti programą, ir ten tikrai nieko nei baisaus, nei pavojingo nėra“, – ketvirtadienį žurnalistams Seime sakė premjerė.
I. Šimonytė pažymėjo, kad gyvenimo įgūdžių programa pradėta ruošti 2020 metais, kartu su visų bendrojo ugdymo programų atnaujinimu, ir į vieną programą sutrauktos temos, kurios buvo išmėtytos skirtinguose dalykuose, mokytojai pradėti rengti būtent tokios programos mokymui.
„Dabar siūloma dalį iškelti į etikos ir tikybos pamokas, panašiai taip ir buvo, tos dalys buvo sudėtos į nuoseklią programą, mokytojai turi nuoseklų mokymą, kaip to mokyti, ir kodėl dabar vieną gabalą išimti ir padėti į (kito dalyko – BNS) programą mokytojams, kurie nėra apmokyti to mokyti, aš nelabai žinau“, – sakė Vyriausybės vadovė.
Ji taip pat teigė, kad kaskart paaiškėjus pedofilijos atvejams keliami klausimai, kaip vaikus išmokti atpažinti nederamą elgesį, ir dėl tu sutaria tiek kairės, tiek dešinės politikai, o būtent to irgi būtų mokoma per gyvenimo įgūdžių pamokos.
Aš tik noriu priminti, kad kai kyla koks nors skandalas, susijęs su pedofilija, yra klausimas, kaip vaikams paaiškinti, kaip vaikus išmokyti, kaip padėti suprasti, koks suaugusio elgesys yra netinkamas.
„Aš tik noriu priminti, kad kai kyla koks nors skandalas, susijęs su pedofilija, yra klausimas, kaip vaikams paaiškinti, kaip vaikus išmokyti, kaip padėti suprasti, koks suaugusio elgesys yra netinkamas. Ir tada visi, ir pozicija, ir opozicija, sutinka, kad tai labai svarbu ir tai reikia daryti, dabar staiga, kai tas mokykloje pradėta daryti, kažkam atrodo, kad tai neatitinka jų religinių ar etinių įsitikinimų“, – kalbėjo premjerė.
Ketvirtadienį prie Seimo kelios dešimtys žmonių reikalavo stabdyti nuo rugsėjo mokyklose startavusią gyvenimo įgūdžių programą, argumentuodami, kad ja diegiamas tėvams nepriimtinas požiūris į lytiškumą.
Seimui ketvirtadienį opozicinės darbotvarkės metu planuojama pateikti pataisas, kad lytiškumo ugdymo temos būtų integruotos į tikybos ar etikos pamokas.
Švietimo įstatymo pataisa nustatytų, kad „į dorinio ugdymo (tikybos ir etikos) programas integruojamas socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo komponentas, susijęs su moksleivio lytiškumo ugdymu“.
Pasak iniciatorių, gyvenimo įgūdžių ugdymo programa liktų, tik iš jos būtų išimtas lytiškumo ugdymo komponentas, kuris taptų dorinio ugdymo dalimi.
Nuo šių mokslo metų mokyklose įdiegta gyvenimo įgūdžių programa sulaukė kritikos iš dalies politikų, tėvų organizacijų. Jie kaltina Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją, kad per pamokas bus skleidžiama LGBTIQ propaganda, vaikai bus mokomi apie kontracepciją, o ne susilaikymą nuo lytinių santykių.
Gyvenimo įgūdžiai 5 ir 7 klasėse dėstomi po vieną pamoką per savaitę, o 9 klasėje – po vieną pamoką kas dvi savaites. Palaipsniui nuo 1 iki 10 klasės šiam dalykui bus skiriama po vieną savaitinę pamoką.
Gyvenimo įgūdžių bendroji programa integruoja daug temų: socialinį ir emocinį ugdymą, sveikatos ugdymą, psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevenciją, patyčių ir smurto prevenciją, žmogaus saugą, saugų eismą, pirmąją pagalbą, lytiškumo ugdymą, psichinės sveikatos stiprinimą, lyčių lygybę, pagarbių santykių kūrimą, žmogaus teises ir kitas.
Ministerija teigia, kad apie gyvenimo įgūdžių programą viešoje erdvėje skelbiama klaidinanti informacija, o pedagogai šioms pamokoms yra pasirengę bei dar galės tobulintis.
G. Nausėda: gyvenimo įgūdžių programos tikslas iš esmės geras, bet nėra jai pasirengta
Diskusijų sukėlusios gyvenimo įgūdžių programos tikslai iš esmės yra geri, tačiau jai nebuvo tinkamai pasirengta, sako prezidentas Gitanas Nausėda, taip pat pasigendantis šeimos temos joje.
Man atrodo, kad mes kartais pritrūkstame sveiko požiūrio į dalykus ir kartais darome daugiau dėl paukščiuko.
„Man atrodo, kad mes kartais pritrūkstame sveiko požiūrio į dalykus ir kartais darome daugiau dėl paukščiuko negu kad dėl to, kad realiai mūsų žmonės, mūsų vaikai būtų geriau pasirengę pradėti savo savarankišką gyvenimą, – žurnalistams ketvirtadienį sakė prezidentas. – Juk šių įgūdžių ugdymo programa yra ne tik apie lytiškumo ugdymą, nors ir ten aš turėčiau tam tikrų pastabų ir pasigendu programos turinyje tokios labai paprastos ir visiems suprantamos sąvokos kaip šeima.“
Ketvirtadienį prie Seimo kelios dešimtys žmonių reikalavo stabdyti nuo rugsėjo mokyklose startavusią gyvenimo įgūdžių programą, argumentuodami, kad ja diegiamas tėvams nepriimtinas požiūris į lytiškumą.
„Taip pat mane neramina tai, kad kažkodėl mokytojų parengsime nuo 2026 metų pakankamai, o ką darysime iki tol? Versimės per galvą, kažkokius naudosime aplinkinius būdus ir galbūt siųsime, taip sakant, į frontą mokytojus, kurie yra tam nepasirengę?“, – svarstė šalies vadovas.
„Nuo to kentės mūsų vaikai, tai galbūt reikėtų tinkamai pasirengti ir tiktai tada pradėti šį iš esmės teisingą darbą: mūsų vaikai turi žinoti daugiau apie juos supantį pasaulį ir žinoti apie tai, kas tame pasaulyje jų laukia“, – sakė jis.