Gūglas ar vadovėliai? | Diena.lt

GŪGLAS AR VADOVĖLIAI?

Šiųmečiai abiturientai baigia bėgti paskutinius brandos egzaminų maratono metrus. Šiandien – istorija, poryt – fizika, dar liks rusų, chemija, pakartotinė sesija... Ir kankinantis rezultatų laukimas. Netikėtumo džiaugsmas arba ašaros. Saviguoda ir paguoda. Desperacija ieškant išeities, B scenarijus arba belgiška ramybė belaukiant rudenį prasidėsiančio naujojo gyvenimo etapo.

Vargu ar kas iš kadaise perėjusių brandos egzaminų skaistyklą norėtų tai pakartoti. Turbūt nesiryžtų net tie, kurie atkakliai tikina, kad tokia momentinė žinių patikra – patikimiausias būdas įvertinti žmogaus akademinių pasiekimų lygį, o rezultato nauda nusveria šalutinį poveikį.

Po abitūros egzaminų dar labiau suintensyvėja švietimo procesą it šešėlis lydinti diskusija apie tai, kas svarbu: žinoti ar gebėti sužinoti. Ypač daug argumentų turi tie, kuriems atrodo, kad kelias į sėkmę grįstas ne žiniomis, bet kūrybiškumu imituojant žinojimą. Paskaičius kai kurių tariamojo elito atstovų įrašų socialiniuose tinkluose, paklausius tuščiakalbių parlamentarų, įvertinus jų perkamąją galią, akivaizdu: forma, o ne turinys pas mus vis dar yra viskas. Pagal drabužį ir sutinkama, ir įkainiai nustatomi. Tik brandos egzaminų sesija nori nenori provokuoja mąstyti apie tai, kas gi svarbu: gūglas ar mokykloje (ne)įgyjamos žinios?

Mūsų tamsumas visuotinis ir kad ne taip išaukštintas gebėjimas naudotis įrankiais, kūrybiškumas, bet tai, kuo buvome farširuojami mokyklose, yra išsilavinimo pamatas.

Pastarieji dveji metai labai aiškiai parodė, kad mūsų tamsumas visuotinis ir kad ne taip išaukštintas gebėjimas naudotis įrankiais, kūrybiškumas, bet tai, kuo buvome farširuojami mokyklose, yra išsilavinimo pamatas.

Jei žinotume tiek, kiek privalo žinoti dvyliktokas, ignoruotume visokias išgūglintas „tiesas“ apie COVID-19 gydymą soda, chemtrailus ir vakcinų gamybą iš beždžionių išskyrų, skirtume bakterijas nuo virusų, autokratiją nuo demokratijos, vairuodami paisytume fizikos dėsnių ir išvengtume avarijų. Pakaktų bent minimalių istorijos žinių, supratimo, kas, kada ir kodėl kam ką padarė, kad provokuojami nekrūpčiotume, nešvaistytume pinigų kritinio mąstymo seminarams ir sutaupytume daug brangaus laiko, kurį leidžiame gūglindami tai, ką turėjome žinoti laikydami brandos egzaminus.

Rašyti komentarą
Komentarai (1)

Tai kad

dabartiniai vadovėliai irgi nuo gūglės nurašyti...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS