Švietimo sistemos pertvarka – neįveikiama užduotis ministerijai | Diena.lt

ŠVIETIMO SISTEMOS PERTVARKA – NEĮVEIKIAMA UŽDUOTIS MINISTERIJAI

  • 3

Didžiausia šalyje Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga (LŠMPS), vienijanti daugiau nei 11 tūkst. pedagogų, kreipėsi į Švietimo, mokslo ir sporto ministeriją (ŠMSM), ragindama kuo skubiau spręsti klasių komplektavimo ir tinklo pertvarkos klausimus.

„Dabartinė ministerijos politinė vadovybė neįsigilinusi į švietimo sistemos ilgametes problemas ir nesugeba kompleksiškai jų spręsti, bandoma apsimesti, kad problemų nėra ir nustumti sprendimus vėlesniems laikams“, – sako LŠMPS pirmininkas Egidijus Milešinas.

E.Milešinas atkreipė dėmesį, kad 2018 m. priimtame Vyriausybės nutarime aiškiai nustatyta, kad 1–4 klasėse privalo būti ne daugiau kaip 24 mokiniai, 5–10 klasėse ir gimnazijos I–IV klasėse ne daugiau kaip 30 mokinių.

„Po 2018 m. priimto nutarimo dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo, buvo žodžiu susitarta, kad nustatomas ketverių metų pereinamasis laikotarpis, kada dar buvo leidžiama formuoti didesnes klases, jas „nuauginant“. Šis laikotarpis baigėsi šiemet. Savivaldybės ir mokyklos turėjo užtektinai laiko pasiruošti, tačiau Vyriausybė, matydama, kad situacijos švietimo sistemoje nevaldo, tikslių duomenų neturi, kontrolės įgyvendinti nesugeba, nusprendė užmerkti akis prieš savivaldybių ir mokyklų vadovų savivalę ir teisės aktų nesilaikymą“, – pastebėjo E.Milešinas.

Pasak LŠMPS pirmininko, Vyriausybės nutarimu nustatytų klasių komplektavimo taisyklių nesilaikymas lemia ir viso mokyklų tinklo problemas.

„Savivaldybės užmerkia akis prieš mokyklų vadovų daromus pažeidimus. Galiu pateikti pavyzdį, kaip mokyklų vadovai gudrauja. Oficialiai deklaruojami keturi klasių komplektai, už juos gaunamas finansavimas, tačiau realiai mokiniai suskirstyti ir mokosi trijose klasėse. Taip vienose mokyklose mokiniai sugrūdami, o kitoms jų nebelieka“, – pasakojo E.Milešinas.

ŠMSM duomenimis, 2021–2022 m. Lietuvoje buvo suformuoti 669 per dideli 1–4 klasių komplektai, kuriuose mokėsi ne mažiau kaip 16 745 pradinukai, 95 per dideli 5–10 klasių komplektai su ne mažiau 2 945 mokiniais ir 37 per dideli III–IV gimnazijos klasių komplektai su ne mažiau kaip 1 147 mokiniais.

„Švietimo, mokslo ir sporto ministrės neveiklumas ir neryžtingumas lemia, kad švietimo sistemai skiriamas finansavimas naudojamas neefektyviai. Savivaldybės ir mokyklų vadovai nesilaiko galiojančių teisės aktų, mokytojai negauna adekvataus atlyginimo, o mokinių rezultatai kenčia“, – tvirtina LŠMPS pirmininkas E. 

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

ž

visos vid. m-klos privalo būti valstybinės su gera mokymo metodika ,programom.SU UGDYMO NEMOKAMAIS TURININGAIS BŪRELIAIS ,kurių tikslas : meilė gimtinei, atsakomybė, pareiga ,pagarba mokytojui tėvams.Mokyti kas yra mergaitės garbė ir tikras vyriškumas.KITAIP TARIANT IŠ NAUJO ATKURT TIKRĄSIAS VERTYBES VISIEMS VISIEMS /koks čia nepažangaus vaiko perkėlimas į aukštesnę klasę? AR MOKINYS GALI GERBTI m-klą? kaip gali moksleivis susikaupti kai klasėje viena dėsto Pitagoro teoremą o kita mokina 5plius3? JOKIŲ PRIVAČIŲ M-KLŲ...BENT čia būkit sąžiningi

Mano subjektyvi nuomonė

šita ministrė ,manau, neturi jokios kompetencijos švietimo reikaluose. Nemalonu klausytis nei jos paistymų nei kalbos.

Be abejo

Pertvarko jau nuo 1990 m. Pasakyti, kas daugiausia tvarkė ir ką tvarkė, ...? Kai atėjo į postus krikdemai ir Tėvynės sąjunga, visas "tvarkymas" buvo tokio Bagdonavičiaus smirdinčio žydo išsigimusio bezdėjimas dieną naktį prie švietimo, mokslo, studijų institucijų valdomo nekilnojamojo turto. Ar bent įsivaizduojate, kiek to turto yra - universitetų pastatai su visomis observatirijomis, institutai architektūrinio paveldo rūmuose...o kur dar naujos mokyklos, darželiai, poilsio bazės, laboratorijos, tyrimų stotys...viskas ar beveik viskas gražiausios vietose, draustiniuose, senamuesčiuose...žydas ilgai bezdėjo prie nekilnojamojo turto sąrašų ir brėžinių. Prasmirdęs nuo jo buvo visas departamento antras aukštas. Bet dukrą tokią pajuodusią gyvulį buvo atsivedęs. Klaiku. Tai visos pertvarkos per 32 m ir vyko viena linkme: mokiniai, studentai...vaikai...niekas nesvarbu. Svarbu brangius pastatus permesti į išsigimysių gobšių žydų rankas, kuriose NIEKADA nebuvo nė trupinėli nuosavybės Lietuvoje

SUSIJUSIOS NAUJIENOS