-
Užsienyje suskambo dar viena Vilniuje gimusi idėja – Kaukių mados savaitė 3
Užsienio auditoriją sudomino Kaukių mados savaitės iniciatorės Julijos Janus mintis, kad į privalomu tapusį aksesuarą galima pažvelgti kitaip – kūrybiškai arba šmaikščiai. Vakar šį Vilniuje vykstantį meno projektą aptarė Kanados televizijos „Citytv“ laidos „Breakfast TV“ vedėjai.
Apie Kaukių mados savaitę savo klausytojams linksmai pasakojo JAV nacionalinis visuomeninis radijas „NPR“. „Nešioti veido kaukę nėra malonu. Tą privalu daryti, bet jos atrodo bjauriai. Lietuvoje kaukes nešioti šiuo metu privaloma, todėl Vilniaus miestas nutarė tiesiog nebesipriešinti. Startavo Kaukių mados savaitė, – sakė laidos vedėjas Noel King. – Ją įkvėpusi dizainerė sakė, kad tai pirmasis toks renginys ir ji tikisi, kad paskutinis“.
Indonezijos naujienų portalas „Jakarta Post“ rašė: „Lietuvos sostinė Vilnius pristato ypatingą mados savaitę, pritaikytą dabartiniams koronaviruso laikams – jokių podiumų, tik stendai, ir demonstruojami ne prabangūs kostiumai, o tik veido kaukės.“ Italijos ir Prancūzijos naujienų portalai su savo skaitytojais dalijosi video reportažais apie improvizuotą Kaukių mados savaitės atidarymą, vykusį Gedimino prospekte.
Galime didžiuotis kūrybiškais, iniciatyviais ir ryžtingais Vilniaus žmonėmis.
Visus Kaukių mados savaitės dalyvių kūrinius galima pamatyti Vilniuje iki gegužės 10-osios, naudojantis specialiai paruoštu maršrutu.
Žinia apie Kaukių mados savaitę dar sustiprino pastaruoju metu išaugusį tarptautinį dėmesį Vilniui, kuris pristato vieną idėją po kitos, demonstruodamas, kad pandemijos sukeltuose iššūkiuose galima įžvelgti naujas galimybes.
Trečiadienį publikuotame vieno didžiausių Italijos laikraščių „La Reppublica“ portalo straipsnyje apie Vilnių skelbiama: „Iš Lietuvos – paketas inovatyvių idėjų, kaip viską pradėti iš naujo“. Jame pasakojama apie Kaukių madų savaitę, Aerokiną Vilniaus oro uoste, sprendimą atiduoti kavinėms viešąsias erdves. Vilniaus idėjos, pasak straipsnio autoriaus Arturo Cocchi, išsiskiria originalumu ir sumažintu biurokratiškumu.
Italams antrina ir Šveicarijos Ticino regiono portalas „Ticinonline“: „Gran Café Piazza Grande ir Drive-in oro uostas: Pirmosios idėjos, kaip grįžti į normalų gyvenimą, ateina iš Lietuvos.“
Vilniaus idėja restoranams atverti viešąsias miesto erdves antrą savaitę aktyviai svarstoma įvairių šalių urbanistų, miestų planuotojų, maitinimo specialistų, žurnalistų, politikų. Šis sprendimas diskusijose jau vadinamas „Vilniaus modeliu“, juo sekti raginami didieji miestai, tokie kaip Los Andželas ir Niujorkas. Pirmadienį publikaciją apie šį sprendimą paskelbė Prancūzijos „Le Monde“, trečiadienį išsamų reportažą apie Lietuvos sostinės strategiją pavadinimu „Vilnius: menas išrasti save iš naujo, po du metrus per vieną kartą“ pristatė Kanados visuomeninio transliuotojo CDC naujienų portalas.
„Galime didžiuotis kūrybiškais, iniciatyviais ir ryžtingais Vilniaus žmonėmis, kurių idėjos ir sprendimai nenustoja stebinti pasaulio, įžiebia ne tik susidomėjimą, bet ir aktyvias diskusijas bei skatina kitus miestus sekti Vilniaus pavyzdžiu, kaip galima „išrasti save iš naujo“, – sakė „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė. – Esame tikri, kad šiuo metu atkreiptas dėmesys yra vertinga investicija, ir po pandemijos Vilnius grįš į tarptautinius turizmo, investicijų, tarptautinių renginių sektorius stipresnis ir geriau atpažįstamas.“
-
Vilniuje – kaukių mados savaitė: kūrybiškumo neuždengsi kauke 1
Taip mano Vilniuje prasidėjusios Kaukių mados savaitės dalyviai. Jų sukurtas stilingas, ekspresyvias, šmaikščias kaukes iki gegužės 10 dienos sostinėje saugiai galės pamatyti kiekvienas.
Novatoriško formato mados savaitėje apsilankyti saugu – ji vyksta tiesiog Vilniaus gatvėse. Pėsčiomis, laikantis saugumo reikalavimų, ar automobiliu keliaudami pagal siūlomą maršrutą žiūrovai galės apžiūrėti daugiau nei dvi dešimtis kūrybiškų kaukių, eksponuojamų „Clear Channel“ lauko reklaminiuose stenduose sostinės centre ir senamiestyje.
Pasak projekto iniciatorės dizainerės Julijos Janus, Kaukių mados savaitės idėja gimė netikėtai, sulaukus žurnalisto prašymo pakomentuoti kaukių madas „Iš pradžių̨ nusijuokiau, o po pusvalandžio jau kūriau atvirą socialinio tinklo grupę. Pavadinau ją „Mask Your Fashion“, – sako Julija Janus, daug dėmesio savo gyvenime skirianti tvarumui.
Projektas socialiniame tinkle žaibiškai išpopuliarėjo, prisijungė fotografai, dizaineriai, verslininkai, muzikantai, studentai ir visi norintys. Prie iniciatyvos prisijungė muzikantai Erica Jennings ir Jurgis Didžiulis su šeima, dizaineris Robertas Kalinkinas, Vilniaus meras Remigijus Šimašius.
„Pamaniau, kad puiki mintis kūrybiškai pažvelgti į šį aksesuarą ir pasitelkti vaizduotę bei taip naujoviškai sujungti žmones – to visuomenei dabar ypatingai reikia, – sako projekto dalyvė dainininkė Erica Jennings. Pasak jos, kaukė gali ne tik atskirti žmones, bet ir kurti ryšį. „Kitų žmonių veidai – mūsų atspindys. Kai šypsomės, žmonės atsako šypsena, atsiranda ryšys. Tad kaukėmis taip pat galime kurti teigiamą arba neigiamą ryšį“, – sako Erica Jennings.
Organizuoti Kaukių mados savaitę padėjo būrys savanorių, o susitikimai ir atrankos vyko nuotoliniu būdu vaizdo skambučių pagalba. Iš kelių šimtų grupės dalyvių sukurtų kaukių pristatymui buvo atrinktos dvi dešimtys, kurios demonstruoja, kad kūrybiškai pažvelgus į šį privalomu tapusį aksesuarą galima kurti savo stilių, juokauti ir netgi įkūnyti egzotišką personažą.
„Seniai laukiau, kada kas nors per šį neramų laikotarpį įkūnys maro daktaro personažą. Aplinkybės sudėliojo tai padaryti man. Be to, kai visi pradėjo nešioti apsaugines kaukes, dėvėti paprastą kaukę tapo nuobodu ir neįdomu“, – apie savo dėmesį traukiantį kūrinį pasakoja projekto dalyvė menininkė Severija Bružaitė.
Kaukių mados savaitėje pristatomos tiek profesionalių dizainerių sukurtos kaukės, šypseną keliantys šmaikštūs aksesuarai, taip pat - menininkų sukurti kostiumai ir kūriniai. Žiūrovai gali pamatyti dizainerių Roberto Kalinkino, Eglės Onos Žiemytės, Olgos Filatovos Kontrimienės, Rūtos Kriaučiūnaitės, Gintaro Joniko, Vidmantės Martikonytės, juvelyrės Jūratės Česnaitės, verslininko Manto Juraškos, menininkų
Severijos Bružaitės, Eglės Babilaitės, Eglės Gandos Bogdanienės, Gerdos Liudvinavičiūtės, Giedriaus Bučo kaukes.
Projekte dalyvauja ir šeimos – Erika ir Jurgis Didžiuliai su savo vaikais, juvelyrės Rasos Paulauskaitės Dooling, prodiuserio Laimono Kirkučio, dizainerės Julijos Janus ir prodiuserio Stasio Baltakio šeima, barista Danas Kavaliauskas su drauge Saule Mikalauskaite. Kaukių mados savaitėje galima pamatyti ir vaikiškų kaukių, jas demonstruoja Sofi ir Markas Ivinskai bei Elzė Samanta Juraškaitė. Vilniaus simboliu pažymėtą kaukę pristato sostinės meras Remigijus Šimašius.
Visus Kaukių mados savaitės dalyvių kūrinius galima ne tik aplankyti Vilniuje, bet ir apžiūrėti internete adresu https://www.govilnius.lt/maskweek.