-
Siutas po „Red Bull muilinių lenktynių“: saugomas Ąžuolynas virto stovėjimo aikštele 29
Sekmadienį vykusioms „Red Bull muilinių lenktynėms“ ruoštasi dvi dienas – nuo penktadienio. Įrengta varžybų trasa, pastatytos kliūtys bei apsaugos tvoros. Nuo vėlaus rugsėjo 13-osios vakaro dėl renginio buvo uždarytas eismas Parodos kalnu. Transporto priemonėms vėl riedėti šia atkarpa leista tik naktį iš sekmadienio į pirmadienį.
Parašė oficialų skundą
Tačiau, regis, kai kurie automobilių vairuotojai bei prekeiviai maistu pernelyg nesivargino savo transporto priemones pastatyti atokiau nuo lokacijos, kur, kaip minėta, vyko azartiškas lenktynininkų šou sėdint savadarbėse „muilinėse“.
Portalo kauno.diena.lt redakciją pasiekė oficialus Kauno miesto savivaldybės direktoriui bei Viešosios tvarkos skyriaus atstovams adresuotas asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ atstovų raštas, kuriame pažerta krūva priekaištų dėl pažeidimų renginio dieną statant automobilius.
Kaip dėstoma dokumente, renginio metu automobiliai buvo statomi Ąžuolyno parko prieigose. Taip pat ant šaligatvių arba parko teritorijoje ant žolės, tarp medžių. Teigiama, kad transporto priemonėmis buvo užtvindytos Žaliakalnio gatvės, esančios netoli K. Petrausko gatvės. Esą pastebėta, jog automobiliai statyti ir ant šaligatvių. Daug sunkiasvorės technikos – sunkvežimių bei autobusų stovėjo tiesiog ant parko vejos.
„Kodėl nebuvo laiku imtasi priemonių tinkamai sureguliuoti eismą Ąžuolyno parko prieigose renginio metu ir užkirsti kelią parko teritorijos niokojimui? Kaip Kauno miesto savivaldybės administracija planuoja ateityje kontroliuoti automobilių patekimą į parko teritoriją ir automobilių srautus Ąžuolyno parko prieigose vykstančių renginių metu?“, – rūpimais klausimais į miesto valdžią raštu kreipėsi asociacijos „Žaliasis Ąžuolynas“ pirmininkė Laura Ramanauskaitė-Stašiauskienė, prašydama neatidėliojant imtis priemonių, užtikrinančių įvardytos problemos sprendimą Ąžuolyne viešųjų renginių metu.
Kuriems vairuotojams pastatyti savo transporto priemonę atokiau ir paėjėti dešimt minučių pėsčiomis – vis dar per sunku.
Kalti vairuotojai?
Tuo tarpu Kauno miesto savivaldybės atstovai įsitikinę, jog apie visus eismo apribojimus „Red Bull muilinių lenktynių“ dieną ir ne tik, kauniečiai buvo informuoti. „Miesto centre yra tikrai pakankamai vietų automobilių statymui, deja, kai kuriems vairuotojams pastatyti savo transporto priemonę atokiau ir paėjėti dešimt minučių pėsčiomis – vis dar per sunku“, – kritikos vairuotojams negailėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Pašnekovas pridūrė, jog minėto renginio dieną buvo išduota vienuolika leidimų, suteikiančių teisę prekiauti maistu specialiai tam skirtuose vagonėliuose. Tačiau esą konkreti jų stovėjimo vieta nebuvo nustatyta. Mobilios prekyvietės pastatymu tinkamoje lokacijoje turėjo pasirūpinti renginio organizatoriai.
Gavo leidimus
Žurnalistams susisiekus su „Red Bull muilinių lenktynių“ organizatorių atstovu Aivaru Gelžiniu, jis tvirtino, kad sekmadienį ant Parodos kalno vykusios lenktynės buvo surengtos sklandžiai, laikantis taisyklių ir gavus visus reikiamus leidimus.
„Visų renginyje naudotų objektų: maisto vagonėlių, biotualetų, pakylų, trasos ir kitų objektų statymo vietos buvo suderintos su savivaldybe. Prieš renginį, išplatinti pranešimai žiniasklaidai apie būsimus eismo pasikeitimus Kaune ir kita reikalinga informacija, susijusi su renginiu“, – dėstė jis.
A. Gelžinis pridūrė, jog automobilius, kurie buvo statomi pažeidžiant Kelių eismo taisykles (KET), turėjo fiksuoti policijos pareigūnai ir atitinkamai reaguoti įspėjant pažeidėjus.
Policija sulaukė pranešimų
Kaip portalui kauno.diena.lt pranešė Kauno policijos atstovė Justina Kazragytė, „Red Bull muilinių lenktynių“ metu pareigūnai gavo 22 pranešimus, susijusius su neleistinoje vietoje paliktomis transporto priemonėmis, t. y. automobiliai stovėjo ant žalios vejos, užstatė pėsčiųjų perėjas arba buvo palikti stovėti nepaisant kelio ženklų.
Remiantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu, vairuotojams už sustojimą ir stovėjimą vietose, kuriose pagal KET draudžiama sustoti ir stovėti, sustojimą ir stovėjimą nesilaikant kelio ženklų ir ženklinimo reikalavimų, važiavimo tvarkos gyvenamosiose zonose ir kiemuose pažeidimą numatyta bauda nuo 30 iki 90 eurų.
Primename, jog masiniai renginiai – ne vienintelė vieta, kur galima pastebėti nepaklusnių vairuotojų būrį. Portale jau skelbta apie pažeidėjus, statančius savo automobilius Kauno Ąžuolyne ant žalios vejos ar pėstiesiems skirtų takų dalyje įprastą savaitės dieną, nors toks elgesys nėra leistinas.
-
Kaune vyks tradicinės dviračių lenktynės – bus ribojamas eismas 8
Apie 200 dviratininkų varžysis 31 km, 55 km ir 86 km distancijose.
Dėl lenktynių sekmadienį nuo 8.30 iki 17 val. bus uždarytas eismas M. K. Čiurlionio tiltu ir Europos pr. atkarpa nuo M. K. Čiurlionio tilto iki Veiverių gatvės. Taip pat atitverta Karaliaus Mindaugo pr., Prietilčio g., Kaunakiemio g., važiuojant link tilto, dalimi, išskyrus spec. transportą (greitoji, policija, kt.).
Autobusai ir maršrutiniai autobusai važiuos pagal pakeistą grafiką, kurį galima rasti čia.
Europos pr., Fredos miestelio ir Karaliaus Mindaugo apartamentų kvartalo gyventojams ir įmonėms numatytas specialus grafikas tarp lenktynių startų išvažiuoti į gretimas gatves.
Dviratininkai ir jų komandos lenktyniaus žiedinėje 7,8 km ilgio trasoje Europos pr. ir ant M.K. Čiurlionio tilto.
10 val. startas C distancija 4 ratai 31 km
11.30 val. startas B distancija 7 ratai 55 km
13.30 val. startas A distancija 11 ratų 86 km.
Finišas: apie 15.45-16 val.
Apdovanojimai:
11.45 val. C grupės
13.45 val. B grupės
16.45 val. A grupės
Dviračių mėgėjai dar gali registruotis į jubiliejines 10-tas Kauno dviračių lenktynes.
2010 m. gegužės 16 d. pirmą kartą Kaune vykusios dviračių lenktynės tapo tradicine dviračių sporto švente. Kauno lenktynės ir jų organizatoriai davė pradžią Lietuvos plento taurės ir Miestų taurės dviračių lenktynėms, kurios pakeitė Lietuvos plento dviračių sportą. Tūkstančiai dviračių mėgėjų ir sportininkų, jų klubai ir komandos gali ruoštis ir startuoti plento dviračių lenktynėse daugelyje šalies miestų. Anksčiau panašios dviračių varžybos buvo prieinamos tik siauram sportininkų ratui. Dėka Kaune 2010 m. atgimusių plento dviračių lenktynių šimtai žmonių pamėgo šį sportą, jis tapo prieinamas visiems norintiems.
Miestų taurę sudaro 5 etapų dviračių lenktynės: Kaune (gegužės 12 d.), Gargžduose (birželio 2 d.), Kaišiadoryse (liepos 7 d.), Šiauliuose (liepos 28 d.). Finalas – Panevėžyje (rugsėjo 8 d.)
Visi norintys kviečiami stebėti varžybas. Įdomiausios stebėjimo vietos – Europos pr. įkalnėje, ant Čiurlionio tilto ir prietilčiuose į O.H. Minkovskių g., taip pat prie starto-finišo vietos.