-
Naujųjų autobusų pirkimo skandalas: „Kauno autobusų“ vadovas atsistatydina 54
„Šiandien po ilgai lauktos naujienos apie į Kauną atvykusius naujus autobusus ir ypač gražios jų pristatymo visuomenei šventės žiniasklaidoje pasirodė informacija, metanti šešėlį tiek ant mano paties, tiek ant visos įmonės reputacijos. Negaliu leisti, kad liktų nors menkiausia abejonė. Pajutau, jog ir miesto vadovai turi priekaištų mano darbui, todėl nusprendžiau nekelti nereikalingos įtampos šiuo sudėtingu savivaldos rinkimų kampanijos laikotarpiu, neduoti peno politinėms spekuliacijoms, todėl ir atsistatydinu iš užimamų pareigų“, – sako M. Grigelis.
Klausimų dėl vadovo galimo viešųjų ir privačių interesų konflikto kilo po to, kai „Kauno autobusai“ skelbtą konkursą laimėjo įgaliotas „Temsa“ atstovas Lietuvoje bendrovė „Kautra“.
Bendrovė „Kauno autobusai“ išperkamosios nuomos būdu įsigijo 25 naujus autobusus. Kai kam kilo įtarimų, jog šis sandoris nebuvo visai skaidrus, nes „Kautroje“ dirba M. Grigelio sūnus Pranas, o tai galėjo sukelti interesų konfliktą.
„Konkursas dėl naujų autobusų išperkamosios nuomos buvo skelbiamas viešai, nebuvo gauta jokių pastabų ar pretenzijų dėl konkurso sąlygų parengimo vienam tiekėjui ar konkurencijos ribojimo, jame galėjo dalyvauti visi norintys, – tvirtina M. Grigelis. – Nei aš, nei mano sūnus nebuvome komisijos nariais, juolab, kad sūnus privačioje įmonėje atsakingas tik už atsarginių detalių pardavimus ir klientų konsultavimą techniniais klausimais. Aš sąmoningai nuo visų procedūrų nusišalinau, todėl manau, jog visos komercinės procedūros buvo atliktos griežtai laikantis visų teisės aktų. Labai gaila ir apmaudu, kad iš šalies šios aplinkybės atrodo įtartinai. Tačiau mano sąžinė tikrai rami. Žinau, kad esu sąžiningas ir jokio nusikaltimo nepadariau“, – sakė M. Grigelis.
Mindaugas Grigelis
Vadovo nuomone, per du dešimtmečius, kuriuos jis vadovavo „Kauno autobusams“, buvo nuveikta daug ir prasmingų darbų, Kauno viešasis transportas tapo modernus ir inovatyvus, vienas iš šalies lyderių.
„Esu patenkintas, jog su puikia komanda mums pavyko daug nuveikti, palieku bendrovę ramia sąžine – esu tikras, jog pradėti darbai bus tęsiami. Šiandien įsigijome naujų autobusų, netrukus miesto gatvėse pasirodys nauji troleibusai, ir tikėkimės, išsipildys visi planai, apie kuriuos šiandien buvo kalbėta pristatymo metu“, – sakė M.Grigelis.
Portalas jau rašė, kad Kauno valdžia į tokią žinią sureagavo griežtai.
„Šios sąsajos mums buvo labai nemaloni staigmena, kurią šiandien sužinojome iš žiniasklaidos. Visų savivaldybės įmonių vadovams keliame aukščiausius skaidrumo reikalavimus. Tai nuslėpęs „Kauno autobusų“ vadovas prarado miesto vadovų pasitikėjimą ir turės trauktis iš pareigų“, – kiek anksčiau BNS sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Savivaldybė taip pat žada atlikti visų „Kauno autobusų“ vykdytų viešųjų pirkimų auditą.
-
„Kauno autobusų“ vadovui – kirtis dėl autobusų pirkimo iš sūnaus vadovaujamos įmonės 69
Tai administracijos direktorius Vilius Šiliauskas sakė antradienį paaiškėjus, kad savivaldybės valdoma bendrovė 25 turkiškus autobusus pirko iš įmonės, kurios padaliniui vadovauja M. Grigelio sūnus.
„Šios sąsajos mums buvo labai nemaloni staigmena, kurią šiandien sužinojome iš žiniasklaidos. Visų savivaldybės įmonių vadovams keliame aukščiausius skaidrumo reikalavimus. Tai nuslėpęs „Kauno autobusų“ vadovas prarado miesto vadovų pasitikėjimą ir turės trauktis iš pareigų“, – BNS antradienį sakė Kauno savivaldybės administracijos direktorius Vilius Šiliauskas.
Jis taip pat žada, kad savivaldybė atliks visų „Kauno autobusų“ vykdytų viešųjų pirkimų auditą.
„Kauno autobusų“ atstovė Ramunė Tarandė BNS sakė, kad šių raginimų nei bendrovė, nei jos vadovas nekomentuos.
M. Grigelio sūnaus Prano Grigelio vadovaujamas „Kautros“ padalinys buvo vienintelis dalyvis 25 autobusų viešajame pirkime.
„Dokumentus pateikė vienas. Mažesni atstovai, mano žiniomis, neturėjo tiek pinigų pasiskolinti“, – BNS antradienį sakė M. Grigelis.
Mindaugas Grigelis
Viešųjų pirkimų dokumentuose skelbiama, kad „Temsa“ autobusų gamintojo atstovas bendrovė „Kautra“ 25 autobusus parduoti pasiūlė už 3,2 mln. eurų be pridėtinės vertės mokesčio.
„Vyko viešųjų pirkimų procedūros, buvo paruošta specifikacija visiems gamintojams, kurie gali sudalyvauti“, – paklaustas, kaip vertina šią situaciją, sakė M. Grigelis.
Būtų keista sakyti, kad aš nežinau tų sąlygų – taip, aš žinau, bet aš komisijoje niekada nedalyvavau ir nedalyvauju.
Jis teigė, kad susidomėjusių konkursu bendrovių buvo daugiau, tačiau galiausiai liko vienintelis dokumentus pateikęs tiekėjas.
„Man buvo iš tikrųjų keista, kad nepateikė kiti gamintojai“, – sakė „Kauno autobusų“ vadovas.
Anot jo, naujus autobusus norėta įsigyti gana greitai – per kelis mėnesius, todėl tokie trumpi terminai nebuvo patrauklūs daliai tiekėjų. Dėl to pasirinktas ir išperkamosios nuomos kelias.
„Kauno autobusai“ tai aiškina poreikiu skubiai atnaujinti autobusų parką, po to, kai bendrovei nepavyko įgyvendinti 50 autobusų pirkimo.
„Autobusai senesni kaip 2000 metų negali išvažiuoti į gatves, tai paprasčiausiai buvo operatyvus, greitas sprendimas“, – sakė M. Grigelis.
Jis tvirtino pats bendrovės viešųjų pirkimų komisijos veikloje nedalyvaujantis.
„Būtų keista sakyti, kad aš nežinau tų sąlygų – taip, aš žinau, bet aš komisijoje niekada nedalyvavau ir nedalyvauju“, – sakė „Kauno autobusų“ vadovas.
25 autobusus bendrovė nuomosis: šešerius metus už kiekvieną iš jų, M. Grigelio teigimu, kas mėnesį mokės po 2 tūkst. eurų.
Po šešerių metų bus sprendžiama, ar autobusus išsipirkti už sutartą likutinę vertę, ar grąžinti gamintojui.
„Kautros“ marketingo vadovas Mindaugas Sakalauskas BNS patvirtino, kad P. Grigelis vadovauja „Kautros“ padaliniui, kuris atsakingas už „Temsa“ autobusus. Jų atstovais Baltijos šalyse „Kautra“ yra jau 12 metų.
„Kauno autobusai“ yra Kauno savivaldybės valdoma uždaroji akcinė bendrovė.