-
Kaune vairuotojų dėmesį patraukė kovotojas prieš trikojus: reakcijos – dvejopos 39
Užfiksavusieji nekasdienišką vaizdą pasidalijo juo socialiniame tinkle su prierašu: „Nuo Aleksoto link Garliavos. Ačiū dėdei už perspėjimą dėl stovinčio trikojo“, – rašė nuotrauką patalpinusi Ingrida.
Prie įrašo komentavę internautai susiskirstė į dvi stovyklas – vieni gyrė tokį vyro poelgį, kiti – peikė.
Tiesa, didžioji dalis vis dėlto vertino palankiai. „O ką veikti, kai karantinas?“ – svarstė Justas. „Šaunuolis dėdė, o dar ir vairuotojams dieną praskaidrino“, – sakė Žilvinas. „Gerų žmonių yra Kaune“, – jam antrino Daiva.
O Edvinas netruko nuspėti: „Tuoj baudą policininkai skirs dėdei, kad sėdi neleistinoje vietoje“. Kai kurie internautai suskubo papriekaištauti, kad vyras, perspėdamas apie trikojį greičio matuoklį greičiausiai neturi ką veikti, jei užsiima tokia veikla. Tačiau pastarieji tuoj sulaukė prieštaravimų bangos. „Turi, ką veikti, – dar didesnį darbą atlieka negu pats trikojis, – priverčia sumažinti greitį“, – užtarti vyrą puolė Klaudijus.
„Lietuvoje – naujas partizaninis „trikojų perspėtojų judėjimas“, – šmaikštavo Jenerikas. „Žmogus stengiasi, ką besakysi. Ne kiekvienas taip sugalvotų ir ryžtųsi“, – rašė Rimas. O Marija ėmė prieštarauti pridurdama, kad toks perspėjimo apie trikojį būdas nėra geras, priešingai – vairuotojai, pažeidžiantys Kelių eismo taisykles ir viršijantys greitį, pasak moters, nusipelno patuštinti pinigines.
„Pamatęs jį, atleidau gazą. Šaunuolis vyras“, – atviravo Mantas. „Važiavau, mačiau, net nusišypsoti privertė“, – geromis emocijomis dalijosi Audronė. „Nebūtų lietuvis – sugalvos variantą, kuris prajuokins liaudį“, – Audronei antrino Stasys.
Toks atvejis, kai gyventojai nusprendžia įspėti vairuotojus apie netoliese esančius trikojus greičio matuoklius, Kaune – ne pirmasis. Praėjusių metų pavasarį A. Juozapavičiaus prospekte tokios pat misijos ėmėsi jaunuolių grupė.
„Iš pat pradžių su draugais važiuodavome prie trikojų žiūrėti, kaip policija „užgaudo“ banditus, kurie viršija leistiną greitį. Tada mes sugalvojome jiems padėti numalšinti savo aistrą greičiui. Mes skirtingose Kauno vietose stovėjome ne tik šiandien, bet ir vakar, užvakar“, – tąkart sakė portalo kalbintas Arlandas.
-
S. Skvernelis apie ženklus prieš trikojus: blogiau nuo to tikrai nebus 13
„Žiūrint, ko mes siekiame ir ko mes norime. Lygiai ta pati diskusija buvo, kai buvo pastatyti momentiniai greičio matuokliai magistraliniuose keliuose, ir irgi buvo diskusija, ar įspėjamasis ženklas turi būti ar neturi būti. Buvo priimtas sprendimas, kad turi būti, ir davė tikrai teigiamus rezultatus, nes tie matuokliai stovėjo vadinamosiose „juodosiose dėmėse“, kur buvo avaringos situacijos. Tikslas buvo ne surinkti baudas, o kad toje vietoje nebūtų pažeidinėjamos taisyklės“, – žurnalistams Seime sakė premjeras.
„Praktika Europoje yra ir tokia, ir tokia su tais laikinais matuokliais. Tai nežinau, aš nematau problemos ir dabar egzistuojančioje tvarkoje, jeigu būtų valia pareikšta, kad turi būti įspėjamieji ženklai, tai irgi gali būti. Blogiau tikrai nuo to nebus“, – pridūrė Vyriausybės vadovas.
ELTA primena, kad Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas siūlo Seime priimti Administracinių nusižengimo kodekso pataisą, kurioje siūloma kelio ženklais informuoti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus.
Siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų, susijusių su transportu ir kelių ūkiu, įrodymai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis nedalyvaujant pareigūnui galėtų būti renkami tik esant Kelių eismo taisyklėse numatytam informaciniam ženklui „Automatinė eismo kontrolė“.
-
Dėl trikojų matuoklių parlamentarai kreipėsi į ministrus 30
„Pagrindinis greičio stebėjimo tikslas yra ne baudų surinkimas, o tai, kad atitinkamuose kelio ruožuose būtų užtikrintas saugus eismas, tokiu būdu siekiant sumažinti avaringumą keliuose bei sužalotų asmenų skaičių keliuose. Todėl mobilių greičio matuoklių ženklinimas keliuose yra tiesiog būtinas. Šiuo metu, kai nėra tokių ženklinimų, kaip tik didėja avaringų situacijų skaičius, nes vairuotojai, pamatę mobilius matuoklius, skubiai stabdo ar keičia važiavimo kryptį, kas didina avaringumą ir prieštarauja pagrindinei tokių prietaisų naudojimo paskirčiai – saugus eismas“, – Eltai sakė Seimo narys Andrius Mazuronis.
Seimo narys, buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius mano, kad šiuo klausimu turėtų labai aiškiai pasisakyti teisininkai.
„Kai buvau susisiekimo ministru ir buvo skelbiamas „Stop – karui keliuose“, mes norėjome, kad prieš stacionarius greičio matavimo prietaisus nebūtų montuojami perspėjamieji kelio ženklai. Tada mums teisininkai išaiškino, kad tokie įspėjamieji ženklai turi būti pastatyti artėjant prie greičio matavimo prietaisų. Buvo argumentuota tuo, kad, jeigu vairuotojai bus nubausti ir kreipsis į teismą, jie greičiausiai teismą laimėtų. Aš linkęs pritarti, kad ir prieš tuos kilnojamus greičio matavimo prietaisus būtų įspėjamieji ženklai, bet į tą klausimą turėtų labai aiškiai atsakyti teisininkai. Teisininkų išvados yra būtinos“, – Eltai sakė A. Butkevičius.
Seimo vicepirmininkė Irena Šiaulienė mano, kad yra svarstytinas siūlymas kelio ženklais įspėti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus.
„Manau, kad toks siūlymas yra svarstytinas dalykas. Įspėti ar neįspėti – tai yra diskusijų objektas“, – sakė I. Šiaulienė.
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos (NSGK) pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas įregistravo Administracinių nusižengimo kodekso pataisą, kurioje siūloma kelio ženklais informuoti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus, primena ELTA.
Siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų, susijusių su transportu ir kelių ūkiu, įrodymai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis nedalyvaujant pareigūnui galėtų būti renkami tik esant Kelių eismo taisyklėse numatytam informaciniam ženklui „Automatinė eismo kontrolė“.
Šiuo metu pagal Kelių eismo taisykles informacinis kelio ženklas „Automatinė eismo kontrolė“ yra privalomas tik kelio ruožams, kuriuose yra įrengti (stacionarūs) nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai.