V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti? | Diena.lt

V. BAREIKIO „HAMLETE“ KELIAMAS KLAUSIMAS: KAIP BŪTI?

  • 0

Režisierius, muzikantas Vidas Bareikis nebijo viešai išsakyti savo nuomonę apie tautos kvailinimą, ironizuoti socialinius reiškinius dainų tekstais bei savo nuostatas perteikti kuriamuose spektakliuose. Į vieno formato rėmus netelpantis menininkas Nacionaliniame Kauno dramos teatre debiutuoja spektakliu „Hamletas“.

Mūsų dienų „Hamletas“

Jei smalsu, kur ir kada vyksta spektaklio veiksmas, režisierius V. Bareikis paaiškintų paprastai: 2015 metais Kauno dramos teatre, kur puiki aktorių komanda pasakoja žiūrovams istoriją, parašytą  XVII amžiuje. Ir pridurtų: „Man regis, mes labai apsivogtume, jeigu 2015 metais scenoje rodytyme XVII a.“ Paklaustas, kodėl ryžosi statyti „Hamletą“ dar nesulaukęs nei trisdešimties, kai šį spektaklį jau statė tokie stiprūs režisieriai kaip E. Nekrošius bei O. Koršunovas, jaunosios kartos režisierius, beje, scenoje pastatęs jau penkiolika spektaklių, sutinka, jog šiam kūriniui reikia subręsti. Tačiau žmogus gali būti subrendęs ir nesulaukęs tam tikro amžiaus.

Sulaukęs pasiūlymo režisuoti spektaklį teatro 95-ečiui, menininkаs nusprendė imtis kažko neeilinio: „Jei tokia graži proga, kodėl gi nepastačius visų mylimo ir žinomo W. Shakespere‘o „Hamleto“? Pagalvojau, kad jei jau švęsti – tai pilnomis taurėmis vyno arba kraujo!“.

„Vaidinimas – geriausi spąstai bus, kur jūsų sąžinė įklius!“ – kertinė naujojo spektaklio frazė. Ši premjera yra V. Bareikio pamėgto „teatro teatre“ principo tąsa. Teatras veikia kaip veidrodis, versdamas įsižiūrėti, jis atskleidžia tai, kas dažnai lieka šešėlyje – paties aktoriaus misiją, jo asmenybės dualumą, būtį ir buvimą teatre ir už jo ribų. Režisierius žada naujame pastatyme pateikti šekspyriškos vaizduotės ir rimtų egzistencinių klausimų sintezę.

„Man nekyla klausimų „būti ar nebūti“? Žinoma, kad būti. Bet kaip būti tokioje visuomenėje, bendruomenėje, kai aplinkui yra tokie polonijai, rozenkrancai, klaudijai, tėvai, tokios aplinkybės? Jie nėra vienplaniai niekšai. Tad klausimas mums, kaip tokioje aplinkoje būti?" – sako režisierius, vildamasis, kad spektaklį pamatęs žiūrovas užduos klausimą sau, kokios jo gyvenimo taisyklės.

Neromantiškas herojus

Hamleto asmenybė V. Bareikio spektaklyje – ne romantiškas herojus ir ne idealistas, o tiesos ieškantis žmogus. Jis perregi jį supančius žmones, tačiau tiesos paieškos nuveda prie krauju sutepto keršto. Daugiabriaunis Hamleto vaidmuo patikėtas aktoriui Vainiui Sodeikai. Pasak režisieriaus, pagrindinį vaidmenį turėtų atlikti Hamleto bendraamžis, kuris turėtų įgimto, nesuvaidinto pamišimo. Būtent toks, jo nuomone, yra aktorius V. Sodeika, kuriam būdingas sveikas pamišimas ir kartu aštri aktorinė intuicija.

Kokį Hamletą mato ir kuria pats V. Sodeika? „Iš pradžių atrodė, kad tai yra pagrindinis personažas, kurį norisi suvaidinti teatre. Bet įsigilinus į pjesę supratau, kad įdomu vaidinti visus personažus. Svarbiausias ne Hamletas, o spektaklio tema. Šis spektaklis atveria platformą daugeliui temų ir per Hamletą kūrėjai gali apie tai kalbėti. Hamletas ieško teisybės iš savo pozicijos. Jis jaučia atsakomybę, pareigas, bet pasirenka kerštą už tėvą. Tai man asocijuojasi su tuo, kas vyksta mūsų pasaulyje, – teroru. Ką duoda toks kerštas – nežinau, bet jis tikrai ne į gerą“, – kalba gilią personažo analizę atlikęs aktorius.

Eglė Grigaliūnaitė, kurianti Ofelijos vaidmenį, prisipažįsta, kad jos kuriamas personažas atstovauja nykstančiai žmonių rūšiai. „Ofelija vadovaujasi tikėjimu ir nesipriešinimu. Tai labai neįprasta, nes mes mokomi gavę smūgį atsikirsti. Ji gi nesipriešina, o perleidžia likimo smūgį per save“, – sako savito vaidmens atlikėja.

Scenografiją spektakliui kuria Paulė Bocullaitė, kostiumus – dailininkė stilistė Aistė Radzevičiūtė. Dramaturgijos klausimais režisieriui padėjo dramaturgijos asistentė Austėja Lunksytė-Yildiz. Muziką parašė elektroninės muzikos kūrėjas Marius Stavaris. Muzikos autorius prisipažino, kad teatrą buvo nurašęs kaip scenos meno žanrą: „Teatras nuo vaikystės man asocijavosi su nuobodybe, neįdomumu. Kai paskambino Vidas, pagalvojau: „O kaip įdomu!“

Spektaklio premjera – gruodžio 18, 19, 20, 30 dienomis Nacionaliniame Kauno dramos teatre.

GALERIJA

  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
  • V. Bareikio „Hamlete“ keliamas klausimas: kaip būti?
Teatro nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS