Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų? | Diena.lt

AUTOMOBILIŲ NUOMOTOJAI LUPIKAUJA IŠ KLIENTŲ?

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Į Lietuvą grįžusiam emigrantui automobilio nuoma atsiėjo brangiai. Bendrovė situaciją grindžia sutarties sąlygomis, tačiau buvęs jos darbuotojas atskleidžia spalvingesnę "Green Motion" darbo pusę.

Sugundė kaina

"Mes sunkiai dirbame, kad rastume jums geriausią kainą" – toks užrašas puikuojasi automobilių nuomą Vilniaus ir Kauno oro uostuose siūlančios bendrovės "Green Motion" internetiniame puslapyje.

"Toyota" nuomojau nuo rugsėjo 27 d. iki spalio 4 d. Viskas vyko gana sklandžiai: pasirašėme sutartį, gavau beveik naują automobilį, nuvažiavusį 35 km", – "Kauno dienai" pasakojo Danijoje gyvenantis emigrantas.

Sutartyje, anot pašnekovo, paminėta, kad bendrovė rezervuoja 600 eurų, kurie gali būti panaudoti tuo atveju, jei automobilis bus apgadintas. Joje taip pat detaliai išvardijama, kiek įvertinamas atskirų mašinos dalių remontas.

Danijoje gyvenantis lietuvis pasinaudojo automobiliu ir, kaip numatyta sutartyje, jį grąžino. Tačiau tuo viskas nesibaigė.

Įbrėžimas vos matomas

"Prieš kelias dienas gavau laišką apie nuskaičiuotus pinigus. Bendrovė atsiuntė ir, jų teigimu, po mano važinėjimo apgdinto buferio nuotraukas. Netekau amo, galvoje sukosi tik viena mintis: už vos matomą įbrėžimą – beveik 300 eurų?" – nemaloniais prisiminimais dalijosi emigrantas. Jį dar labiau nustebino 70 eurų administracinis mokestis.

Bendra suma, kurią automobilių nuomos bendrovė nuskaičiavo, – beveik 370 eurų. Vyras tuoj pat išsiuntė užklausimą, kuriame bendrovės atstovų prašė išdėstyti, kas įvertino tokią įbrėžimo kainą. Atsakymo gauti iki šiol nepavyko.

Netekau amo, galvoje sukosi tik viena mintis: už vos matomą įbrėžimą – beveik 300 eurų?

"Jau iš pradžių man buvo paaiškinta, kad automobilis esą fotografuojamas prieš man jį pasiimant. Tačiau iš kur žinoti, kada nuotraukos darytos iš tikrųjų ir ar įbrėžimai atsirado po mano važinėjimo? Be to, automobilio grąžinimo sistema tokia, kad iš karto jo niekas netikrina. Tiesiog palieki jį ten, iš kur pasiėmei, pasirašai atidavimo dokumentus. Automobilį jie apžiūri tik nuplovę ir tuomet atsiunčia va tokią sąskaitą. Už tokią sumą galima naujai perdažyti visą buferį, tačiau nemanau, kad jie tai  darys", – svarstė pašnekovas.

Vyras šį atvejį paviešino socialiniame tinkle "Facebook". Jo teigimu, taip norįs įspėti kitus. Šis įrašas sulaukė nemažo dėmesio. Netrukus savo paskyroje sureagavo ir pati bendrovė.

"Mus pasiekė atitinkamose grupėse skleidžiama informacija apie konkretų atvejį, kurio metu buvo apgadintas nuomoto automobilio priekinis buferis ir nuskaičiuotas žalos atlyginimo mokestis. Klientui, turinčiam klausimų, siūlome kreiptis į mus tiesiogiai. Turėdami papildomą draudimą ne mūsų nuomos bendrovėje, susisiekite su ja dėl patirtų nuostolių kompensavimo", – sutarties punktais savo poziciją dėstė "Green Motion".

Taikinys – emigrantai?

"Kauno dienai" pavyko išsiaiškinti, kad iš Danijos atvykęs emigrantas – ne vienintelis, pakliuvęs į tokią situaciją: neseniai iš Anglijos grįžęs Giedrius Jonaitis "Green Motion" taip pat turėjo sumokėti 350 eurų.

– Papasakokite, kas įvyko, kad sumokėjote tokią sumą.

– Gyvenu Anglijoje, o į gimtinę grįžau atostogauti. Iš "Green Motion" bendrovės išsinuomojau automobilį, nes jų siūloma kaina pasirodė patraukli. Nuomota mašina buvo beveik nauja, viskas klostėsi sklandžiai, tačiau, grąžinant automobilį, prie manęs prisistatė keli bendrovės vadybininkai, kurie ėmė rodyti neva atsiradusius įbrėžimus ir žymes ant priekinio buferio. Bandžiau aiškinti, kad tai ne mano kaltė, tačiau nesėkmingai.

– Kada sužinojote, kad už viską teks sumokėti?

– Jau buvau grįžęs į Angliją. Tuomet gavau elektroninį laišką, kuriame buvo remonto sąmata ir informacija, kad iš rezervuotų 600 eurų nuskaičiuota apie 350 eurų suma. Manau, kad tuos pačius įbrėžimus jie rodo visiems klientams, jų tikrai netvarko. Klausimas tik vienas: kiek ilgai taip apgaudinės žmones? Jau dabar žinau bent kelis atvejus, kai žmonės nukenčia nuo šios bendrovės.

– Gal galite papasakoti plačiau nors vieną?

– Panašiu laiku kaip ir aš, automobilį nuomojo mano draugas. Tik jam nepasisekė dar labiau, nes jis turėjo sumokėti faktiškai visą rezervuotą 600 eurų sumą. Žinoma, jis bandė rašyti laiškus, tačiau jokio atsakymo nesulaukė.

Spąstai – paskutiniame puslapyje

Įdomių detalių apie šios bendrovės darbo principus "Kauno dienai" papasakojo neseniai joje dirbęs Algimantas (vardas pakeistas, redakcijai žinomas tikras vardas ir pavardė). Vyras nė kiek nenustebo išgirdęs, kad atsirado žmonių, besiskundžiančių buvusia darboviete.

"Tai, ką pasakojate, yra apgaulės būdas užsieniečiams. Tačiau dabar bendrovėje dirba daug naujų žmonių, galbūt nesužiūrėjo, kad klientai – iš svetur sugrįžę lietuviai", – spėjo jis.

Klausimas tik vienas: kiek ilgai taip apgaudinės žmones? Jau dabar žinau bent kelis atvejus, kai žmonės nukenčia nuo šios bendrovės.

Algimantas pasakojo, kad, pasiimant automobilį, klientui duodama pasirašyti vadinamąjį "Damage Chart" – bendrą transporto priemonės būklę apibūdinančią sutarties dalį. Tuomet prašoma pažymėti grąžinimo laukelį "check-in", o pasirašytas dokumentas įgalina bendrovę elgtis kaip tinkama.

Paklaustas, ar šimtus eurų siekiančią sumą pasiėmusi bendrovė tikrai kas kartą atnaujina atitinkamą automobilio dalį, Algimantas šypteli: "Įbrėžimas bus taisomas tik tada, kai automobilį teks atiduoti transporto priemonės tiekėjui ("Volkswagen", "Toyota", "Nissan"), suradusiam naudotą automobilį iš jų norintį nupirkti žmogų. "Green Motion" su tokiomis bendrovėmis dažniausiai pasirašo pusmetines ar metines sutartis."

Pašnekovas neatmetė galimybės, kad už tą patį įbrėžimą gali sumokėti ne vienas ir ne du. Tačiau prisiminė, kad per darbo praktiką pasitaikydavo ir tokių žmonių, kurie kratydavosi atsakomybės už tikrai apgadintus automobilius.

"Aklai tikėti visais gal ir neverta, nes žmonės linkę ginčytis, kai kalba pasisuka apie pinigus", – sakė vyras.

Rekomenduoja fotografuoti patiems

"Green Motion" transporto vadovas Tomas Šajevičius patvirtino, kad apie viešoje erdvėje sklandančius skundus yra žinoma. Tačiau jis visus priekaištus atmetė teigdamas, kad nuolat atsiranda kažkuo nepatenkintų žmonių.

"Kiekvienas klientas, atvykęs į automobilių nuomos biurą, supažindinamas su nuomos sąlygomis, taip pat ir ant nuomojamo automobilio galinčiais atsirasti pažeidimų įkainiais. Klientas, prieš pasirašydamas sutartį, turi teisę klausti ir pasitikslinti dėl kilusių neaiškumų", – dėstė bendrovės atstovas.

T.Šajevičiaus teigimu, klientui paaiškinamas ir atsakomybės dydis, su kuriuo jis esą gali ir nesutikti: "Sumažinus jį iki 0 eurų, žmogus neturės mokėti už naujus išorinius automobilio apgadinimus."

Nuomojamus automobilius, pasak transporto vadovo, bendrovė remontuoja tik oficialiame gamintojo patvirtintame automobilių servise. Jei klientas nesutinka su siūlomais įkainiais, jis turi teisę pateikti oficialaus automobilių gamintojo atstovo remonto sąmatą.

"Automobiliai klientams perduodami švarūs, kad šie galėtų aiškiai matyti visus sutartyje pažymėtus apgadinimus. Jeigu tokių apgadinimų pastebima vykstant bendrai apžiūrai, kurioje dalyvauja klientas ir mūsų darbuotojas, visi jie pažymimi apžiūros lape. Automoblio būklė ir galimi naujai atsiradę apgadinimai grąžinant automobilį vertinami jam esant švariam. Klientas turi teisę dalyvauti šiame procese, mes niekada neatsisakome kartu su klientu apžiūrėti automobilį siekiant nustatyti jo būklę", – tikino pašnekovas.

Siekiant išvengti nesusipratimų, T.Šajevičius rekomenduoja patiems nufotografuoti ar nufilmuoti automobilį pagrindiniais rakursais jį pasiimant, nelaikyti automobilio nesaugiose vietose, kur jis gali būti apgadintas, rinktis mažesnį atsakomybės dydį.

GALERIJA

  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Vaizdas: štai už šį vos matomą įbrėžimą iš emigranto sąskaitos automobilių nuomos bendrovė nuskaičiavo apie 370 eurų.
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
  • Automobilių nuomotojai lupikauja iš klientų?
Vilmanto Raupelio, DMN nuotr.
Rašyti komentarą
Komentarai (45)

Marius

Aferiugos jobani!!! Galvas pralauzti zertvom

Laima

Ir mums nuskaičiavo už nebūtus įbrėžimus! Gaila, kad nepasidomėjom prieš tai. Tikrai nerekomenduoju!!! Ne automobilių nuoma- o vagių kontora!!! Green motion - niekada gyvenime! Ir žinoma perduodu visiems, kas planuoja nuomotis automobilį!!

Aida

Sveiki ieškau bendraminčių kovojant su Green Motion firmos atstovais nes prieš savaite gavome laišką su 1300€ sąskaita už du mažus įbrėžimus kurių priduodant masina bebuvo ( tikrino inspektorius ) kurie atsirado po dviejų dienų ją išplovus kaip matau apetitas auga !!! Kompanija pasirodo tokiu būdu dirba visam pasaulį ir yra apie 1000 žmonių nukentėjusiu nuo jų apgaules !!
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS