Kaune – svarstymai įrengti tramvajų: tikisi pagreitinti susisiekimą, sumažinti spūstis | Diena.lt

KAUNE – SVARSTYMAI ĮRENGTI TRAMVAJŲ: TIKISI PAGREITINTI SUSISIEKIMĄ, SUMAŽINTI SPŪSTIS

  • 172

Kaunas dabar turi dvi viešojo transporto rūšis – tai autobusai ir troleibusai. Prie susisiekimo priemonių tarp mikrorajonų dar galima priskirti ir mieste esančius du funikulierius, tačiau šie gatvėmis nevažinėja.

Savivaldybė, įgyvendindama darnaus judumo planą, svarsto, kad mieste gali atsirasti tramvajus arba greitasis autobusas.

Vis dėlto kauniečiai apie tramvajų net nesvarsto ir tam nepritaria. Žmonės įsitikinę, kad Kaunas tramvajui per mažas.

Savivaldybė rengia galimybių studiją, kainuojančią beveik 200 tūkst. eurų, kad sužinotų, ar tramvajus Kaune apsimokėtų.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

„Išsiaiškinti keleivių srautus, gyventojų susisiekimo poreikius, ištirti kaip žmonės juda, kokie poreikiai. Atsakyti, kaip pagreitinti viešąjį transportą“, – kalbėjo administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras.

Pirminiais duomenimis, vienos tramvajaus linijos įrengimas miestui atsieitų apie 50 milijonų eurų.

Tokius pat tyrimus jau atlikę Klaipėda ir Vilnius prasmės statyti tramvajų nematė.

Miesto opozicija teigė, kad tramvajus būtų milžiniška investicija, kurią reikia gerai apgalvoti ir nesistengti būti visur pirmiems.

„Esant tokiai ekonominei situacijai, kai biudžetas įtemptas, šalia vyksta karas, turime labai aiškiai pasiskaičiuoti ar miestas tai galės padaryti, kokią naudą tai duos miestiečiams“, – nurodė opozicijos lyderis Paulius Lukševičius.

Pasak keleivių vežėjų asociacijos, iš esmės tramvajus, kaip transporto priemonė, būtų naudinga.

„Greitesnė, turi prioritetą sankryžose, daugiau keleivių perveža. Yra mažesnių miestų Europoje, Latvijoje, kur yra tramvajus“, – tvirtino Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovas Gintaras Nakutis.

Asociacijos vadovas svarstė, kad nors tramvajų statyti ir brangu, tačiau pokyčiai viešajame transporte – neišvengiami.

Po penkerių metų visas šalies viešasis transportas privalės naudoti alternatyvius žalesnius degalus, tramvajus tam būtų alternatyva.

„Kaune, kad atnaujintų viešąjį transportą, kuris vežtų kitais degalais iki 2029 metų, reikia apie 200 mln. eurų, vien Kaune. Per visą Lietuvą būtų apie 1.5 mlrd. Čia iššūkis ar pavyks pasiekti iki 2029 metų“, – sakė G. Nakutis.

Pasak savivaldybės, tramvajus ar greitasis autobusas mieste galėtų pagreitinti susisiekimą, sumažinti spūstis, paskatinti žmones palikti nuosavas mašinas namie.

Ar Kaune bus tramvajus turėtų paaiškėti metų pabaigoje.

Rašyti komentarą
Komentarai (172)

robke

Manau, šiuo atveju ir opozicija, ir valdantieji Kauno savivaldybėje turėtų suvienyti jėgas, kad Kaunas pagaliau įsirengtų modernų viešojo transporto tinklą. Kartu (o tas labai dažnai pamirštama) labai svarbu aiškinti visuomenei apie būtinybę iš pagrindų gerinti viešąjį transportą. Nes komentaruose matosi daug neteisingų mitų apie tramvajų, kad jis triukšmingas, kad užima gatves, kad per daug brangus ir panašiai. Galbūt daliai žmonių tramvajus asocijuojasi su senovinėmis električkomis iš sovietinių laikų. Tai pernelyg svarbus miestui objektas, kad jo įgyvendinimas kabotų ant politikų rietenų. Miestas gyvuoja jau nuo daugiau nei 600 metų, ir reiktų galvoti, kad naudinga jam, o ne partijai.

to Savas

supratome, kad esi savas Krabų gaujai, prisistatinėti nereikia ;DD

Savas

Manau Kaunas irengęs tramvajų dar kartą parodys savo pranašumą prieš atsilikusį, siurbiantį Lietuvos pinigus Vilnių.
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS