Rusiškam kanalui „RTR planeta“ vėl gresia sankcijos | Diena.lt

RUSIŠKAM KANALUI „RTR PLANETA“ VĖL GRESIA SANKCIJOS

Prieš kiek daugiau nei mėnesį baigus galioti rusiško kanalo „RTR planeta“ transliacijų ribojimui, televizijos programų prižiūrėtojai vėl gavo skundą dėl galimo karo kurstymo televizijos laidoje.

„Gautas skundas, mes parašėme atsakymą, kad yra galimi pažeidimai“, - BNS tvirtino Lietuvos radijo ir televizijos komisijos (LRTK) pirmininkas Edmundas Vaitekūnas.

Kaip teigia LRTK, skunde prašoma įvertinti kovo 16-ąją transliuotą laidą „Dvikova. Vladimiro Solovjovo programa“, kurioje Dūmos deputatas Vladimiras Žirinovskis neigia buvusių SSRS valstybių teisę į savarankiškumą ir nepriklausomybę bei žada grasindamas jėga atsatyti buvusias Sovietų sąjungos sienas.

Pastarąjį kartą „RTR Planeta“ dėl karo, nesantaikos ir tautinės neapykantos kurstymo buvo bausta pernai lapkritį - jos transliacijos Lietuvoje buvo ribojamos tris mėnesius, sankcija baigė galioti vasario 21-ąją. Tuomet pažeidimai taip pat buvo fiksuoti V.Solovjovo laidoje „Dvikova“, kurioje kalbėjo tas pats V.Žirinovskis.

Šį sprendimą „RTR Planeta“ buvo apskundusi Europos Komisijai, tačiau ji paskelbė, kad sprendimas neprieštaravo Europos teisei, nes kelioms valstybėms, įskaitant Baltijos šalis, buvo grasinama okupacija ir karu. Rusijos užsienio reikalų ministerija televizijos retransliacijos sustabdymą tuomet pavadino „informacinės erdvės cenzūravimu“.

Šią savaitę LRTK taip pat spręs, kokias sankcijas taikyti televizijai TVC dėl sausio pabaigoje rodytoje laidoje „Įvykių centre su Anna Prochorova“ kurstytos neapykantos, skleistos dezinformacijos, valstybės šmeižto.

Radijo ir televizijos komisija po Rusijos įvykdytos Krymo aneksijos yra apribojusi keturių rusiškų kanalų transliaciją.

Pirmadienį pateiktoje naujausioje Žvalgybos institucijų ataskaitoje pažymima, kad Rusija siekia įtvirtinti sau palankų naratyvą aktyviai naudodamasi visuomenės informavimo priemonėmis – televizija, spauda, internetu ir socialiniais tinklais. Pernai užsienio auditorijai pirmąkart išversta daugiau kaip 2,5 tūkst. dokumentiniu filmų - iš viso parengta 1,5 tūkst. valandų vaizdo medžiagos, išverstos į dešimt užsienio kalbų.

Rašyti komentarą
Komentarai (10)

nereikia jų visai

Ir nereikėjo, nusibodo tie ekstrasensai, burtininkės ir putinas

Anonimas

va užtai,kad profesionaliai dirba,užtai ir nori uždaryt,kad tokie brudai,kaip jakilaitis galėtų varyt savo korunpuotą demogogiją

Jonis

Man atrodo, Lietuvoje yra žymiai daugiau nusipelniusių žiniasklaidos priemonių, vertų visiško uždarymo. RTR labai profesionaliai dirba. Gal čia bijoma konkurencijos?
DAUGIAU KOMENTARŲ

SUSIJUSIOS NAUJIENOS