Vaizdo registratoriai autobusuose pasitvirtino | Diena.lt

VAIZDO REGISTRATORIAI AUTOBUSUOSE PASITVIRTINO

  • 0

Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus.

– Šią savaitę net dvi oro linijų bendrovės paskelbė šiemet pradėsiančios vykdyti tiesioginius skrydžius iš Palangos oro uosto. Tai tikrai džiugi naujiena klaipėdiečiams. Ar netolimoje ateityje galima tikėtis ir daugiau tiesioginių skrydžių krypčių?

– Šiemet iš Klaipėdos/Palangos oro uosto vykdyti naujus tiesioginius skrydžius iš viso pradės keturios oro linijų bendrovės – nuo kovo pabaigos pigių skrydžių bendrovės "Wizz Air" ir "Ryanair" skraidins į Londoną, Lenkijos LOT – į Varšuvą, o nuo birželio – Baltarusijos "Belavia" į Minską.

Kaip žinoma, iki šiol Klaipėdos regioną tiesioginiai skrydžiai jungė tik su Ryga, Kopenhaga, Oslu bei vasaromis – su Maskva. Akivaizdu, kad tokia skrydžių pasiūla buvo daugiau nei per maža, siekiant patenkinti augančius regionų gyventojų keliavimo poreikius bei į unikalų Klaipėdos regioną pritraukti daugiau užsienio turistų. Tad dabar jau atsiradusios naujos tiesioginių skrydžių kryptys išties situaciją keičia iš esmės.

Būtina priminti, kad derybos dėl atėjimo į Klaipėdos/Palangos oro uostą vyko ne su viena oro linijų bendrove ir tikrai ne vienus metus. Derybos prasidėjo dar prieš trejetą ar ketvertą metų. Tuo metu mažai kas tikėjo šios perspektyvos sėkme, nors aš ir drauge su manimi dirbanti komanda tuo neabejojome. Pridursiu, kad šiandien jau pasiektas rezultatas – bendro ir ilgo visų Klaipėdos regiono savivaldybių bei bendrovės "Lietuvos oro uostai" darbo ir suformuoto bendro finansinio paramos paketo naujiems skrydžiams vaisiai.

Ar netolimoje ateityje galima tikėtis ir daugiau tiesioginių skrydžių krypčių iš Klaipėdos/Palangos oro uosto? Daugiau nei tikiu, kad taip. Šiuo metu dėl naujų tiesioginių skrydžių toliau yra vedamos derybos su kitomis potencialiomis oro linijų bendrovėmis. Taip pat daugiau nei akivaizdu, kad visas Klaipėdos/Palangos oro uosto potencialas toli gražu dar nėra išnaudotas. Tą liudija ir keli faktai. Kompanija "Wizz Air", tik paskelbusi apie savo sprendimą skraidyti iš Vakarų Lietuvos į Didžiąją Britaniją, netrukus padidino ir skrydžių skaičių – nuo anksčiau planuotų dviejų iki trijų kartų per savaitę. Kartu "Wizz Air" apsisprendimas ateiti į Klaipėdos/Palangos oro uostą paskatino šį žingsnį žengti ir didžiausią šios bendrovės konkurentą "Ryanair".

Tačiau kartu turime suprasti ir suvokti, kad jei į Klaipėdos/Palangos oro uostą atėjusių naujų operatorių lūkesčiai nepasiteisins bei skrydžiai nebus pakankamai "apkrauti", jie gali būti ir nutraukti. Tad kartu ir mes turime nepraleisti progos skristi būtent iš Palangos, o ne iš kitų oro uostų, aišku, jei tik tam yra galimybė. Juolab kad ir išlaidų aspektu, tai tikrai ne patys brangiausi skrydžiai bei šių skrydžių laikas yra gana logiškas ir patogus. Aš ir pats, nuoširdžiai besidžiaugdamas visam Klaipėdos regionui naujai atsivėrusiomis galimybėmis, laukiu nesulaukiu tos dienos ir valandos, kada tai taps "tikru kūnu", nes visgi yra dar įvairių baigiamųjų procedūrų, veiksmų. Belieka tikėtis, kad kokia nors atsiradusi netikėta smulkmena nepakiš kiaulės.

Na o Klaipėdos/Palangos oro uostui tampant tikru dinamišku regiono oro uostu, būtina spręsti ir naujus iššūkius, susijusius ne tik su dangumi, bet ir su žeme. Bendradarbiaudami su Palangos miesto savivaldybe, turime užtikrinti, kad daugėjant skrydžių gerėtų ir susisiekimas tarp oro uosto bei viso Klaipėdos regiono.

– Noriu pasidžiaugti sprendimu miesto autobusus nudažyti vienoda mėlyna spalva. Manau, kad tai tikrai puošia miestą. Tačiau gatvėse matau dar daug ir kitomis spalvomis ar įvairiomis reklamomis išmargintų autobusų. Nuo kada visi uostamiesčio autobusai turėtų būti nudažyti viena spalva?

– Šiuo metu mėlynai su raudonos ir geltonos spalvos juosta viršuje yra nudažyta daugiau nei trečdalis iš 135 Klaipėdos miesto viešojo transporto maršrutais keleivius vežančių didžiųjų autobusų. Uostamiesčio tarybos sprendimu visi miesto autobusai vienoda mėlyna spalva turės būti nudažyti nuo šių metų rugsėjo, tiesa, išskyrus ekologiškus. Pastarieji ir toliau išliks nudažyti žalios, pilkos ir oranžinės spalvos deriniu. Beje, žvelgiant į netolimą ateitį, tikriausiai jau verta pagalvoti ir apie vienodą maršrutinių taksi ir taksi automobilių žymėjimą. Tai taip pat būtų ir gražu, ir civilizuota, ir estetiška. Tačisu pirmiausia būtina baigti jau pradėtą darbą.

Kartu pažymėsiu, kad daugiau nei pasitvirtino ir miesto politikų sprendimas visuose didžiuosiuose autobusuose įdiegti vaizdo registratorius.

"Klaipėdos keleivinio transporto" duomenimis, nuo praėjusių metų rugsėjo pradžios, kai šis sprendimas įsigaliojo, keleiviai daug rečiau skundžiasi didžiųjų autobusų vairuotojų darbo kokybe ar bendravimo kultūra. Taip, įvairių konfliktinių situacijų autobusuose vis dar pasitaiko. Bet įdiegus vaizdo registratorius išsiaiškinti tokių incidentų aplinkybes bei nustatyti tikruosius kaltininkus tapo daug paprasčiau. Kartu vaizdo registratoriai miesto autobusuose vis dažniau padeda nustatyti ir eismo taisyklių pažeidėjus ar eismo įvykių kaltininkus pagrindinėse miesto arterijose. Tad kartu šis sprendimas turėtų pasitarnauti ir užtikrinant didesnį saugumą uostamiesčio gatvėse.

Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos valdžios bendravimą. Klausimus siųskite el. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o aktualūs gausesnei skaitytojų grupei rubrikoje publikuojami vėliau. Dienraščio "Klaipėda" pirmadienio numeryje rubrika pasirodo du kartus per mėnesį.

Rašyti komentarą
Komentarai (0)

SUSIJUSIOS NAUJIENOS