Pasirašyta sutartis dėl beveik 1 mlrd. eurų ES paramos „Rail Balticai“ | Diena.lt

PASIRAŠYTA SUTARTIS DĖL BEVEIK 1 MLRD. EURŲ ES PARAMOS „RAIL BALTICAI“

  • 3

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui skirta dar 928 mln. eurų europinės  paramos, pranešė bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“. Finansavimas skirtas pirmiesiems maždaug 130 km sankasos statybos darbams.

Apie Europos Komisijos skirtą 928 mln. eurų paramą projektui pranešta birželį, Lietuvai iš šios sumos numatyta 394 mln. eurų.

Europos klimato, infrastruktūros ir aplinkos apsaugos vykdomoji įstaiga (CINEA), Estijos klimato ministerija, Lietuvos, Latvijos Susisiekimo ministerijos bei „RB Rail“ pasirašė papildomą sutartį, pagal kurią finansavimas skirtas iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP). Kartu su nacionaliniu trijų šalių įnašu jis viršys 1,1 mlrd. eurų.

CINEA padalinio vadovas Mortenas Jensenas sako, jog beveik 930 mln. eurų dotacija neabejotinai duos tolesnį postūmį įgyvendinti „Rail Baltica“.

„Globalus projektas šiuo metu pradeda pagrindinį statybos etapą visose trijose Baltijos šalyse, todėl tikimės, kad paramos gavėjai taip pat laiku įgyvendins šį svarbų Europos projektą“, – pranešime teigė M. Jensenas.

Globalus projektas šiuo metu pradeda pagrindinį statybos etapą visose trijose Baltijos šalyse, todėl tikimės, kad paramos gavėjai taip pat laiku įgyvendins šį svarbų Europos projektą.

 

Lietuvoje lėšos bus skirtos geležinkelio ir jo statinių statybai nuo Kauno iki sienos su Latvija: sankasos ir inžinerinių statinių, privažiuojamųjų kelių statybai atkarpose Kaunas–Šveicarija ir Šėta–Ramygala, parengiamiesiems darbams, statybų techninei priežiūrai, taip pat žemės išpirkimui Kauno geležinkelio mazge bei ruože nuo Kauno iki sienos su Lenkija.

Estijoje bus finansuojama pabėgių, inžinerinių statinių, privažiuojamųjų kelių ir kelių sankirtų statyba keliuose ruožuose, taip pat statybų priežiūra, žemės įsigijimas. Latvijoje bus finansuojama Rygos centrinės stoties viadukų ir privažiuojamųjų peronų statyba, viaduko ties Rygos oro uosto terminalu statyba, statybų bazės Lecavoje statyba,  linijos už Rygos ribų statyba ir priežiūra.

Iki šiol „Rai Balticai“ skirtas daugiau kaip 1,6 mlrd. eurų finansavimas, o kartu su nauja parama projektui jau skirta apie 2,7 mlrd. eurų europinių ir nacionalinių lėšų.

Anksčiau planuota, kad bendra projekto vertė sieks apie 5,8 mlrd. eurų, vėliau teigta, kad jis pabrango iki 7 mlrd. eurų, tačiau oficiali perskaičiuota projekto kaina iki šiol nebuvo skelbiama.

Pasak „RB Rail“, šiuo metu atliekama nauja projekto kaštų ir naudos analizė, jos rezultatus planuojama pateikti iki 2024 metų pabaigos.

Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi 2028 metais. 

Rašyti komentarą
Komentarai (3)

liurbia

parama reiks grazinti.

Jau

buvo ES pinigai lauko 6ikanams. Deja - tik buvo.

alis...

visokios analizės yra tik pinigų švaistymas... jei yra sprendimas ir pinigai, tai reikia kuo greičiau statyti, nes viskas greitai brangsta... beanalizuodami ir vertindami prarandame milijonus...

SUSIJUSIOS NAUJIENOS