Naujų automobilių reeksportas slopsta
Pasigirdus būgštavimų, esą naujų automobilių rinka Lietuvoje iš tiesų gerokai mažesnė, nei skelbiama, bendrovės „AutoTyrimai“ ekspertai atliko specialų vadinamojo reeksporto tyrimą – palygino naujų mašinų registravimo ir išregistravimo duomenis.
Prieš keletą metų, kol automobilių kainos Lietuvoje ir Vakarų Europos šalyse skyrėsi keletu ar net keliolika tūkstančių litų, kai kurie gamintojų atstovai iš tiesų gana intensyviai prekiaudavo mašinomis su įmonėmis, kurios įsigytus automobilius netrukus pargabendavo atgal į didžiąsias Senojo žemyno rinkas.
„AutoTyrimų“ vadovas Robertas Cickevičius komentuodamas šiuos dalykus atkreipė dėmesį, kad kai kurios naujų automobilių registravimo ir išregistravimo operacijos leidžia spėti apie išlikusias reeksporto tradicijas, tačiau šis reiškinys neiškraipo bendro rinkos vaizdo.
Išanalizavus „Regitros“ pateiktus pradinius duomenis paaiškėjo, kad 2007-aisiais Lietuvoje buvo išregistruota 4,6 proc. šalyje registruotų naujų automobilių, t. y. 1184 vnt. Iš 25 712 vnt. (trumpalaikis registravimas, kai automobilis įregistruojamas ir išregistruojamas tą patį mėnesį, sudarė 956 vnt.).
Tarp asmeninių automobilių (M1) išregistravimas siekė 5 proc. (1079 vnt.), o lengvąsias komercines transporto priemones (N1) šis reiškinys palietė beveik perpus mažesniu mastu – 2,6 proc. (105 vnt.).
Pagal išregistravimo apimtį pernai Lietuvoje pirmavo „Fiat“ – išregistruoti (ir niekur nepriregistruoti) net 335 šios markės automobiliai. Antra vieta atiteko „Škodai“ (256 vnt.), o trečią užėmė „Peugeot“ (166 vnt.).
Pagal išregistruotus modelius pirmavo „Fiat Panda“ (334 vnt.), antrą vietą užėmė „Škoda Octavia“ (210 vnt.), o trečia atiteko „Renault Clio“ (121 vnt.). Neabejojama, kad didžioji dalis šių mašinų iškeliavo atgal į Vakarų Europą.
Atliekant analizę pastebėta, kad siekdami išvengti trumpalaikio registravimo statuso kai kurie pardavėjai ėmėsi naujų automobilių partijas įregistruoti paskutinėmis mėnesio dienomis ir išregistruoti kito mėnesio pirmosiomis dienomis. Pavyzdžiui, rugpjūčio 31 d. (penktadienį) buvo įregistruota net 30 to paties modelio naujų automobilių partija, kuri išregistruota jau kitą darbo dieną – rugsėjo 3 d. (pirmadienį).
Vis dėlto „AutoTyrimų“ specialistai spėja, kad gandus apie didžiulį reeksporto mastą skleidžia verslininkai, siekiantys pateisinti sąlygiškai prastus savo veiklos rezultatus arba palyginti su tiesioginiais konkurentais, arba su kolegomis kitose Baltijos šalyse.
„Ratų“ inf.
Naujausi komentarai