Mokslininkai atrado seniausią galaktikų spiečių Visatoje | Diena.lt

MOKSLININKAI ATRADO SENIAUSIĄ GALAKTIKŲ SPIEČIŲ VISATOJE

Astronomai atrado 13 mlrd. metų amžiaus galaktikų spiečių. Tai yra seniausias žinomas galaktikų spiečius Visatoje, teigiama naujausiame japonų ir britų astronomų tyrime.

Visatos amžius siekia 13,8 mlrd. metų, o tokius ankstyvus galaktikų spiečius – vadinamus protospiečiais – surasti nelengva, sakė tyrimui vadovavęs Japonijos nacionalinės astronomijos observatorijos mokslininkas Yuichi Harikane.

„Šio protospiečiaus, 12 galaktikų sistemos, atradimas rodo, kad didelės kosmoso struktūros jau egzistavo ankstyvuoju Visatos formavimosi laikotarpiu“, – teigė Y. Harikane.

Viena iš 12 galaktikų, pavadinta Himiko vardu, buvo atrasta tuo pačiu teleskopu jau 2009 m.

„Logiška atrasti protospiečių šalia tokio didžiulio objekto, kaip Himiko. Visgi mus nustebino tai, kad Himiko nuo centro buvo nutolusi per 500 mln. šviesmečių. Neaišku, kodėl Himiko nėra spiečiaus centre“, – sakė kitas tyrimo autorius Masami Ouchi.

Pasak jo, šio tyrimo išvados padės mokslininkams geriau suprasti ryšį tarp spiečių ir didžiulių galaktikų.

Mokslininkų komandoje dirbo ir astronomai iš Londono imperatoriškojo koledžo. Tyrimo rezultatai paskelbti moksliniame žurnale „Astrophysical Journal“.

...,tai VA! MIELIEJI...,

esame DULKES VISATOS LAIKO ir ERDVES BEGALYBEJE...,tokia MINTIS atejo perSKAICIUS TEKSTA tokia ir paTEIKIAU... TASKAS

Kad tik ne taip-

O kas jiems pasake kiek ten metu? Is šudo vaška spaudžia fantastai, mėtosi milijardais metu, ligtai galetu ta kaip nors suprast ir patvirtint, “mokslinciai” trintukai.

zmogus

per trumpai egzistuoja ,kad zinotu viska ,bet spelioti gali kiekvienas ,nes to nei paneigsi nei irodysit ,tad fantazuokit i sveikata.
DAUGIAU KOMENTARŲ